Індивідуальне дослідницьке завдання
Завдання для підсумкового контролю (20 б)
Представте модель політичного консалтингового агентства, яке спеціалізується на виборчому, кризовому або супровідному консалтингу (за вибором), окресливши при цьому його стратегію маркетингу консультаційних послуг.
При формуванні даної моделі необхідно врахувати наступне:
ü функції політичного консультування;
ü тип агентства;
ü місію та основні цілі;
ü організацію та управління;
ü підбір співробітників та підвищення їх професійного рівня;
ü управління якістю консультаційних послуг.
Визначаючи стратегію маркетингу консультаційних послуг представленого агентства слід пам’ятати, що обраний варіант стратегії має бути реалістичним та відповідати ресурсним можливостям. Загальна структура цілей маркетингу консультаційних послуг може бути представлена наступною схемою:
Робота з ринком консультаційних послуг заради здійснення обміну, мета якого – задоволення потреби в консультації |
Орієнтація на продукт консультування
|
Орієнтація на споживача консультаційних послуг |
Надання якісної культури обслуговування в сфері консультування |
Досягнення максимально можливого високого рівня споживання консультаційних послуг |
Досягнення максимальної задоволеності споживача в консультаційних послугах |
Підвищення якості життя за рахунок розв’язання проблемної ситуації |
Відповідно процес цілепокладання також характеризується наявністю структурних елементів, які бажано врахувати, виконуючи завдання в цілому.
Структуру елементів цілепокладання стратегії маркетингу консультаційних послуг можна представити наступним чином:
Складові цілепокладання |
Структура |
Відповідає на питання |
Зміст завдань |
Завдання, пріоритети |
Що робити? |
Маркетин-говий потенціал |
Кадри, виробничо-технічні, інформаційно-методичні та фінансові ресурси |
За допомогою чого виконати завдання? |
Ефективні стратегії |
Вибір ефективних шляхів використання маркетингового потенціалу та стратегії маркетингової політики |
Як та заради чого? |
Види ефективних стратегій
|
Портфельні стратегії |
Який тип професійної консультаційної організації є бажаним? Якою саме буде професійна культура, принципи консультування та роль у вирішенні проблем клієнтів, наданні їм допомоги. |
Стратегії розвитку |
Чи є бажання бути лідером та пропонувати нову інформацію та послуги? |
|
Конкурентні стратегії
|
Чи повинна організація обмежитися існуючими функціями або розширити діапазон надання послуг. Чи повинна організація обмежуватися рамками компетенції або розширити діапазон послуг, що надаються? |
|
Стратегії цільових ринків |
Які послуги може надавати консультаційна організація, не втрачаючи при цьому репутації та набутого іміджу. Чого хоче досягти організація як ділове підприємство? |
|
Продуктові стратегії |
Чого саме хоче досягти організація? |
|
Цінові стратегії
|
Чи повинна стратегія забезпечувати лише виживання або помірне зростання організації? Яку позицію на рику консультаційних послуг бажає зайняти організація? |
|
Стратегії розподілу |
Який саме рівень прибутку потрібен організації? |
|
Комунікативні стратегії |
Яким має бути рівень фінансової стійкості та незалежності консультаційної організації? |
Література
1. Вельтман Н., Маршев В., Посадский А. Консалтинг как вид бизнеса // Консалтинг в России: Введение в профессиональные методы работы / Н. Вельтман, В. Маршев, А. Посадский / Под ред. А. Посадского. – М.: Национальный фонд подготовки кадров, 1998. – С. 17-29.
2. Дударь А. Стратегия маркетинга консультационных услуг в условиях переходной экономики / А. Дударь [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.nbuv.gov.ua/Articles/kultnar/knp200122/knp22_10.doc
3. Поляков Л. В. Основы политического консультирования: Теория и проблемы [учебно-метод. пособ.] / Л. В. Поляков. – М.: КДУ, 2008. – 240с.
4. Ситников А., Огарь И., Бахвалова Н. Политический консалтинг [учеб. пособ.] / А. Ситников, И. Огарь, Н. Бахвалова. – М.: Издательский дом ГУ ВШЭ, 2004. – 624 с.