Практична робота 6
План
1. Психолого-педагогічна характеристика дітей раннього та переддошкільного віку.
2. Загальна характеристика психічних процесів дошкільника:
Øсприймання;
Øувага;
Øуявлень та уяви;
Øпам'яті;
Øмовлення і мислення;
Øпочуттів.
3. Формування особистості в дошкільному віці.
Запитання до семінару
1. Розкажіть про перші форми спілкування дитини з дорослою людиною. Що таке „дефіцит спілкування” у немовлят і до чого він призводить у розвитку їх? Дайте характеристику сенсорного розвитку немовляти. Охарактеризуйте розвиток емоцій у немовлят. Які новоутворення в психіці дитини з'являються і розвиваються в період немовляти?
2. Що є найхарактернішим для розвитку вищої нервової діяльності дітей раннього віку? Розкрийте провідні потреби переддошкільників. Охарактеризуйте передумови і початок формування особистості дитини в ранньому віці.
3. До яких сторін психічного життя сенситивний дошкільник? Розкажіть про новоутворення в психіці дошкільнят. Які особливості вищої нервової діяльності молодших дошкільників потребують переважно наочних методів навчання?
Рекомендована література
1. Дитина в дошкільні роки. Програма розвитку, навчання та виховання дітей. 2-ге видання. - Запоріжжя: ТОВ „ЛІПС” ЛТД, 2004. - с. 114-117.
2. Божович Л.И. Личность и её формирование в дошкольном воздасте. - М.: Просвещение, 1968. - с. 272-296: 365-380.
3. Люблинская А.А. Детская психология. - М.: - Просвещение, 1971. - с. 137-139; 143-150; 157-161; 185-193; 202-222; 243-252; 305-312; 334-341; 358-362; 365-382.
4. Мухина В.С. Детская психология. - М.: - Просвещение, 1988. - С. 73-87; 90-115.
5. Казарновська Г.Б., Долинна О.Н. Загальна, вікова і педагогічна психологія:
Зб.
завдань. - К.: Вища школа, 1990. - 142 с.