Практична робота 2
План
1. Анатомо-фізіологічна характеристика дітей від 2,5-3 місяців до року.
2. Особливості розвитку основних органів і систем: нервова система;органи чуття; кісткова система; м'язова система; кров і кровообіг; органи дихання; органи травлення; обмін речовин і енергії; органи виділення.
3. Анатомо-фізіологічна характеристика дітей від 1до 3 років.
4. Особливості розвитку основних органів і систем: нервова система;органи чуття; кісткова система; м'язова система; кров і кровообіг; органи дихання; органи травлення; обмін речовин і енергії.
Запитання і завдання до семінару
1. Значення розподілу розвитку дитини на вікові періоди.
2. Назвіть основні особливості періоду новонародженості.
3. Охарактеризуйте потреби немовлят в емоційному спілкуванні, задоволення „сенсорного” голоду, русі. Що є характерними ознаками ясельного віку. Опишіть розвиток рухів руки (хапання, маніпуляція, наслідування) та розкрийте роль їх у психічному розвитку дитини немовля чого віку. Як проходить у немовлят підготовка до ходіння? Розкажіть про значення ходіння в розвитку психіки дитини.
Рекомендована література
1. Кенеман А.В., Хухлаева Д.В. Теория и методика физического воспитания детей дошкольного возраста. - М.: Просвещение, 1985. - с. 97-104.
2. Дитина в дошкільні роки. Програма розвитку, навчання та виховання. - Запоріжжя: ЛІПС, 2004.
3. Ляшенко Г.І. Фізіологічні особливості дітей дошкільного віку. - К.: Рад. школа. - 1982. - с. 19-52, 71-84.
4. Здоровий малюк: Програма з фізичної культури для дітей від народження до трьох років для батьків та вихователів дошкільних закладів. / Укл. Є.С. Вільчковський. - К.: ІЗМН, 1997. - 40 с.
5. Кистяковская М.Ю. Развитие движений у детей первого года жизни. - М.: Педагогіка, 1970. - с. 124-154.
6. Лайзане С.Я. Физическая культура для малышей. - М.: Просвещение, 1978. - с. 12-17, 51-63.
7. Антипкин Ю.Г. Физкультура и массаж для самых маленьких. - К.:
Здоров'я, 1988. - с. 4-20.