Питання до іспиту 8.0163-з


  1. Які основні рівні порушеної вимови при дислалії?
  2. Які етапи обстеження мовлення дитини з дислалією важливі для точної діагностики?
  3. Що таке сигматизм і які його основні типи?
  4. Які типові недоліки вимови свистячих звуків?
  5. Які методики виправлення різних видів сигматизмів використовуються у логопедії?
  6. Яке значення має артикуляційна гімнастика у корекції свистячих звуків?
  7. Як проводиться автоматизація свистячих звуків у мовленні?
  8. Які основні причини та види порушень у вимові шиплячих звуків?
  9. Які етапи та прийоми постановки шиплячих звуків є ефективними?
  10. Як відбувається диференціація вимови свистячих та шиплячих звуків?
  11. Які основні недоліки вимови губних звуків, і які прийоми використовуються для їх корекції?
  12. Які методики та вправи ефективні для постановки та автоматизації передньоязикових звуків?
  13. Які характеристики мають задньоязикові фонеми?
  14. Які основні причини порушень вимови задньоязикових звуків?
  15. Які артикуляційні вправи ефективні для постановки задньоязикових звуків?
  16. Як використовуються логопедичні зонди для корекції задньоязикових фонем?
  17. Які методи використовуються для автоматизації звуків [й], [к] – [к’], [г] – [г’], [х] – [х’], [ґ]?
  18. Які особливості та причини порушень вимови фонем [л] – [л’]?
  19. Які специфічні методики використовуються для корекції ламбдацизму та параламбдацизму?
  20. Які характерні недоліки вимови зустрічаються при ротацизмі та параротацизмі?
  21. Які підготовчі вправи та методики ефективні для постановки звуків [р] – [р’]?
  22. Як відбувається диференціація звуків при корекції ротацизму та параротацизму?
  23. Які основні механізми оволодіння фонетико-фонематичною стороною мовлення в онтогенезі?
  24. Які специфічні психологічні механізми впливають на розвиток мовлення у дітей?
  25. Як формується сенсорний та перцептивний рівні слухового сприймання в онтогенезі?
  26. Як відбувається формування фонематичних уявлень про звуковий склад слів в онтогенезі?
  27. Як діти оволодівають навичками звукового аналізу та синтезу?
  28. Які критерії та нормативні показники оволодіння фонетико-фонематичною стороною мовлення?
  29. Які етапи розвитку фонематичних процесів можна відзначити в онтогенезі дітей?
  30. Які ключові аспекти організації діагностичного логопедичного обстеження дітей із порушеннями фонематичних процесів?
  31. Які методи та підходи використовуються для діагностики сформованості довільних видів звукового аналізу у дітей?
  32. Яка методика обстеження фонематичних процесів рекомендована для дошкільників за В.В. Тищенко?