Лекція 3. Безпека в готелі.

 

Запровадження

Більшість із нас більшу частину року вдома. Але з нас стало на рік дедалі більше зупиняються а поза домом, перебуваючи десь у справі, у відпустці чи з інших причин. Багато хто зупиняється в готелях.

Основна функція готелю, це надання затишного й екологічно безпечного житла. А місія готелю, на мою думку, залежить від наданні номерного фонду наближеного до домашнього, т. е. кожен готель повинна домогтися, що максимальну кількість гостей почувалося і торговельні доми.

>Гостиницам приблизно 200 років. Слова «готель, готель» увійшли до вживання у Англії з її появою нововведення у Лондоні після 1760 р., які представляють собою якогось роду заклад, вже що було тоді звичним у Парижі, що називалося «>hotelgarni», чи «велика хата», у якому квартири здаються на день, тиждень місяць.

Готелі з управляючими, службовцями, приймальні і персоналом в уніформі з'явилися, переважно, лише на початку ХІХ ст., і по середини століття їхня розвиток йшло щодо повільно.

Безпека гостей, персоналу, і навіть захист інформації, одну з найважливіших проблем, яку має вирішити керівництво готелю.

Безпека, це надійний захист від грабіжників, пожеж, терористів, але й захист гостей і персоналу від казусів природи, захист хвороб, від техногенним катастрофам. Не слід забувати у тому, що треба захистити технічну базу комп'ютери, наприклад, від проникнення хакерів, вірусів, просочування інформації. Важливим аспектом безпечно є попередження фінансового краху, т. е. розробка стратегії відмови від банкрутства.

Пожежна безпеку

Як було зазначено у введенні, готелі мають надавати як комфортабельне і затишне житло, а й безпечне, тому автор, планеруючий у майбутньому управляти готелем, вибрав цієї теми.

Почати з самої, мабуть, важливої проблеми що стоїть перед готелями, це як запобігти пожежа і які заходи для безпеки треба прийняти.

Сьогодні багато методів попередження загоряння чи пожежі. Це різноманітні датчики, вогнегасники, пожежні сигналізації, пожежні рукави, автоматизовані системи пожежі гасіння, каптури які захищають від диму, і навіть спеціальні комп'ютерні системи відстежування осередків загоряння, системи оповіщення про пожежі.

Готельний бізнес. З.Медлик, Х.Инграм. Вид. «>Юнити-Дана». Москва 2005.


Наведемо окремі.

Є кілька типів датчиків, широко які у готелях:

· на дим – тоді як номері, коридорі чи деінде відбувається задимлення, через куріння або за якась інша причини, цей датчик спрацьовує, і посилає сигнал на комп'ютер, який у часи чергу видає на монітор повідомлення у тому, що у номері такому-то сталося загоряння. Таке попередження приходить зазвичай на комп'ютер пункту охорони;

· на тепло – принцип дії той самий як і в датчика на дим.

Також є безліч типів вогнегасників:

· вогнегасник готовий до гасіння електропроводки;

· вогнегасник для не складного загоряння;

· вогнегасник пінний.

>Огнетушители, пожежні рукави, пожежні сигналізації, каптури від диму мали бути зацікавленими загальнодоступними і простими використання.

На кожному поверсі може бути загальний план поверху, із зазначенням де є кошти пожежі гасіння, телефони, як вийти з будинку найкоротшим і простим шляхом. Також у плані повинна бути вказана прізвище того, відповідальних за пожежну безпеку, і з яких телефонів потрібно телефонувати у разі пожежі.

Запорукою пожежної безпеки як і є професійність персоналу, т. е. вміння оперативно і розумно діяти у цій ситуації, вміння користуватися засобами пожежі гасіння.

На погляд, навіть найбільш крутий готель повинен мати такі найпримітивніші кошти пожежі гасіння як: пісок, лопата, сокиру.

Тому персонал готелю щороку проходить навчання з пожежної безпеки.

Безпека гостей у готелі

Безпека гостей у готелі це пожежна безпеку, це ще захист від злодіїв, терористів та інших особистостей з поганими намірами.

І тому у кожному готелі, передбачені системи відео спостереження.

Ця система дає змоги стежити за громадським порядком, над усіма хто ввійшов, вийшов із готелю і хто що робить. Завдяки електронним замках можна запобігти злочину. Відеокамери перебувають у готелях кожному поверсі у кожному коридорі, іноді у підвалах, підсобних приміщеннях, сходових прольотах.

Усе, що запам'ятовують камери виводиться на монітор, що у кімнаті служби безпеки готелю. Усіснимаемо камерами записується на плівку, що дозволяє у разі потреби переглянути що у той чи інший день. Сьогодні, готелі вищої категорії записують, зняте камерами не так на VHS, але в CD. На дисках інформація зберігається краще, та й зображення якісніше.

Крім камер відео спостереження готелях існують електронні замки, що дозволяють обмежити доступ в номери сторонніх осіб.Гостю замість звичного ключа видається пластикова карта. На випадок, якщо гість втратив, зламав карту або зумів відчинити двері, у її розмагнічування, або якщо раптом людині стало погано, знепритомнів, перебувають у закритому номері, існує дублікати карт: у охорони і покоївкою.

Усчитивателе карт передбачена система що дозволяє відчинити двері без карти, коли з будь-якої причини їй не можна скористатися. Такожсчитиватель записує інформацію у тому, і коли входив у номер. Усю цю інформаціюсчитиватель отримує з географічної карти, яку записана інформацію про його власника.

Трапляється, що гість приходятьreception, і каже у тому, що його обікрали, служба безпеки, використовуючи спеціальний комп'ютер,считивающий інформацію у тому, і коли входив у номер та зіставляючи показання потерпілого, допитують людину, який входив у номер перед пограбуванням. Такі заходи дозволяють уточнити, було пограбування справжнім.

У кожному числі, та інших службових кімнатах встановлюються датчики тепла, які спрацьовують коли хтось перебуває у номері. З іншого боку усім вікнах ставляться датчики на «розбивання» шибок. Якщо хтось розіб'є скло, спрацьовує сигналізація на пульті охорони (сигналізацію чує лише охорона готелю). Дане пристрій дозволяє не ставити грати на вікна, що псують вигляд із вікна, сам будинок, а й є перешкоджанням разі евакуації у екстрених випадках.

Дані предмети безпеки дозволяють убезпечити як гостей, а й персоналу.

Важливу роль грає добре навчений персонал. І тому щороку персонал готелю, від двірника до управляючих (щоправда, управляючі який завжди проходять вчення) маємо проходити курси безпеки, як поводитись тій чи іншій ситуації.

В усіх життєвих готелях як і є пункт мед допомоги, у якому кожному гостю чи службовцю, у разі потреби, повинні надати медичну допомогу.

У спекотних країнах персоналу готелю найчастіше доводиться захищати гостей від різних комах, різноманітними засобами по відлякуванню комах.

Проживання в міських готелях має переваги: тут є розвинене виробництво, різноманітні навчальними закладами, театри, музеї, центри дозвілля, налагоджена система охорони здоров'я. Міський транспорт, гаряче водопостачання, системи комунікації й багато іншого забезпечують людям комфорт і полегшують побут, на відміну готелів розміщених у сільській місцевості.

Дані взяті з лекцій прослуханих практично в «>Учебно-тренинговой готелі»


Але й проблем чимало. Найгостріша їх — забрудненню довкілля, що, безсумнівно, б'є по здоров'я. Наприклад, місто з мільйонним громадянами та розвиненою промисловістю щорічно викидає у повітря дуже багато шкідливі речовини, передусім вуглекислого газу, сірчистого ангідриду, оксиду вуглецю. Щільність викидів сірчистого ангідриду і оксиду вуглецю із першого км2 площі міста-мільйонера становить близько 800т/км2 на рік, або близько 2т/км2 на добу, оксидів азоту — близько 165т/км2 на рік. А щільність викидів пилу наближається до 500т/км2 на рік. До того ж, щорічно у атмосферу надходить до 108 тисяч тонн вуглеводнів і десятки тисяч тонн фенолу, спиртів, розчинників, жирних кислот, бензолу.Сероводорода і хлору разом ізаерозолями соляної кислоти викидається приблизно на 5 тисяч тонн. Близько 1 тисячі тонн становлять щорічні надходження у повітря сірковуглецю, фторидів і аміаку, від сотень кілограмів за кілька т дизпалива на рік становлять викиди свинцю, ртуті, миш'яку, кадмію, — речовин, найбільш токсичних в людини.

Щороку до околицях міста-мільйонера накопичується близько 3,5 мільйонів тонн твердих відходів. При спалюванні на міських звалищах гуми, пластмас, побутового сміття у атмосферу виділяються токсичні речовини, наприклад діоксини.

>Стоки міст отруюють питну воду — як у відкритих, і у підземних джерелах. Місто з мільйонним населенням щорічно скидає до 350 мільйонів тоннзагрязненних стічних вод мовби, які містять 16 тисяч тонн суспензій, 24 тисяч тонн фосфатів, 5 тисяч тонн азоту, до 2,5 тисяч тонн нафтопродуктів, 600 т синтетичних поверхнево-активних речовин (на кшталт того, що застосовують у пральних порошках), 400 — 1000 т фтору, 25 т цинку, 25 т міді, 14 т миш'яку тощо. буд.

Неблагополучна екологічна ситуація вкрай негативно б'є по здоров'я. У містах люди більше піддаються алергічним, ендокринних, онкологічним та інші захворювання, частіше зустрічаютьсяврожденние хвороби, і цього повинен пам'ятати персонал готелю.

Важливо також приділити увагу, з яких матеріалів будується номерний фонд і готель загалом. Тут є враховувати екологічність використовуваних матеріалів, т. до. окремі може бути, наприклад, радіоактивними, що безпосередньо може зашкодити як котрі мешкають у готелі, і працівникам. Дуже важливий і обстановка номери: чи є рослини у номері, із чого зроблено меблі, килими, зокрема дуже багато неспрятанной, тим більше ізольованій проводки, сильно шкодить здоров'ю, т. до. дроти виробляють випромінювання, не помітне в людини відразу.

Навіть упоряджений готель може бути повністюзащищен шкідливих здоров'ю речовин і мікроорганізмів. Їх джерелом єзагрязненний вуличний повітря,сгорающий в плиті побутової газ, паління і т. п.


Сучасні будинку побудовано з залізобетонних панелей чи блоків, оснащені комунікаціями з синтетичних матеріалів.Номерние фонди, переважно, обставлені меблями з суміші деревних стружок і синтетичних смол, а поли вкриті килимами з синтетичних волокон. Але особливо небезпечні представляють хімічні речовини, котрі виділяються з будівельних і опоряджувальних матеріалів. Так було в сучасному будівництві широко використовують пластмаси. Вони дуже зручні і гарні, але нерідко служать джерелами летючих токсичних речовин, зокрема фенолу і формальдегіду, дуже шкідливих здоров'ю.

Деякі синтетичні матеріали стимулюють зростання цвілевих грибків і бактерій, якщо і хвороботворних, то що викликають в людей алергію. До того ж ефекту можуть призвести і кошти боротьби з комахами, леткі речовини, які у хлорованою водогінної воді, препарати побутової хімії.

Джерел радіаційне забруднення в номерах взагалі-то не має, проте буває й таке. Часто це пов'язано з газомрадоном, головними джерелами якого служать грунт, будівельні матеріали і воду з свердловин. Концентрація радону в середині приміщень зазвичай набагато вища, ніж свіжому повітрі. Проникаючи до приміщень з-під фундаментів будинків, просочуючись через щілини й тріщини, радон потрапляє у легені і допомагає на організм людини канцерогенну вплив — призводить до онкологічним захворювань.

У житлових приміщеннях можуть розвиватись агресивно та деякі хвороботворні мікроорганізми. Наприклад, збудником так званої хвороби легіонерів,размножающейся у системі кондиціонування повітря. По вентиляційним каналам нерідко поширюються і збудникивоздушно-капельних інфекцій.

Чи можна вберегтись від цих напастей? На жаль, живе у великому місті, створити собі цілком здорове середовище практичноневозможною. І це одну з основних проблем готелів розміщених у місті. Реально звести шкода до мінімуму.Предпочтительно використовуватиме обробки приміщень натуральні матеріали. Краще обійтися зовсім без килимів (якщо натуральні вовняні за кишені), ніж закривати поли синтетичнимипаласами і килимовими покриттями.

Меблі і оздоблювальних матеріалів мали бути зацікавленими високої якості та мати сертифікат екологічну безпеку.

>Водопроводную воду з крану стоїть пропустити через іонообмінний фільтр — це віддалить залишки хлору і багатьох інших далеко ще не корисних речовин. Заміна газової плити на електричну і установка з неї витяжки помітно оздоровлять повітря кухні. Приміщення треба регулярно провітрювати (краще залишати кватирку відкритої проти ночі, коли міська атмосфера стає трішки чистіше). Можна також використовувати іонізатори повітря, але з гірше оздоровлять атмосферу кімнатні квіти. Але у використанні рослин, персонал готелю повинен пам'ятати у тому, що в окремих людей алергію на рослини.

Попри те що, що людина проводить бракує часу у номері, важливо врахувати, що з збереження здоров'я, відновлення сил після трудового дня, сімейного дозвілля і підтримки доброго настрою важливого значення має санітарний стан житла, зокрема номери, та її благоустрій.

Для життя людей важливий розмір житлової площі, і навіть наявність балконів, лоджій, веранд. У ідеалі в кожного членів сім'ї мусить бути своя кімната плюс ще одна, загальна. На жаль, у Росії доти далеко: тут не кожного міського мешканця припадає у середньому близько 18 м2 загальній площі. На США представники середнього класу, т. е. більшості населення, мають близько 60 м2 на людини. Хоч дані поширюються на житлові будинки, готелю Росії мають ті ж самі проблему – нестача коштів на розміщення туристів, зокрематрехзвездних готелів.

Важливий і мікроклімат у номері, неодмінною умовою якого є щодо однакова температура віз духу в усьому приміщенні: перепади нічого не винні перевищувати 20З. Людина вдихає на добу 1,4 м3 кисень: і видихає 0,34 м3 вуглекислого газ, крім того, виділяє в довкілля близько 400 речовин, зокрема токсичних йому самого. Тому житлові і виробничі приміщення слід провітрювати. Житло обов'язково має отримувати достатньо прямого сонячного світла, що сприяє оздоровленню організму чоловік і переважної розвиток бактерій у приміщенні. У Японії, наприклад, існує норматив, за яким вдома мають в такий спосіб, що вони не затінювали один одного двох годин

на добу.

Контакти та

У суспільстві людина неминуче стає учасником безлічі різноманітних контактів з іншими людьми. Поїздки у цьогорічному міському транспорті, особливо у години пік, викликають роздратування і тривога. Причина такого психічного напруги — тіснота і тиснява. Психологи встановили, що, перебувають у натовпі, людина відчуває почуття небезпеки, відчуває загрозу вторгнення своє «особисте простір».

У інших містах на людини постійно впливають засоби інформації. Безумовно, широкий, спектр інформаційних послуг, їх багатоплановість і доступність розширюють змогу самореалізації особистості, але водночас, на думку багатьох дослідників, стають причинамиекопсихологического стресу. Тенденція до висвітлення лише негативних, «темних» сторін життя, потік суперечливою та неперевіреної інформації вкрай негативно впливають на психоемоційний стан людини. Тривалі стреси призводять до порушення імунного і генетичного апарату, спричиняються до багатьох психічних і серцево-судинних захворювань. У одних людей стреси викликають апатію, політичне й соціальне байдужість, в інших, навпаки, — агресію, екстремізм, озлобленість, що в результаті веде загострення криміногенної обстановки.

(За оцінкою психіатрів, 80 % їх пацієнтів страждають так званим синдромом великого міста, це основна прикмета якого — придушене стан, психічна неврівноваженість і агресивність.)


У неперервному зв'язку понад сказаним керівництво готелю просто зобов'язане домовленість створювати готелі такі умови, які позитивно б впливали на психічний стан мешканців готелю: доброзичливість персоналу, якісьмини-подарки новачкам гостям, наявність квітів, рослин, спокійна колірна гама, як і номері, і у холі. Життя у готелі для гостей повинна бути неквапливо, розмірено, т. е. персонал готелю повинен працювати помірковано швидко.

Техногенні аварії

Не можна виключати можливість техногенних аварій. На жаль, досвід отримано нещодавно. 25.05.05 у районіКапотни стався вибух і загоряння електростанціїЧагино, у результаті у Москві, вЮго-восточном,Юго-западе і Півдні був електрики. Були проблеми, і з мобільного, і стаціонарної зв'язком, зокрема не працював інтернет (хоча слідство з деяким джерелам став відомий, що пошукова система «Yandex» працював у звичайному режимі). У кількох районах або було води, або йшла. Повністю зупинилися лінії метро: Каховська, Люблінська, Калінінська,Серпуховско-Тимирязевская,Замоскворецкая, Бутовська; частково працювали лінії метро:Сокольническая,Таганско-краснопресненская,Калужско-рижская, без перебоїв працювала Кільцева лінія, щоправда за максимальної завантаженні. Зупинилися трамваї і тролейбуси, деякі магазини закрилися. Було порушено рух швидкісних поїздів виготовлялися у бік аеропорту «Домодєдово». Що стосується аеропортів, всі вони працювали у звичному режимі.Энергокризису не зазнали військово-стратегічні об'єкти будівлі російського уряду. До того ж областіТульская,Калужская,Рязанская, а як і такі міста, як:Литкарино, Люберці,Краснознаменск ніхто не звернув електрики, телефонному зв'язку, води. Зупинилися тролейбуси і трамваї, зачинилися крамниці. Із цією областями порушена також транспортна зв'язок, т. до. все електровози які у цих напрямах зупинилися зв'язку відсутності електроенергії, на залізниці. опинився тепловози.

Після аварії, і знеструмлення міста, в експлуатацію ввели резервні джерела харчування, що дозволило дати електроенергію важливих об'єктів міста.

За таких аваріях страждають як спальні райони, магазини, транспорт, а й. Тож у кожному готелі, починаючи хоча б ізтрехзвездних готелів, повинні прагнути бути резервні джерела харчування: незалежна система підігріву води, насосна система подачі води працююча хоча на солярці, лампові генератори що виробляють електроенергію, які врятували ті установи, які мають вони (генератори) є, як і раніше, що цей джереловирабативания електроенергії застарів.

У зв'язку з вище сказаним, у разі планування готелю не обходжено враховуватиме й то, де і у готелі розташовуватимуться запасні джерела електроенергії та води.


Безпека гостей у морі, океані1

Гості готелю повинні почуватися безпеки як всередині готелю, а й у воді, наприклад.

Готелі, розташовані узбережжя переважно, мають штучну бухту, споруджену з величезних каменів. Такі огорожі називаються «косами». Коси перешкоджають проходженню великих хвиль завезеними на територію готелю, т. е. гостей не змиє в океан хвилею, а готель нічого очікувати затоплений, чи змитий при сильному штормі. Деякі готелі (5 зірок) ще додатково начепили мережу між двома косами, яка дозволить проникнути на водну територію готелю усіляким морським мешканцям: акулам, морським їжакам,медузам тощо. п.

В усіх готелів, розташованих березі океану, моря є рятувальники, які, у разі потреби допомагають. Також вони сповіщають гостей у тому, що у море сильне хвилювання, вивішуючи прапори певного кольору:

1. червоний – шторм, купатися заборонено;

2. жовтий – сильне хвилювання, купатися можна, але з бажано. У цьому відпливати за буї заборонено. Хоча, багато рятувальники забороняють купатися навіть за жовтому прапорі;

3. зелений – море спокійне, купатися можна.

З іншого боку, готелі, які пропонують водні видів спорту і розваги, ділять бухту на зони, які розташовуються близько берега, т. е. там де плавають люди не можна їздити у катамаранах, водних мотоциклах тощо. буд. У цьому, водного транспорту заборонено плавати у зоні буїв, зоні настановленим людей, цю зону можна тільки перетнути, що потрапити до відкрите море, хочакатамаранам не дозволяється залишати бухту.

Захист інформації2

З інтенсивним розвитком комп'ютерних та інформаційних технологій незмірно зросла важливість захисту. Давно відомо, що буває справжнім скарбом. Саме тому часто багато зусиль витрачається як у її охорону, і її отримання. Інформацію потрібно захищати у випадках, коли є побоювання, що він стане доступною для сторонніх, які можуть опинитися звернути її на шкоду законному користувачеві. У разі говорять про конфіденційної комп'ютерної інформації.

Офіс сучасного готелю є наповнені електронікою приміщення, де конфіденційна, інформація перебуває в папері, за комп'ютерами, передається телефоном, факсу, обробляється, записується і відтворюється на магнітофонах, диктофонах, відеомагнітофонах, нарешті, просто міститься у розмовах. Існує безліч загроз заподіяння шкоди системам обробки інформації. Передусім може викликати стихійними, природними явищами, незалежними від чоловіка — пожежею, повінню, землетрусом і ударом блискавки.

1 – інформації з особистого досвіду автора

2 - Інформатика. Енциклопедія «>Аванта+», тому 22, Москва 2003


Більше широкий і небезпечний збитки, який із людської діяльністю:

ненавмисний збитки, викликаний помилками в проектуванні, у діях обслуговуючого персоналу, програмне забезпечення, випадковими збоями у роботі коштів обчислювальної техніки і ліній зв'язку, енергопостачання, помилками користувачів, впливом на апаратуру електромагнітних полів;

умисний збитки, обумовлений несанкціонованими діями обслуговуючого персоналові та доступом до інформації сторонніх осіб.

Наслідками може бути знищення, руйнація інформації, і навіть спотворення, підробка, витік, копіювання тощо. п.

Як і серйозні заходи, захист інформації має здійснюватися комплексно, т. е. щоб одержати найкращих результатів всі види захисту потрібно об'єднати. Комплексна система захисту, включає:

організаційну захист, т. е. спеціальні заходи — від зборів до розробки планів та молодіжні організації відділів захисту інформації відНСД (не санкціонованого доступу);

>программно-аппаратную захист, комп'ютерні системи та програми;

інженерно-технічну захист: камери відео спостереження, інтелектуальні замки, обмежують доступ в секретні приміщення (до конфіденційної комп'ютерної інформації) сторонніх;

законодавчий захист.

У Росії її діє Федеральний ікон «Про інформацію, інформатизації і захист інформації» від 20 лютого 1995 р. Закон визначає інформацію, як дані про осіб, предметах, фактах, подіях, явищах і процесах незалежно від форми їх представлення. Він регулює відносини, які під час формуванні та використанні інформаційних ресурсів з урахуванням створення, збору, обробки, накопичення, зберігання, пошуку, поширення інформації; створенні та використанні інформаційних технологій і коштів на свою забезпечення; захисту інформації, прав суб'єктів, що у інформаційних процесах та інформатизації вийшов. Закон визначає, що захисту підлягає будь-яка документована інформація, неправомірне поводження з якій у змозі зашкодити її власнику, власнику, користувачеві й іншій особі. Закон забороняє збір, зберігання, використання і поширення інформації про приватного життя, інформації, порушує особисту таємницю, сімейну таємницю, таємницю листування, телефонних переговорів, поштових, повідомлень громадян і їх згоди, крім підставі судового вирішення. Також захищається декларація про доступом до відкритої інформації.

кримінальний кодекс РФ передбачає відповідальність за злочину за сфері комп'ютерної інформації. До них належать:

неправомірний доступом до охоронюваної законом комп'ютерної інформації, якщо це спричинило знищення, блокування, модифікацію або копіювання інформації, порушення роботи ЕОМ чи мережі;


створення, використання й розповсюдження шкідливих програм або внесення змін - у існуючі програми, явно що призводять до несанкціонованому знищення, блокування, модифікації або копіювання інформації, порушення роботи ЕОМ чи мережі;

порушення правил експлуатації ЕОМ чи мережі, що спричинило знищення, блокування чи модифікацію охоронюваної законом інформації.

Віруси1

Цифровим століття несе як звільнення від громіздких обчислень, автоматизацію всього, які можна автоматизувати, а й свої ж проблеми і турботи. Однією з цих питань часу є комп'ютерні віруси. Тут все як у житті — є свої хвороби та свої доктора.

Комп'ютерний вірус — це програма, працююча на ЕОМ без відома користувача,наносящая зазвичай шкода комп'ютера, як звичайний вірус — людині, і здатна створювати свої копії на доступних носіях інформації (дисках, дискетах).

Цікаво зазначити, що таке визначення досить вдало описує комп'ютерний вірус, але під нього підпадає ще багато інших програм.

Наприклад, операційні системиPC-DOS чи MS-DOS тощо можуть створювати свої копії. На Windows багато частин системи, про які користувач навіть здогадується. Що ж до шкоди, то будь-яка програма, має у своєму коді помилки, здатна завдати вашому комп'ютера і що зберігається у ній інформації великої шкоди.

Віруси почали представляти серйозну загрозу для комп'ютера разів у 70 — 80-х рр. ХХ в. Автори вірусів, користуючись до створення нових «електронних привітів» різними недоробками в операційні системи комп'ютерів, наплодили дуже багато різною «зарази». Інколи розсудливому людині важко будувати висновки про рушійних ними мотиви. Хтось просто проводив експерименти, хтось хотів слави палія - Герострата, хтось лише навчався програмування.

Передісторія комп'ютерних вірусів починається з її появою ЕОМ у навчальних закладах. Саме там талановитістуденти-программисти писали програми, які «воювали» між собою ресурси комп'ютера — пам'ять, місце на диску і за такий чинник, як >процессорное час — мілісекунди, відпущені процесору на вирішення одного завдання перед перемиканням для наступної.

Першим гучним вірусом, став так званий вірус Морріса, який був написаний навіть там-таки паралізував на термін дуже багато комп'ютерів у державних установах.

З появою персональних комп'ютерів віруси почали зростати, як гриби після дощу. Цьому сприяла зросла популярність персональних ЕОМ та недосконалість програмних засобів їм.


>Географию розвитку «>вирусописательства» можна легко простежити у часі:

США, Європа — початок 80-х р. р.;

Болгарія, Індія — середина 80-х рр.;

Росія (тоді ще СРСР) — кінець 80-х рр.;

Китай, Тайвань, інших країнах Азії — початок і середина 90-х рр.

Отже, віруси з'являлися там, де спалахувало черговий «бум» інформатизації суспільства. Спочатку Америка, потім Європа, потім Азія. Час дії — 80 — 90-ті рр. ХХ в.

До Росії перші віруси завозилися спільно з колишніми у вживанні комп'ютерами із багатьох країн з розвиненою економікою. Потім комп'ютери стали купуватися у Болгарії й Індії, де їх «заражалися» часом вже в заводах (очевидно, це через незнання).

Незабаром, у Росії з'явилися свої «автори» вірусів. Попри те що що багато людей просто «здирали» код програм друг в одного, російський «бум»вирусописательства був однією з найстрашніших для решти світу. Традиційно хороша підготовка російських програмістів, і навіть їх своєрідне відчуття гумору вводили західні компанії, які спеціалізувалися на «відловлюванні» вірусів, до стану легенів божевілля. Але водночас у Росії з'являється вітчизняні розробки антивірусних програм.

Безсумнівно, вони в що свідчить перевершують зарубіжні аналоги, оскільки саме російські програмісти є одним із найталановитіших у світі. Їх розробки відзначені у багатьох країн і є лідерами продажів. Пізніше центр виробництва вірусів зміщується ближчі один до Азії, а ще пізніше центр як такої зникає — причина того розвиток Інтернету, який фактично стирає кордону.

Віруси можна класифікувати по-різному:

по способу розмноження. Віруси можуть вражати виконувані файли, поштові програми, навіть файли з документами. Сучасні текстові редактори мають вбудовані кошти створення надбудов і доповнень. Цими засобами можна скористатися як для додаткового зручності у роботі, але й створення шкідливих програм;

за способом дії. Вірус може виявлятися по-різному, його дій — від демонстрації звукових і візуальних ефектів дотиxoro стирання даних накомпьютере-жертве;

за рівнем спричинених шкоди. Віруси може бути як безневинними, і дуже небезпечними.

Комп'ютерна програма — це набір інструкцій для ЕОМ. Вона зберігається постійному носії інформації, а під час запуску перебуває у оперативної пам'яті комп'ютера. Вірус, як було зазначено, теж іде програма. Її завдання насамперед — змінити якнайбільше програм на ЕОМ в такий спосіб, що вони містили у собі доповнення як самого вірусу.


Зараження відбувається так: користувач запускає на своєму комп'ютері програму, вже що містить вірус. Це можна взяти програму, «>скачанная» з Інтернету чи переписану у знайомого. Перед завантаженням самої програми чи помирають після неї вірус активізується і розпочинає роботу. Сценарій його роботи приблизно такий:

1. знайти доступні для зараження програми на ЕОМ;

2. дописати себе у початок чи кінець програми;

3. провести руйнівні дії, якщо настала «критична» дата (того дня, куди вірус завдає «удар»);

4. якщо дата не настала, то, можливо, зробити якусь «дрібну» гидота, наприклад, зашифрувати невелику ділянку жорсткого диска ЕОМ.

І коли користувач запустить «свою» програму,


Остання зміна: Thursday 10 September 2020 17:10 PM