Глосарій


Обзор глоссария по алфавиту

Специальные | А | Б | В | Г | Д | Е | Ё | Ж | З | И | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Э | Ю | Я | Все

Страница:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  (Далее)
  Все

C

Cоціальні програми

- це добровільно здійснювана компанією діяльність в економічній, соціальній та екологічній сферах, спрямована на задоволення відповідних очікувань внутрішніх і зовнішніх заінтересованих сторін.

А

Адміністративний (соціальний) бюджет

- фінансові кошти, що виділяються компанією на реалізацію власних соціальних програм.

Акціонер

- особа, яка є власником акції організації.

Акція

- цінний папір, що випускається акціонерним товариством і засвідчує право на участь в управлінні акціонерним товариством, отримання дивіденду по ній, а також частини майна товариства при його ліквідації.

Б

Благодійний фонд

- некомерційна організація, заснована громадянами і (або) юридичними особами на основі добровільних майнових внесків з соціальними, благодійними, культурними, освітніми чи іншими суспільнокорисними цілями; його різновидами виступають: ➢ приватний фонд - це благодійний фонд, заснований за бажанням і на кошти приватної особи, може бути створений як однією людиною, так і групою осіб; ➢ корпоративний фонд - створюється на кошти бізнес-компанії; ➢ фонд місцевого співтовариства - створюється за рахунок коштів муніципального бюджету, бізнесу та збору пожертвувань від населення.

Благодійність

- добровільна діяльність громадян та юридичних осіб з безкорисливої (безоплатної або на пільгових умовах) передачі громадянам або юридичним особам майна, у тому числі грошових коштів, безкорисливого виконання робіт, надання послуг, надання іншої підтримки.

Бренд (англ. brand, синонім: марка)

- назва фірми, товару, сімейства товарів, послуги тощо, їхній індивідуальний офіційний торговий знак; передбачає широку популярність певного об'єкту, впізнанність, унікальність, глибоке впровадження в свідомість обширної цільової аудиторії, значну цінність в очах споживачів; дотичні словосполучення: brand-name - словесна частина бренду, brand-image - візуальний образ бренду, brand-loyalty - відданість бренду, brand-equity - гідність бренду, його торгова репутація.

Брендінг (англ. branding)

- процес створення, посилення і підтримки бренду; включає спільну дію всіх елементів фірмового стилю, всіх видів маркетингових комунікацій (реклами, PR, стимулювання збуту, прямих листів), особистого спілкування і спонсорства.

В

Венчурна філантропія (англ. venture philanthropy)

- заснована на інтеграції у філантропічну діяльність принципів і стратегій венчурного підприємництва; основними цінностями виступають: творчий, інноваційний підхід до вирішення соціальних проблем, довгострокове фінансування, партнерство тощо; як і соціальне інвестування, направлена не на поточні соціальні потреби і фінансування окремих соціальних проектів, а на зміцнення фінансової сталості.

Виконавчий орган (англ. еxecutive body)

– інститут, що здійснює поточне керівництво діяльністю компанії, зокрема реалізацію стратегічного плану розвитку суспільства, впровадження корпоративної культури у відповідності до стандартів ділової етики, розробляє внутрішні положення та інструкції товариства; може бути створений одноосібний виконавчий орган (напр., Президент) чи колегіальний (Правління).

Відповідальне підприємництво (англ. responsible entepreneurship або sustainable development)

- концепція, розроблена ООН і визначає роль бізнесу в забезпеченні сталого розвитку суспільства шляхом мінімізації екологічного втручання в навколишнє середовище при одночасному значному внеску в економічний і соціальний розвиток територіальних громад

Г

Глобальна ініціатива з наданням звітності (англ. Global Reporting Initiative, GRI)

- започаткована в 1997 році; місія - створення універсально застосовних керівних принципів підготовки звітів щодо сталості компаній, що включають соціальні індикатори і індикатори, що відносяться до зовнішнього середовища.

Глобальний пакт (англ. Global Compact)

- ініційований у 2002 році Генеральним секретарем ООН Кофі Аннаном, об'єднує компанії з установами ООН, трудовими, неурядовими організаціями і іншими діячами громадянського суспільства в цілях стимулювання дій і партнерства на підтримку дев'яти принципів у царині прав людини, трудових відносин і навколишнього середовища.

Гранти

- грошові кошти або інше майно у разі, якщо їхня передача (отримання) задовольняє таким умовам: надання на безоплатній та безповоротній засадах вітчизняними фізичними особами, некомерційними організаціями, а також іноземними і міжнародними організаціями та об'єднаннями за переліком таких організацій, затверджується Урядом, на здійснення конкретних програм у галузі освіти, мистецтва, культури, охорони здоров'я населення, охорони навколишнього середовища, захисту прав і свобод людини і громадянина, передбачених законодавством України, соціального обслуговування малозабезпечених і соціально незахищених категорій громадян, а також на проведення конкретних наукових досліджень

Громадянське суспільство

- "третій сектор" суспільства, окрім держави і ринку, що охоплює установи, групи та асоціації (або структуровані, або неформальні), які можуть виступати в якості посередника між громадянами та органами державної влади; зазвичай охоплює неурядові організації та громадян; відповідний засіб для сприяння демократії в авторитарних державах або олігархіях.

Д

Делегування співробітників компанії

- залучення на принципах добровільності співробітників компанії в соціальні програми зовнішньої спрямованості через безоплатне надання одержувачам часу, знань, навичок, інформації, контактів і зв'язків співробітників.

Діалог

- зустріч співробітників компанії із заінтересованими сторонами, на якій останні висловлюють свої побажання щодо поліпшення діяльності.

Добродійна діяльність

- добровільна діяльність громадян і юридичних осіб щодо безкорисливої (безвідплатною або на пільгових умовах) передачі громадянам або юридичним особам майна, зокрема грошових коштів, безкорисливого виконання робіт, надання послуг, надання іншої підтримки

Добродійна організація (англ. сharity оrganization)

- неурядова (недержавна і немуніципальна) некомерційна організація, створена для реалізації передбачених законом цілей шляхом здійснення добродійної діяльності на користь суспільства в цілому або окремих категорій осіб. Добродійні організації створюються у формах громадських організацій (об'єднань), фондів, установ і в інших формах, передбачених законами для добродійних організацій.

Добродійний грант

- цільові кошти, що надаються добродійній організації фізичними і юридичними особами на реалізацію добродійності.

Добродійний корпоративний фонд

- фонд підприємств і інших юридичних осіб, сформований за рахунок коштів цих підприємств і юридичних осіб; здійснює добродійну діяльність.

Добродійний приватний фонд

- фонд, кошти в який поступають з одного джерела (від імені або сім'ї) і який субсидує переважно добродійні програми інших організацій.

Добродійний фонд (англ. charity foundation)

- некомерційна організація, що не має членства, заснована громадянами і (або) юридичними особами на основі добровільних майнових внесків. Цілі фонду реалізуються шляхом здійснення добродійної діяльності на користь суспільства в цілому або окремих категорій осіб відповідно до закону.

Добродійність (англ. charity)

- добровільна, безвідплатна допомога (фінансова, майнова, інтелектуальна, організаційна тощо) людям (організаціям), які через різні причини не можуть забезпечити собі гідне існування (нормальне функціонування); благодійник (добродійна організація) не заявляє (не визначає) заздалегідь розраховану вигоду від своєї добродійної дії, навіть якщо ця вигода відбувається; на відміну від спонсорства, може бути прихованою (таємною або анонімною).

Добросовісна конкуренція

- ситуація на ринку, яка реально забезпечує рівні умови всім суб’єктам ринкових відносин, охороняє збалансованість їхніх інтересів і відповідає наступним критеріям: відсутність у окремого суб'єкта господарювання можливості визначати умови реалізації товарів на ринку; здобуття суб'єктом господарювання переваг над іншими суб'єктами господарювання у конкуренції завдяки власним досягненням; дотримання у підприємницькій діяльності правил, торгових та інших чесних звичаїв, а також норм законодавства.

Добросовісне управління

– поняття введено в обіг Світовим банком з метою підвищення ефективності використання державних коштів; існує тоді, коли взаємини і розподіл ролей між державою, громадянським суспільством і приватним сектором засновані на певних важливих принципах: участі, прозорості, недискримінації, ефективності та надійності державних справ; мета – забезпечити для громадяни країни, як особисто, так і в групі, вибирати спосіб свого власного розвитку і повною мірою були обізнаними про свої права та обов'язки.

Донорські кошти, що не витрачаються, або нерухомий капітал (англ. endowments)

- фінансові або матеріальні ресурси, які отримуються організацією від донора, але не витрачаються нею, а інвестуються; при цьому отримується певний відсоток і за рахунок його фінансується діяльність.

З

Загальні збори акціонерів (англ. General meeting of shareholders)

- вищий орган управління товариства, що складається з акціонерів-власників простих акцій, а у випадках, передбачених чинним законодавством, також із власників привілейованих акцій і приймає рішення зі стратегічно важливих питань діяльності та розвитку акціонерного товариства.

Заінтересовані сторони (англ. stakeholders - стейкхолдери)

- фізичні і юридичні особи, які впливають на те, як компанія здійснює свою діяльність, або такі, на яких впливає діяльність компанії: акціонери компанії, інвестори, співробітники, постачальники, субконтрактори, споживачі, клієнти, контрагенти, ділові об'єднання, громадські організації, держава тощо; поділяються на внутрішні (власники, співробітники) і зовнішні (споживачі, постачальники та інші ділові партнери, конкуренти, місцеві спільноти, органи державного управління, некомерційні та громадські організації, професійні об'єднання, активісти та ЗМІ).

Залученість (англ. involvement)

- інтенсивність споживчої зацікавленості в товарі, посереднику або повідомленні.

І

Ініціатива в області соціальної відповідальності

- принципи соціальновідповідального ведення бізнесу, що розробляються авторитетними міжнародними і національними організаціями і компаніями.

Інтегровані маркетингові комунікації (англ. integrated marketing communications)

- практика уніфікації всіх засобів маркетингової комунікації, від реклами до упаковки, для передачі цільовій аудиторії послідовного переконливого повідомлення, що сприяє реалізації цілей компанії.

К

Кодекс корпоративного управління АТ

- документ, що затверджується загальними зборами акціонерів товариства; регулює відносини, що виникають у процесі управління товариством, у тому числі між акціонерами та органами товариства, між органами товариства, суспільством і заінтересованими особами.

Комітет ради директорів (англ. Board of Directors’ Committee)

- допоміжний орган (секція, група) ради директорів, що створюється для попереднього розгляду питань, які належать до компетенції ради директорів, а також вироблення відповідних рекомендацій раді директорів; найбільш поширеними видами комітетів є: комітет з аудиту, комітет з винагород і призначень, комітет зі стратегічного планування; відповідно до найкращої практики корпоративного управління рекомендується, щоб комітети складалися з членів ради директорів.

Конфлікт інтересів (англ. Conflict of interests)

- ситуація, при якій будь-яка посадова особа або співробітник товариства має конкуруючі професійні або особисті інтереси в суспільстві, які можуть ускладнити неупереджене виконання посадових обов'язків.

Корпоративна громадянська позиція

- управління усією сукупністю відносин між компанією і її головними спільнотами на місцевому, національному та глобальному рівнях; прихильність етичній поведінці в бізнес-стратегії, операціях і культурі; пов'язана, насамперед, з корпоративною репутацією

Корпоративна етика

- система відносин між акціонерами, Радою директорів і керівництвом компанії, як це визначено в статуті компанії, внутрішніми положеннями, офіційною політикою і нормами права.

Корпоративна соціальна відповідальність, КСО (англ. corporate social responsibility, CSR)

- відповідальність компанії як працедавця, ділового партнера, «громадянина», члена співтовариства (межі співтовариства визначаються географією діяльності компанії: на рівні району, міста, країни, світу); частина постійної стратегії компанії щодо збільшення своєї присутності в суспільстві і розвитку свого бізнесу; можливість позитивно впливати на територіальну громаду. Добровільний внесок бізнесу у соціальний, економічний та екологічно сталий розвиток суспільства шляхом максимізації позитивного та мінімізації негативного впливу бізнесу на суспільство; наприклад, виробництво якісної продукції і послуг для споживачів, мінімізація негативного впливу на екологію, контроль над відходами виробництва, створення привабливих робочих місць, турбота про персонал, дотримання інтересів місцевого співтовариства, прозорість, ефективне ведення бізнесу тощо.

Корпоративна філантропія (англ. corporate philanthropy, синонім: корпоративна добродійність)

- надання компанією (корпорацією) разової або систематичної безвідплатної допомоги, різних ресурсів окремим громадянам, групам громадян або організаціям для вирішення конкретних соціальних проблем, підтримка суспільно значущих ініціатив, не переслідуючих комерційних цілей.

Корпоративне громадянство (англ. corporate citizenship)

- етична концепція ведення бізнесу, управління сукупністю відносин між компанією і громадою на всіх рівнях, від місцевого до міжнародного.

Корпоративне спонсорство (англ. corporate sponsorship)

- надання компанією (корпорацією) різних ресурсів для створення об'єктів або споруд, підтримки організацій або заходів, як правило, що носять публічний характер, з метою своєї реклами.

Корпоративне управління

- сукупність методик, діяльності та процесів, через які рада директорів, спостережна рада та керівництво компанії на найвищому рівні гарантують захист цінностей і майна власників, цілісності, етики поведінки та прозорості у всіх сферах; комплекс заходів і правил, що забезпечують захист прав і законних інтересів акціонерів компанії та інвесторів, а також рівномірний розподіл віддачі від діяльності компанії; структури і процеси, за допомогою яких здійснюється керівництво діяльністю компаній і контроль над ними, що забезпечують захист прав акціонерів і ефективність системи взаємовідносин між загальними зборами акціонерів, радою директорів і виконавчим органом (менеджментом вищої ланки).

Корпоративний конфлікт (англ. сorporate conflict)

- конфлікт, що виникає у зв'язку з управлінням діяльністю товариства та / або контролем над суспільством; учасниками конфлікту можуть бути компанія, акціонери, посадові особи, менеджери.

Корпоративний фонд (англ. corporate foundation)

- фонд, що створюється компанією (корпорацією) з метою реалізації своєї соціальної діяльності.

Корпоративні соціальні інвестиції

- це матеріальні, технологічні, управлінські, фінансові та інші ресурси компанії, що направляються на реалізацію корпоративних соціальних програм, здійснення яких в стратегічному відношенні передбачає отримання підприємством певного економічного ефекту.

Л

Логотип (англ. logotype, logo)

- друкований фірмовий або товарний знак компанії або продукту (може бути представлений у вигляді емблеми або рекламного девізу - слогану), який використовується для їхньої негайної ідентифікації.

Лояльність бренду (англ. brand loyalty)

- прихильність споживача певному бренду товару або послузі, сприяюча новим покупкам товарів даного бренду.

Лояльність споживачам (англ. customer loyalty)

- нова рушійна сила маркетингу; через перенасиченість ринку товарами, влада переходить від продукту до споживача, лояльність бренду зникає; щоб вижити, компанії вимушені створювати лояльні відносини зі своїми клієнтами, з кожним з них водночас.

М

Маркетинг (англ. marketing)

- осмислена діяльність щодо надання необхідних товарів і послуг населенню і організаціям, які цих товарів (послуг) потребують; основні завдання - вивчення і формування попиту і стимулювання збуту - здійснюються через маркетингові комунікації.

Маркетинг добродійний (англ. cause marketing)

- сприяюча стратегія, що пов'язує ім'я компанії-спонсора із заходами, які вирішують суспільні проблеми у сподіванні, що асоціація з ними призведе до позитивної громадської думки щодо компанії; при цьому стратегія продажів компанії зазвичай зв'язується з некомерційною організацією (спонсор пропонує зробити їй пожертвування у разі придбання організацією товару або послуги спонсора); на відміну від добродійності, кошти, витрачені на добродійний маркетинг, є не пожертвування, а вкладення коштів, оскільки передбачають повернення інвестиції.

Маркетингові дослідження (англ. market research)

- збір і аналіз інформації про цільову аудиторію; використовуються традиційні соціологічні і психологічні методи досліджень (опитування, контент-аналіз, вивчення особистих документів, природний і лабораторний експеримент, фокус-групи, тести тощо); здійснюється для прогнозування і оцінки ефективності спонсорства.

Меценатство

- напрям добродійності, пов'язаний із підтримкою культури, мистецтва, науки, як і добродійність у цілому, меценатство не передбачає запланованої, заздалегідь наміченої вигоди.

Модератор

- незалежна фізична або юридична особа, що сприяє організації і здійсненню діалогу; виступає в ролі посередника між компанією і заінтересованими сторонами.

О

Опікування

- передбачає турботу, спостереження, опіку, організовану добродійність, добродійну організацію; сьогодні уживається рідко, хоча і увійшло до законодавства.

Оцінка суспільного впливу (англ. social impact assessment)

- систематичний аналіз впливу бізнес-проектів на суспільну і культурну ситуацію в співтовариствах, у яких вони виконуються.

П

Пайове фінансування

- форма адресної фінансової допомоги, що полягає у спільному фінансуванні соціальних програм; дозволяє ефективно та оперативно реагувати на потреби суспільства при вирішенні соціальних проблем шляхом залучення додаткових ресурсів, коли можливостей одного з учасників виявляється недостатньо.

Підзвітність

–у співпраці з метою розвитку ця концепція з'являється завжди, коли будь-кого закликають до відповідальності, або коли будь-хто (уряд чи міністерство, Світовий банк, менеджер або окремий керівник проекту) повинен пояснити або обґрунтувати проект, захід або програму; спосіб виконання відповідного припису щодо використання коштів, якою мірою були досягнуті цілі і виконані очікування

Принцип відповідальності (англ. responsibility)

- один з основних принципів системи корпоративного управління (поряд з принципами підзвітності, прозорості та справедливості полягає в тому, що система корпоративного управління має визнавати передбачені законом права заінтересованих осіб та сприяти активній співпраці між акціонерними товариствами та заінтересованими особами з метою створення добробуту, робочих місць та забезпечення сталості здорових, з фінансової точки зору, компаній.

Принцип підзвітності (англ. аccountability)

- система корпоративного управління має забезпечувати стратегічне керівництво акціонерним товариством, ефективний контроль над керуючими з боку ради директорів, а також підзвітність ради директорів акціонерному товариству та його акціонерам.

Принцип прозорості (англ. transparency)

- система корпоративного управління має забезпечувати своєчасне розкриття достовірної інформації з усіх істотних питань, що стосуються акціонерного товариства, у тому числі про його фінансовий стан, результати діяльності, структуру власності та управління.

Принцип справедливості (англ. fairness)

- система корпоративного управління має забезпечувати захист прав акціонерів і рівне ставлення до всіх акціонерів, у тому числі, міноритарним та іноземним. Всі акціонери повинні мати доступ до ефективних засобів захисту у разі порушення їх прав.

Профспілки

- організація за принципом професійної приналежності, яка підтримує і захищає інтереси своїх членів у таких питаннях, як заробітна плата та умови праці, особливо шляхом переговорів з роботодавцями.

Р

Рада директорів

- орган управління, який діє в інтересах суспільства і акціонерів, що визначає стратегію розвитку акціонерного товариства та здійснює контроль над діяльністю виконавчого органу та фінансово-господарською діяльністю товариства.

Ризик

- міра ймовірності того, що результатом даної небезпеки буде шкода, заподіяна життю, здоров'ю, майну та / чи довкіллю; вимірюється з точки зору впливу та ймовірності; введення змін або заходи контролю з метою ліквідації або зниження рівня ризику, пов'язаного з небезпекою в прийнятних межах.

Римський клуб

- міжнародна громадська організація, створена в 1968 році; об'єднує представників світової політичної, фінансової, культурної і наукової еліти; одним з головних своїх завдань спочатку вбачав залучення уваги світовій громадськості до глобальних проблем за допомогою своїх доповідей; визначає тільки тему доповіді і гарантує фінансування наукових досліджень, але у жодному випадку не впливає ані на хід роботи, ані на її результати і виводи; готова доповідь розглядається і затверджується на щорічній конференції, нерідко у присутності представників громадськості, науки, політичних діячів, преси, а потім результати досліджень поширюються і проводиться обговорення доповіді в різних країнах світу.

С

Соціальна віддача від інвестицій (англ. SROI)

- спосіб допомогти донору зрозуміти відчутний вплив даного ним пожертвування; конкретні, вимірні результати демонструються двома способами: по-перше, необхідно відстежувати скільки людей отримали користь з субсидій і як їхнє життя покращилось, розрахувати унікальну цифру витрат на одне життя; по-друге, власні показники для вимірювання дозволяють донорам зрозуміти, чи піддаються кількісній оцінці соціальні наслідки внеску як фінансової віддачі даному співтовариству та оцінити вплив одного проекту в порівнянні з іншим, навіть якщо проекти не схожі.

Соціальна відповідальність бізнесу

- філософія поведінки і концепція розбудови ділового співтовариства компаніями та окремими представниками бізнесу своєї діяльності, спрямованої на задоволення очікувань заінтересованих сторін з метою сталого розвитку та збереження ресурсів для майбутніх поколінь з огляду на наступні пріоритети: ➢ виробництво якісної продукції та послуг для споживачів; ➢ створення привабливих робочих місць, інвестиції в розвиток виробництва та людського потенціалу; ➢ неухильне виконання вимог законодавства: податкового, трудового, екологічного; ➢ розбудова добросовісних і взаємовигідних відносин з усіма заінтересованими сторонами; ➢ ефективне ведення бізнесу, орієнтоване на створення доданої економічної вартості та підвищення національної конкурентоспроможності в інтересах акціонерів і суспільства; ➢ урахування суспільних очікувань і загальноприйнятих етичних норм у практиці ведення справ; ➢ внесок у формування громадянського суспільства через партнерські програми та проекти суспільного розвитку.

Соціальна звітність

- нефінансові дані, що охоплюють питання персоналу, суспільний економічний розвиток, участь заінтересованих сторін, може включати екологічні показники.

Соціальна інтеграція

- інтеграція осіб, або груп, у суспільство в якості громадян або членів різних громадських соціальних мереж; принципово корениться в ринку праці або економічній інтеграції.

Соціальна реклама (англ. social advertising)

- вид реклами, що представляє суспільні і державні інтереси, спрямований на досягнення добродійних цілей; виключає згадування комерційних організацій і індивідуальних підприємців, конкретних марок товарів, що є результатом підприємницької діяльності некомерційних організацій.

Соціальне партнерство (англ. social partnership)

- по-перше, конструктивна взаємовигідна співпраця між трьома секторами суспільства – державними структурами, комерційними підприємствами і некомерційними організаціями з метою вирішення проблем соціальної сфери на користь всього населення або його окремих груп, що проживають на даній території; по-друге - система взаємин між працівниками (представниками працівників), працедавцями (представниками працедавців), органами державної влади, органами місцевого самоврядування, направлена на забезпечення узгодження інтересів працівників і працедавців з питань урегулювання трудових відносин і інших безпосередньо пов'язаних з ними відносин (так званий «трейдюніоністський» варіант визначення).

Соціальне підприємництво

- практика прагнення одночасно до фінансової та соціальної віддачі з інвестицій ("подвійний підсумок");підприємницька діяльність, націлена на пом'якшення або вирішення соціальних проблем, що характеризується такими основними ознаками: соціальний вплив (англ. social impact) - цільова спрямованість на вирішення / пом'якшення існуючих соціальних проблем, сталі позитивні вимірні соціальні результати; інноваційність - застосування нових, унікальних підходів, що дозволяють збільшити соціальний вплив; самоокупність і фінансова стійкість - здатність соціального підприємства вирішувати соціальні проблеми доти, доки це необхідно і за рахунок доходів, отриманих від власної діяльності; масштабованість і тиражованість - збільшення масштабу діяльності соціального підприємства (на національному та міжнародному рівні) і розповсюдження досвіду (моделі) з метою збільшення соціального впливу; підприємницький підхід - здатність соціального підприємця бачити проблеми ринку, знаходити можливості, акумулювати ресурси, розробляти нові рішення, які надають довгостроковий позитивний вплив на суспільство в цілому.

Соціальний звіт (нефінансовий звіт) (англ. social report)

- публічний інструмент інформування акціонерів, співробітників, партнерів і всього суспільства про те, як і якими темпами компанія реалізує закладені у своїй місії або стратегічних планах розвитку цілі щодо економічної сталості, соціального благополуччя та екологічної стабільності.

Соціальний капітал

- фонд загального сенсу і довіри в даному співтоваристві; необхідна умова для співпраці та організованої людської поведінки, зокрема, бізнесу; може трансформуватися, споживатися або поповнюватися як і фінансовий капітал.

Соціальний підприємець

- той, хто визначає і втілює в життя нові можливості для бізнесу, але спонукуваний громадським та соціальним благом, а не потребою отримати особисту вигоду.

Соціальні інвестиції компанії (англ. social investment, синоніми: етичне або соціально-відповідальне інвестування)

- підтримка конкретної діяльності або напряму розвитку в співтоваристві шляхом прямих або опосередкованих інвестицій.

Соціальні партнери

- організації заінтересованих сторін, що беруть участь у процесі соціального діалогу (об'єднання роботодавців, професійні спілки, державні органи та / або представники громадянського суспільства, неурядові організації тощо).

Соціальні підприємства

- це бізнеси, які мають соціальну та / або природоохоронну мету в рамках своєї основної місії; часто використовують бізнес-моделі зі змішаними цінностями, які поєднують дохід від комерційної діяльності зі структурою або елементом, що породжує соціальні цінності; спрямовані на соціальні та природоохоронні цілі.

Соціальновідповідальний маркетинг

- форма адресної фінансової допомоги, що полягає у використанні відсотка від продажів конкретного товару або послуги на проведення соціальних програм компанії

Соціальновідповідальні інвестиції (англ. social responsible investment)

- інвестиції в соціальновідповідальні компанії

Спонсорство (англ. sponsorship)

- здійснення юридичною або фізичною особою (спонсором) внеску (у вигляді надання майна, результатів інтелектуальної діяльності, надання послуг, проведення робіт) у діяльність іншої юридичної або фізичної особи (спонсорованого) на умовах розповсюдження спонсорованим реклами про спонсора, його товари.

Сталий розвиток (англ. sustainable development)

- розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливості майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби.

Стандарт AA1000 (англ. AccountAbility 1000)

- міжнародний стандарт соціальної звітності, розроблений Інститутом з проблем соціально-етичної відповідальності (Institute of Social and Ethical Accountability), міжнародною організацією, що сприяє розвитку корпоративного бізнесу і підготовці професійних кадрів в області соціальноетичної відповідальності і звітності.

Стандарт SA 8000 (англ. Social Accountability 8000)

- розроблений Радою з економічних пріоритетів Акредитаційного агентства; охоплює стандарти і моніторингові програми за такими тематичними напрямами: дитяча праця, примусова праця, дисциплінарна практика, недискримінація, зарплата і пільги, робочий час, охорона здоров'я і безпека, свобода об'єднання і укладення колективного договору тощо.

Стандарт за поданням корпоративної соціальної звітності

- правила і показники розкриття інформації про соціальну активність компанії, принципи, що розробляються авторитетними міжнародними організаціями і мають рекомендаційний характер.

Стандарти Саншайн за поданням корпоративних звітів для заінтересованих сторін

- ухвалені в 1996 році Альянсом стейкхолдерів (США), асоціацією, об'єднуючою природоохоронні і релігійні організації, а також організації по захисту прав споживачів; містять провідні принципи щодо того, яку інформацію корпорації повинні регулярно представляти в щорічному 'Корпоративному звіті для заінтересованих сторін', що надається клієнтам (про продукцію і послуги), співробітникам (гарантія зайнятості, безпеки і охорони здоров'я, рівні можливості при наймі), місцевому співтовариству (структура власності, фінансові показники, вплив на зовнішнє середовище, об'єм податкових виплат, кількість створених робочих місць, інвестиції і добродійна діяльність), широкій громадськості (торгівля з недружніми країнами, виконувані державні замовлення, штрафи, які були стягнуті з компанії).

Страхування D & O (англ. Directors and officers liability insurance, D & O insurance)

- страхування відповідальності посадових осіб компанії з метою відшкодування витрат компанії або її керівників за судовими позовами з боку акціонерів або третіх осіб.

Суспільний аудит (англ. social audit)

- систематична оцінка суспільного впливу компанії порівняно з прийнятими стандартами і очікуваннями.

У

Управління корпоративними соціальними програмами

- це процес, що безперервно протікає в компанії, який складається з наступних етапів: ➢ визначення пріоритетів соціальної політики компанії; ➢ створення спеціальної структури управління соціальними програмами; ➢ проведення програм навчання в області соціальної відповідальності; ➢ реалізація соціальних програм компанії; ➢ оцінка і доведення до відома стейкхолдерів результатів соціальних програм компанії.

Ф

Фандрайзінг (англ. fund-raising)

- цілеспрямований, систематичний пошук спонсорських (або інших) коштів для здійснення соціально значущих проектів (програм, акцій) і підтримки соціально значущих інститутів; може здійснюватися як бізнес, так і добродійна і спонсорська діяльність.

Філантропія (англ. Philanthropy, синонім: добродійність)

- фінансова підтримка некомерційного заходу або організації, при якій не очікується жодної комерційної вигоди.


Страница:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  (Далее)
  Все