Життєвий цикл (продукції) (product life cycle)
1) часовий інтервал від розробки продукції до зняття її з виробництва та продажу. У маркетингу і логістиці розрізняють такі стадії життєвого циклу: а) зародження (експериментальне відпрацювання, конструювання, створення дослідного зразка, постановка продукції на виробництво і випуск дослідної партії); б) зростання (формування попиту, комерціалізація, остаточна налагодження конструкції); в) зрілість (стадія виробництва масового ); г) насичення ринку (платоспроможний попит на продукцію або суспільна потреба в продукції задоволені); д) скорочення обсягу продажів і як наслідок модернізація продукції або зняття продукції з виробництва; 2) часовий інтервал використання продукції, починаючи з введення в експлуатацію і закінчуючи списанням з відпрацювання призначеного ресурсу і утилізацією. У процесі використання продукція зношується і старіє, виявляються її конструктивні і технологічні дефекти, що обумовлює необхідність ремонтів.
|