Питання до розділу 2
- Які порушення мовл. виникають унаслідок порушень мозкової іннервації м'язів мовл. апарату?
- Яка роль черепно-мозкових нервів (ЧМН)?
- Які види відростків мають ЧМН? Яка їхня роль?
- Що таке кортико-ядерний шлях?
- У чому полягає відмінність мовл. порушень при бульбарній та псевдобульбарній дизартрії?
- Які види підкіркових дизартрій ви знаєте?
- У чому полягає відмінність у стані мовл. м’язів при стовбурових та підкіркових дизартріях?
- Які основні прояви темпово-ритмічних дизартрій?
- Які основні прояви гіперконетичних та гіпокінетичних дизартрій?
- Які основні прояви ригідних дизартрій?
- Як співвідносяться між собою порушення мовл. та розлади загальної рухової сфери при підкіркових дизартріях?
- Що означає термін «алалія»?
- Які мозкові механізми безмовлення у дітей?
- Якою є роль перинатальних ускладнень в етіології алалій?
- Яка роль провідних шляхів мозку у мозкових механізмах алалій?
- Яке значення у розвитку промл. має стан немовл. слухового гнозиса?
- Яке значення у розвиток мовл. стану мов. слухового гнозиса?
- Як виявляються порушення провідних шляхів між слуховими та мовноруховими ділянками мозку?
- Чим прояви дислалії відрізняються від проявів алалій?
- До якого рівня мовл. системи належать порушення типу дислалій?
- Що таке фізіологічна дислалія?
- Як слід розцінити спотворення звуковимови по типу спрощення?
- Як слід розцінити спотворення звуковимови по типу спотворення?
- Які види дислексій і дисграфій ви знаєте
- До якого рівня мозкової організації мовл. відносяться оптичні дислексії та дисграфії?
- До якого рівня мозкової організації мовлення ставляться графомоторні дисграфії?
- До якого рівня мозкової організації мовл. відносяться окуломоторні дислексії?
- До якого рівня мозкової організації мовл. відносяться фонематичні дислексії та дисграфії?
- У чому полягають особливості глобального читання?
- Яку роль відіграє профіль півкульної асиметрії (наявність ліворукості) у дебюті навчання читання?
- Яка специфіка мовл. ритму? У якому виді мовл. він присутній?
- У чому проявляється аритмія прозового мовл.?
- У чому полягає специфіка поділу на відрізки у межах прозового мовл.?
- Чим заїкання відрізняється від інших видів порушень мовл.?
- Які провокаційні фактори у виникненні заїкання?
- Яку роль відіграє в механізмах виникнення заїкання те, що мовл. органи поділені навпіл «середньою лінією»?
- Які дві основні форми заїкання ви знаєте?
- Яка відмінність клонічних та тонічних судом при заїканні?
- При якій формі заїкання є первинні порушення ритму?
- Яка роль півкульного конфлікту у виникненні заїкання?
- У чому подібність понять алалія та ЗНМ?
- У чому полягає специфіка порушень мовл. при розладах РАС? Яка їхня природа?
- У чому полягає специфіка поведінки дітей з РАС, зумовлена порушеннями мовл.?
- Чому в дітей із нервово-психічними захворюваннями можуть виникнути порушення мовл.?
- Яка роль гіперопіки дитини у виникненні труднощів психомовл. розвитку?
- Що таке білінгвізм?
- У чому переваги білінгвізму?
- Що ускладнює білінгвальний розвиток дітей?
- Чи має у дитини вроджена (генетична) підготовленість до засвоєння певної мови?
- Чому ранній початок білінгвального розвитку дитини кращий, ніж оволодіння другою мовою в пізнішому віці?
- Які витоки вчення про афазію? Із іменами яких класичних неврологів воно пов'язане?
- Які форми афазії є найпоширенішими?
- Чим сенсорні афазії відрізняються від моторних?
- Який термін є еквівалентним терміну сенсорна експресивна або імпресивна афазія?
- Який термін є еквівалентним терміну моторна афазія - експресивна чи імпресивна?
- Які форми афазії входять до класифікації афазій А.Р. Лурії?
- Назви яких форм афазії збігаються з тими, що входили в класичну неврологічну класифікацію афазій?
- Яке сполучення вкладається в поняття розпаду мовл.?
- Як поняття розпад мови співвідноситься з поняттям опанування мовл.?
- Які форми афазії входять до нейролінгвістичної класифікації афазій?
- Як специфіка коду мови визначає клініку різних форм афазії?
- У чому складаються особливості когнітивної сфери при психічних захворювання?
- Яка роль гіперопіки дитини у виникненні труднощів психомовл. розвитку?