Система накопичення балів

№ змістового модуля

Вид поточного контрольного заходу

Зміст поточного контрольного заходу

Критерії оцінювання

Усього балів

1

2

3

4

5

ЗМ 1.

 

 

Теоретичне завдання – опитування

Питання для підготовки:

Медико-біологічна концепція глухоти: витоки; парадигма розуміння глухоти і глухої людини, роль слухового сприймання та ін. Соціокультурна концепція глухоти: вихідні експериментальні дослідження; зміни в політиці держави у справах меншин; державна політика в сфері спеціальної освіти глухих в контексті мовного питання; пошуки ефективних методів навчання дітей даної категорії.

Розвиток дактилології в різних країнах світу. Засади розвитку вітчизняної дактилології. Лінгвістичні особливості української дактилології. Правила дактилювання. Моделі опанування українською дактилологією. Особливості дактильних абеток. Українська дактильна абетка. Дактилювання та сприймання дактилю.

Опитування  передбачає активну взаємодію викладача та студента у межах лекційної теми. Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

      - активність під час опитування (2 б.);

      - надання повних, ґрунтовних відповідей (2 б.).


4

Практичне завдання-написання есе на 1 обрану  тему.

Лабораторія жестової мови(вивчення

жестової лексики)

Теми на вибір:«Глухота як особиста та соціальна проблема»,  «Глухота людини як соціальний бар’єр».

Вимоги до виконання та оформлення: вільний стиль.

До 4-х тис.слів.

Формування жестово-дактильної компетенції з тем: «Алфавіт», «Привітання», «Знайомство», «Займенники».

Виконання практичних вправ «Покажи жести»,  «Читання відкритих, закритих складів, дактильних слів, словосполучень». Ознайомлення з правилами вираження суб’єктно-об’єктних відношень у ЖМ

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

      -   своєчасність виконання (1 б.);

      -  дотримання логіки викладу матеріалу,                       творчий підхід до розкриття теми (1 б.);

      -  активність на практичному занятті (1 б.);

      -  правильність використання жестів (3 б.)

6

Усього за ЗМ 1 контр.

заходів

2

 

 

10

ЗМ 2.

Теоретичне завдання – тестування

Питання для підготовки:

Українська словесна та жестова мови: компаративний аналіз. Розвиток української жестової мови. Еволюція національних жестових мов та жестові мовні родини. Природне і кальковане жестове мовлення. Найменша смислова одиниця мови (жест, слово). Поняття «жест». Складові жесту як мовної одиниці. Загальна характеристика видів та особливостей конфігурацій, локалізацій, якості руху. Значення немануального компоненту. Складові жесту як елементу жестикуляції Значення жесту (однозначне, багатозначне). Базовий жест і синонімічний ряд. Еквівалентні значення. Додаткові значення. «Фонетика» української жестової мови: мануальний та немануальний компоненти. Граматичні правила української жестової мови. Порядок жестових одиниць у реченні. Види речень за метою висловлювань. Зайві та додаткові жести у реченні. Комунікативне занурення. «Перша мова», «друга мова». Перехід з однієї мови на іншу та переключення між різними мовними кодами. Етапність використання різних форм мовлення при вивченні навчального матеріалу. Структура і особливості української жестової мови. Загальна характеристика жестової мови як знакової комунікативної природної системи. Відмінності між жестовими і  вербальними мовами. 

 Нормативно-правовий статус національних жестових мов в Україні та світі. Створення та розвиток української жестової мови. Зміна статусу національної жестової мови як засобу спілкування та навчання дітей із порушеннями слуху. Правові засади визнання української жестової мови як засобу навчання і спілкування осіб з порушеннями слуху. Державна політика країни (основні законодавчі акти) стосовно питання визнання і закріплення державних гарантій щодо застосування УЖМ в освітній, соціальній сферах.


 Тестування передбачає надання відповідей на   8 запитань.

 Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5  балів

4

 

Практичне завдання -

доповідь з презентацією на  визначену

тему.

 

Лабораторія жестової мови (вивчення

жестової лексики)

Розкрити сутність проблеми «Жестова мова-знакова комунікативна природна система».

Формування жестово-дактильної компетенції з тем: «Числа», «Час», «Дні тижня», «Пори року».

Виконання практичних вправ. Знайомство з основними засобами відтворення кількості в УЖМ, особливостями передачі часових значень.

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

своєчасність виконання (1 б.);

творчий підхід до роботи (1 б.);

активність на практичному занятті (1 б.);

-  правильність використання жестів (3 б.)

6

Усього за ЗМ 2 контр.

заходів

2

 

 

10

ЗМ 3.

Теоретичне завдання – тестування

Питання для підготовки:

Загальні основи сурдопедагогіки: предмет, завдання, методи та міжпредметні зв’язки. Історичні аспекти розвитку сурдопедагогіки: предмет, джерела та значення. Зв’язок сурдопедагогіки з іншими науками. Історія зарубіжної сурдопедагогіки: суспільне становище глухих та погляди на глухонімоту в різні епохи. Сурдопедагогіка на теренах української держави. Засновники української сурдопедагогіки. Освітні заклади для дітей з порушеннями слуху. Актуальні проблеми сурдопедагогіки. Стислий огляд основних педагогічних систем виховання та навчання глухих дітей («мімічний», «чистий усний» методи та ін.) Характеристика професійної діяльності сурдопедагога. Професійно обумовлені вимоги до особистості сурдопедагога. Професійно-педагогічна направленість і педагогічне покликання вчителя. Роль сурдопедагога у гуманістичних педагогічних концепціях. Особистісний компонент. Загальна й особистісна культура. Позиція сурдопедагога. Професійно-ціннісні орієнтації сурдопедагога. Ставлення до особистості здобувача освіти з порушеннями слуху.


Тестування передбачає надання відповідей на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у  0,5 балів

4

Практичне завдання-створення професійного «портрету» сучасного сурдопедагога.

 

Лабораторія жестової мови (вивчення

жестової лексики)


Виконання творчого завдання.

Вимоги до виконання та оформлення: вільний стиль.

До 4-х тис.слів.

Формування жестово-дактильної компетенції з тем: «Запитання», «Дії», «Школа. Навчання», «Заклади. Установи».

Виконання практичних вправ. Формування умінь використовувати немануальні компоненти в процесі комунікації. Особливості ведення діалогу.

Максимальна кількість балів нараховується за  такими критеріями:

своєчасність виконання (1 б.);

-творчий підхід до роботи (1 б.);

активність на практичному занятті (1 б.);

-  правильність використання жестів (3 б.)

6

Усього за ЗМ 3 контр.

заходів

2


 

 

10

ЗМ 4.

Теоретичне завдання-усне опитування

Питання для підготовки:

Класифікація вад слуху у дітей. Вплив зниження слуху на психічний розвиток дитини. Особливості розвитку пізнавальної сфери дітей з вадами слуху. Психологічні особливості формування мовлення глухих та слабочуючих дітей. Особливості емоційної сфери дітей з порушеннями слуху. Соціальний розвиток дітей з порушеннями слуху. Психолого-медико-педагогічне обстеження дітей з порушеннями слуху.

Дошкільне виховання дитини з порушеннями слуху. 

Система дошкільного виховання глухих і слабочуючих дітей. Підготовка дітей з порушеннями  слуху до навчання в школі. Корекційно-педагогічна робота в дошкільних закладах для глухих і слабочуючих дітей. Діагностика готовності дітей з порушеннями слуху до школи.


Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

      -  активність під час опитування (2б.);

      -  надання повних, ґрунтовних відповідей (2 б.);


4

 

Практичне завдання –доповідь з презентацією

 

 

Лабораторія жестової мови (вивчення

жестової лексики)

Розкрити сутність проблеми в межах теми.

 

 

 

 

Формування жестово-дактильної компетенції з тем: «Люди», «Медицина», «Хвороба. Допомога. Здоров’я». Виконання практичних вправ. Правила вираження значень «якість», «ступінь якості».  

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

своєчасність виконання (1 б.);

творчий підхід до роботи (1 б.);

активність на практичному занятті (2 б.);

   правильність використання жестів (2 б.).

6

Усього за ЗМ 4 контр.

заходів

2

 

 

10

ЗМ 5.

 

Теоретичне завдання-тестування

Питання для підготовки:

Дидактика школи глухих та  слабочуючих. Педагогічний процес в школі глухих та слабочуючих. Зміст навчання. Методи, засоби і форми організації навчання глухих та слабочуючих. Система навчання глухих та слабочуючих мові. Розвиток слухового сприймання глухих та слабочуючих. Формування усного мовлення у глухих і слабочуючих дітей. Технічне та методичне забезпечення роботи над вимовою. Розвиток пізнавальної сфери та особистості дітей з порушеннями  слуху в процесі навчання.

Основи методик навчання глухих та слабочуючих.

Витоки одномовних, білінгвальних методик навчання. Концепція білінгвального навчання осіб з порушеннями слуху. Наукове визначення понять «жестовий білінгвізм», «жестово-словесна двомовність», «перша мова», «друга мова», «слухове сприймання», «звукопроведення» та ін. Досвід застосування методик навчання з різними категоріями осіб з порушеннями слуху. Перспективи білінгвальних методик навчання дітей глухих та зі зниженим слухом в Україні. Навчання словесного мовлення дітей з порушеннями слуху: методичні підходи та їх реалізація.


Тестування передбачає надання відповідей на 8 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5  балів

4

Практичне завдання -

лабораторія жестової мови (вивчення

жестової лексики)

Формування жестово-дактильної компетенції з тем: «Одяг. Взуття», «Частини тіла», «Визначення», «Харчування»,  «Фрукти», Виконання практичних вправ. Особливості висловлювання із запереченням. Основні засоби застосування просторових відношень.

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

активність на практичному занятті (2 б.);

правильність використання жестів (4 б.).

6

Усього за ЗМ 5 контр.

заходів

2

 

 

10

ЗМ 6.

 

Теоретичне  завдання – усне опитування

Питання для підготовки:

Виховання дітей з порушеннями слуху.

Робота з батьками дітей з порушеннями слуху. Завдання, зміст та форми роботи сурдопедагога з батьками дітей, що мають порушення слуху. Типи відносин батьків та дітей. Виховання дітей з порушеннями слуху в сім’ї. Роль сім’ї у вихованні та становленні особистості з порушеннями слуху. Виховна система освітнього закладу для дітей з порушеннями слуху: досвід, перспективи, реалії.

Інтеграція осіб з порушеннями слуху в суспільство.

Психологічні аспекти інтеграції, аналіз бар’єрів та проблем. Особливості створення умов для соціальної інтеграції осіб з порушеннями слуху в суспільство. Діяльність громадських організацій, співтовариств, товариств для людей з порушеннями слуху (Всесвітня федерація глухих, Українське товариство глухих, обласні товариства, спільнота глухих, об’єднання нечуючих педагогів, батьківські товариства, Українсько-Канадський Альянс та ін.) щодо зміни поглядів на феномен глухоти в сучасних  умовах. Значення діяльності організацій.

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

    -    активність під час опитування (2 б.);

    -    надання повних, ґрунтовних відповідей (2 б.);


4

Практичне завдання - лабораторія жестової мови (вивчення

жестової лексики)

Формування жестово-дактильної компетенції з тем: «Сім’я. Сімейні турботи», «Будинок. Домашні речі», «Грошові одиниці», «Рух. Місто»,  «Транспорт». Виконання практичних вправ. Правила передачі множини та належності в ЖМ. Вираження значень, пов’язаних із діями.

Максимальна кількість балів нараховується за такими критеріями:

    -  активність на практичному занятті (2 б.);

    -  правильність використання жестів (4 б.).

6

Усього за ЗМ 6 контр.

заходів

2

 

 

10

Усього за змістові модулі контр.

заходів

12

 

 

60


Остання зміна: Thursday 15 February 2024 22:25 PM