Система та критерії оцінювання
При викладанні даного курсу використовується поточний і підсумковий контроль знань. Контроль навчальної діяльності з дисципліни «Генетика» здійснюється за допомогою системи оцінювання за 100-бальною шкалою. Співвідношення між поточним і підсумковим контролем у загальній оцінці навчальної діяльності студента з дисципліни становить 60:40.
|
Вид контрольного заходу |
Кількість контрольних заходів |
Кількість балів за 1 захід |
Усього балів |
|
1 |
Виконання, оформлення та захист лабораторних робіт |
14 |
2 |
28 |
|
2 |
Поточне тестування |
10 |
2 |
20 |
|
3 |
Контрольне опитування за розділом (письмове) |
2 |
6 |
12 |
|
4 |
Підсумковий |
Індивідуальне практичне завдання |
1 |
20 |
20 |
Екзамен (у письмовій формі за білетами під час сесії) |
1 |
20 |
20 |
||
Всього |
|
28 |
|
100 |
Поточний контроль
Поточне тестування – 2 бали. Відбувається на лабораторному занятті №2-6,8-11,13 до виконання лабораторної роботи за запитаннями до самопідготовки. Складається з 10 тестових питань, правильна відповідь на кожне оцінюється в 0,2 бала. Максимальна кількість балів за один захід – 2 бали. Максимальна кількість балів за всі контрольні заходи – 20 балів.
Виконання, оформлення та захист протоколів лабораторних занять – 2 бали. Під час виконання цього контрольного заходу студенти повинні виконати лабораторну роботу, занести у протокол відповідні записи, скласти необхідні схеми, відповісти на запропоновані питання для роздумів, зробити висновки. Окрім того, студент має захистити лабораторні роботи (протягом одного тижня з дня її проведення), тобто відповісти на запитання викладача щодо теоретичного та практичного їх змісту.
Кожен захід максимально оцінюється в 2 бали, в тому числі: 1 бал – особисте виконання всіх завдань на занятті; 0,5 бали – повне, охайне оформлення протоколу; 0,5 бали – чітка, обґрунтована відповідь на три запитання.
Максимальна кількість балів за всі контрольні заходи впродовж семестру – 28 бали.
Контрольне опитування за розділом – 6 балів. Проводиться як за матеріалом, який вивчається на лекціях та лабораторних заняттях, так і за темами, винесеними на самостійне опрацювання на лабораторних заняттях № 7 та 14. Робота складається з 20 тестових запитань та 4 генетичних задач.
Кожна вірна відповідь на тестове запитання оцінюється в 0,5 бала (разом - 4 бали), кожна правильно вирішена задача в 0,5 бала (разом 2 бали). Максимальна кількість балів за один захід – 6. Максимальна кількість балів за всі контрольні заходи – 12 балів.
До складання іспиту допускаються студенти, які набрали не менше 35 балів з 60 можливих.
Підсумковий контроль
Підсумковий контроль складається з індивідуального практичного завдання та екзамену.
Індивідуальне практичне завдання оцінюється максимально у 20 балів. Кожне окреме завдання (задача) максимально оцінюється в 2 бали за такими критеріями: -грамотне оформлення із застосуванням генетичної символіки – 0,5 бали; правильне розв’язання – 1 бал; - аргументоване пояснення – 1 бал.
Екзамен проводиться у письмовій формі під час екзаменаційної сесії. За екзамен студент може набрати максимально 20 балів. Білет складається з трьох теоретичних запитань та одного практичного завдання (задачі). Кожне теоретичне питання оцінюється за 5-ти бальною шкалою. Вірно вирішена задача – 5 балів.
5-ти бальна шкала оцінювання теоретичного питання:
5 балів – відповідь бездоганна за змістом, формою та обсягом. Студент вільно володіє матеріалом: при відповіді показує відмінне знання навчальної літератури, робить узагальнюючі висновки, доцільно використовує матеріал при наведенні прикладів.
4 бали передбачають досить високий рівень знань і навичок. При цьому відповідь логічна, містить деякі неточності при наведенні прикладів. Можливі труднощі при формулюванні узагальнюючих висновків.
3 бали – студент відповідає по суті питання і в загальній формі розбирається у матеріалі, але відповідь неповна, містить неточності, порушується послідовність викладення матеріалу, виникають труднощі у наведенні прикладів.
2 бали студент лише в загальній формі розбирається у матеріалі, відповідь неповна і неглибока, лише частково розкриває зміст запитання. Студент дає недостатньо правильні формулювання, відчуває труднощі при наведенні прикладів.
1 бал виставляється, коли студент не знає значної частини програмного матеріалу, не розкриває зміст запитання.
5-ти бальна шкала оцінювання практичного завдання:
5 балів – правильно встановлений тип задачі, характер успадкування, схема схрещування та застосування символіки відповідає змісту, аргументація обраної гіпотези та її доказ бездоганні за змістом, формою та обсягом.
4 бали - правильно встановлений тип задачі, характер успадкування, схема схрещування та застосування символіки відповідає змісту, аргументація обраної гіпотези та її доказ принципово вірні, але дещо неповні.
3 бали – правильно встановлений тип задачі, характер успадкування, застосування символіки відповідає змісту, але схема схрещувань містить не суттєві помилки. Аргументація обраної гіпотези та її доказ принципово вірні, але неповні.
2 бали – правильно встановлений тип задачі, але характер успадкування запропоновано з несуттєвими помилками, застосування символіки є неповним, схема схрещувань містить несуттєві помилки. Аргументація обраної гіпотези та її доказ відсутні
1 бал – правильно встановлений тип задачі, схему схрещування складено із помилками в використаній символіці, аргументація обраної гіпотези та її доказ відсутні.