Стислий опис курсу
Метою вивчення навчальної дисципліни «Аналіз
даних» є оволодіння системними знаннями з основних теоретичних положень та методів аналізу даних для
проведення прикладних досліджень процесів будь-якої фізичної природи, їх
моделювання, прогнозування й
використання, а також вироблення навичок застосування сучасних комп’ютерних технологічних
засобів у процесі аналізу даних у практичній діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Аналіз даних» є:
● оволодіння студентами базовими теоретичними знаннями стосовно постановки та розв’язання задач аналізу даних;
● набуття вмінь та практичних навичок використання математичних методів, отримання розв’язків стосовно задачі, що розв’язується, та розробки власних рекомендацій;
● набуття вмінь та навичок щодо проведення обчислювальних експериментів, порівняння результатів експериментальних даних і отриманих розв’язків;
● оволодіння студентами знаннями щодо оцінювання адекватності, якості й точності математичних моделей та отриманих за ними результатів аналізу даних;
● оволодіння знаннями та набуття навичок з використання та розроблення програмного забезпечення розв’язання задач аналізу даних.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
знати:
- основні поняття, сутність, характерні риси та види статистичних даних;
- засоби формалізованого представлення аналізовуваних даних;
- основні етапи аналізу даних;
- методи виявлення та усунення аномальних даних у послідовностях даних;
- основні критерії та методи виявлення тенденції у аналізовуваних даних;
- основні методи аналізу даних;
- критерії оцінки адекватності, якості й точності математичних моделей та отриманих за ними результатів аналізу даних;
вміти:
- формулювати постановку задачі аналізу даних;
- обирати методологію аналізу та проводити статистичний аналіз динаміки послідовностей даних;
- обирати методи прогнозної аналітики стосовно задачі, що розв’язується;
- проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати, отримані за експериментальними даними;
- проводити аналіз отриманих розв’язків та робити відповідні висновки;
- оцінювати адекватність, якість й точність математичних моделей та отриманих за ними результатів аналізу даних;
- використовувати інформаційні технології дослідження і розв’язання конкретних задач.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
КЗ 1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
КЗ 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
КЗ 5 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
КС 11 Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів.
КС 13 Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень.
Програмні результати
навчання:
ПР 2 Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проєктування і використання інформаційних систем та технологій.
ПР 6 Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх впровадження у професійній діяльності.