Стислий опис курсу

Метою курсу є надання систематичних знань студентам спеціальності «Прикладна математика» з основ теорії моделювання, планування та прогнозування роботи суб’єкта, що хазяює, і соціально-економічного розвитку регіону, у тому числі з застосуванням сучасної обчислювальної техніки та новітніх інформаційних технологій. Закріпити теоретичні знання шляхом формування практичних навичок в області планування роботи підприємства та прогнозування і планування соціально-економічного розвитку, оволодіння методологією побудови економіко-математичних і соціальних моделей для проведення системного аналізу відповідно соціально-економічних систем, явищ та процесів; закріплення теоретичних знань шляхом формування практичних навичок в області побудови та дослідження економіко-математичних та соціальних моделей.

Завдання курсу:

Розкриття ролі економічного й соціального моделювання; надання систематичних знань стосовно постановки та розв’язання задач економічного і соціального моделювання. Ознайомлення з основними методами, що використовуються для розв’язку задач мікро- й макроекономічного і соціального моделювання. Розгляд сучасних моделей економічної і соціальної динаміки. Висвітлення особливостей практичних аспектів економічного і соціального моделювання; ознайомлення з основними напрямками та сферами застосування економіко-математичних і соціальних моделей. Розкриття основних критеріїв оцінки адекватності, якості й точності економіко-математичних і соціальних моделей.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

–         функції корисності та функції попиту. Їх побудову;

–        виробничі функції та функції виробничих витрат, їх основні типи;

–        поняття оптимальності для підприємства та показники, що його характеризують;

–        поняття про недосконалу конкуренцію;

–        етапи та принципи побудови економіко-математичних моделей;

–        модель міжгалузевого балансу та її розвиток;

–        оптимізаційні моделі міжгалузевого балансу;

–        характеристики економічної динаміки;

–        трендові моделі;

–        прикладні динамічні міжгалузеві моделі;

–        основні моделі динаміки мікроекономічних процесів;

–        економіко-математичні моделі підприємства;

–        поняття про моделі соціальних явищ;

–        поняття про м’які та грубі моделі;

–        моделі суспільних особин;

вміти:

–        розв’язувати задачу споживчого вибору;

–        будувати виробничі функції;

–        моделювати вплив НТП у виробничих функціях;

–        розв’язувати задачі використання ресурсів, що взаємно заміняються;

–        будувати динамічні моделі мікроекономічних процесів;

–        моделювати різнобічні сторони діяльності підприємства та проводити їх аналіз;

–        будувати модель міжгалузевого балансу та її різновиди, аналізувати її;

–        застосовувати моделі міжгалузевого балансу для аналізу економічних показників;

–        будувати оптимізаційні міжгалузеві моделі, проводити їх економіко-математичний аналіз;

–        моделювати міжгалузеві виробничі зв’язки;

–        моделювати соціальні явища;

–        створювати моделі суспільних особин;

–        оцінювати параметри моделей за допомогою відомих точних та наближених формул;

–       оцінювати адекватність, якість й точність економіко-математичних та соціальних моделей;

–       проводити аналіз отриманих розв’язків та робити відповідні висновки.


Остання зміна: Monday 18 January 2021 14:10 PM