Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"


базові поняття

Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

В

Вертикальна комунікація (Vertical communication)

- формальні канали комунікації з напрямком вгору або вниз, узаконені ієрархічною структурою організації.

Виноградна лоза («Grapevine»)

- неформальні канали комунікації, що виникають у організації поза її ієрархічної структури; повідомлення, що передаються даними каналами, зачіпають швидше особисті та соціальні, ніж організаційні чи виробничі теми.

Висхідні комунікації (Upward communication)

- спрямовані на верхні рівні організації інформаційні потоки.

Відповідальність (Responsibility)

- синонім обов'язку щось зробити, прийняття або покладання на певну особу зобов'язань.

Віртуальні офіси (Virtual offices)

- схема організації діяльності, коли офіси і робочі місця замінюються набором портативних комунікаційних засобів, що дозволяють співробітникам працювати в будь-якому зручному місці.

Влада (Power)

- здатність індивіда впливати на інших людей і події, основний капітал керівника, методи поширення його впливу.

Внутрішні мотиватори (Intrinsic motivators)

- внутрішні заохочення, які людина відчуває в процесі праці.

Внутрішня установка (Intrinsic set)

- особисте, суб'єктивне сприйняття (оцінка) людиною власного статусу в системі внутрішньогрупових стосунків; дійсний статус і його сприйняття людиною не завжди співпадають: люди часто переоцінюють або недооцінюють власну значущість у різних організаціях.

Вплив (Influence)

- асиметричні відносини між людьми, коли одна людина отримує можливість впливати на іншу.

Вторинні потреби (Secondary needs)

- соціальні та психологічні потреби людей.