Система накопичення балів
№ змістового модуля |
Вид поточного контрольного заходу |
Зміст поточного контрольного заходу |
Критерії оцінювання |
Усього балів |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
ЗМ 1.
|
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Трансформація наукової парадигми щодо розуміння феномену глухоти. Медико-біологічна концепція глухоти: витоки; парадигма розуміння глухоти і глухої людини, роль слухового сприймання та ін. Соціокультурна концепція глухоти: вихідні експериментальні дослідження; зміни в політиці держав у справах меншин; державна політика в сфері спеціальної освіти глухих в контексті мовного питання; пошуки ефективних методів навчання дітей даної категорії. Значення діяльності громадських організацій для зміни поглядів на феномен глухоти в сучасних умовах. |
Тестування передбачає надання відповідей на 6 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів. |
3 |
Практичне завдання – написання есе на тему (обрати 1 з 2-х) |
Теми на вибір: «Глухота як особиста та соціальна проблема», «Глухота людини як соціальний бар’єр» Вимоги до виконання та оформлення: авторський текст обсягом до 6-8 тис. знаків з пробілами. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела. https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=10889 |
Максимальна кількість балів (7 балів) нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - повнота розкриття теми (2 б.); - дотримання логіки викладу матеріалу (2 б.); - творчий підхід до розкриття теми(2 б.). |
7 |
|
Усього за ЗМ 1 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 2. |
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Сурдопедагогіка як наука про виховання, навчання, освіту та корекцію недоліків розвитку людей з вадами слуху. Методи наукових досліджень. Актуальні проблеми сурдопедагогіки. Сурдопедагогіка як наука, її становлення і розвиток. Предмет сурдопедагогіки та її головні функції. Основні категорії сурдопедагогіки. Зв’язок сурдопедагогіки з іншими науками. Завдання сурдопедагогіки. Різноманітність течій зарубіжної та національної сурдопедагогіки. |
Тестування передбачає надання відповідей на 6 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
3 |
|
Практичне завдання – розкрити сутність однієї з актуальних проблем сурдопедагогіку. |
Підготувати доповідь на тему. Вимоги до виконання та оформлення: Доповідь з презентацією. Текст виконаного завдання надсилається на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела. https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=10889 |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - доведення актуальності проблеми (2 б.); - творчий підхід до роботи (2 б.); - обґрунтування власного бачення проблеми (2б.)
|
7 |
Усього за ЗМ 2 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 3. |
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Дидактика школи слабочуючих. Педагогічний процес в школі слабочуючих. Зміст навчання. Методи, засоби і форми організації навчання слабочуючих. Система навчанню слабочуючих мові. Розвиток слухового сприймання слабочуючих. Професійно обумовлені вимоги до особистості сурдопедагога. Професійно-педагогічна направленість і педагогічне покликання вчителя. Роль сурдопедагога у гуманістичних педагогічних концепціях. Особистісний компонент. Загальна й особистісна культура. Позиція сурдопедагога. Професійно-ціннісні орієнтації сурдопедагога. Професійно-педагогічна направленість особистості вчителя. Професійно-ціннісні орієнтації. Ставлення до особистості учня з вадами слуху. Відношення до особистості сурдопедагога й до себе як педагога. |
Тестування передбачає надання відповідей на 6 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
3 |
Практичне завдання – складання професійного портрету сучасного сурдо-педагога |
Вимоги до виконання та оформлення: вільний стиль. До 4-х тис. слів. Виконане завдання надіслати на відповідну сторінку у Moodle . Обов’язково – посилання на використані джерела. https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=10889
|
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - розкриття актуальності (2 б.) - творчий підхід до виконання завдання (4 б.). |
7 |
|
Усього за ЗМ 3 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 4. |
Теоретичне завдання – усне опитування |
Питання для підготовки: Витоки одномовних, білінгвальних методик навчання. Концепція білінгвального навчання осіб з порушеннями слуху. Наукове визначення понять «жестовий білінгвізм», «жестово-словесна двомовність», «перша мова», «друга мова», «слухове сприймання», «звукопроведення» та ін. Досвід застосування методик навчання з різними категоріями осіб з порушеннями слуху. Перспективи білінгвальних методик навчання дітей глухих та зі зниженим слухом в Україні. Нормативно правовий статус національних жестових мов в Україні та світі. Створення та розвиток української жестової мови. Зміна статусу національної жестової мови як засобу спілкування та навчання дітей із порушеннями слуху. |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - активність під час опитування (1 б.); - надання повних, ґрунтовних відповідей (1 б.); - творчий підхід у пошуку та наданні відповідей (1 б.). |
3 |
|
Практичне завдання – написання есе |
Написання есе на тему (обрати одну з двох): «Концепція білінгвального навчання осіб з порушеннями слуху»; «Перспективи білінгвальних методик навчання дітей глухих та зі зниженим слухом на сході України». До 5-ти тис. слів. Виконане завдання надіслати на відповідну сторінку у Moodle. Обов’язково – посилання на використані джерела. https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=10889
|
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - глибина розкриття матеріалу (2 б.); - творчий підхід до проблеми (2 б.); - правильність оформлення відповідно до вимог (2 б.);
|
7 |
Усього за ЗМ 4 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 5.
|
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Правові засади визнання української жестової мови як мови, як засобу навчання і спілкування нечуючих. Державна політика країни (основні законодавчі акти) стосовно питання визнання і закріплення державних гарантій щодо застосування УЖМ в освітній, соціальній сфері. Розвиток української жестової мови. Еволюція національних жестових мов та жестові мовні родини. Природне і кальковане жестове мовлення. Найменша смислова одиниця мови (жест, слово). Жестомовні особи, словесномовні особи. Етапність використання різних форм мовлення при вивченні навчального матеріалу. Структура і особливості української жестової мови. Загальна характеристика жестової мови як знакової комунікативної природної системи. Відмінності між жестовими і вербальними мовами. Поняття «жест». Складові жесту як мовної одиниці. Загальна характеристика видів та особливостей конфігурацій, локалізацій, якості руху. Значення немануального компоненту. Складові жесту як елементу жестикуляції. |
Тестування передбачає надання відповідей на 6 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
3 |
Практичне завдання – вивчення української дактильної абетки. Вивчення і засвоєння жестів з тем: «Знайомство, «Родина», «Запитання» |
Вивчення дактильної абетки та демонстрація вивченого через «називання» власного імені, статусу та ін. Спілкування у межах заданих тем. |
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - активність на практичному занятті (3 б.); - правильність використання жестів (3 б.).
|
7 |
|
Усього за ЗМ 5 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
ЗМ 6.
|
Теоретичне завдання – тестування |
Питання для підготовки: Українська словесна та жестова мови: компаративний аналіз. «Фонетика» української жестової мови: мануальний та не мануальний компоненти. Граматичні правила української жестової мови. Комунікативне занурення. «Перша мова», «друга мова». Перехід з однієї мови на іншу та переключення між різними мовними кодами. Принципи викладання УЖМ. Значення жесту (однозначне, багатозначне). Диференціювання даної одиниці від подібної візуально. Практика українського жестово-словесного перекладу. Українська дактильна абетка. Дактилювання та сприймання дактилю. Найуживаніша жестика української жестової мови. Освітні перекладачи. Базовий жест і синонімічний ряд. Еквівалентні значення. Додаткові значення. Порядок жестових одиниць у реченні. Види речень за метою висловлювань. Лінійний та одночасний виклад речення. Зайві та додаткові жести у реченні. Дактилологія як наука. Розвиток дактилології в різних країнах світу. Засади розвитку вітчизняної дактилології. Особливості дактильних абеток. Лінгвістичні особливості української дактилології. Правила дактилювання. Моделі опанування українською дактилологією. |
Тестування передбачає надання відповідей на 6 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів |
3 |
Практичне завдання – вивчення і засвоєння жестів з тем: «Побут», «Загальні поняття»; «Навчання», «Освіта». |
Продовження вивчення жестової мови та спілкування в межах тем.
|
Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями: - своєчасність виконання (1 б.); - активність на практичному занятті (3 б.); - правильність використання жестів (3 б.).
|
7 |
|
Усього за ЗМ 6 контр. заходів |
2 |
|
|
10 |
Усього за змістові модулі контр. заходів |
12 |
|
|
60 |