ПРИРОДА І СУТНІСТЬ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Масова інформація є результатом соціальної взаємодії внаслідок масової комунікації, пов’язаної з наданням інформаційних послуг населенню. ЗМІ є основним джерелом масової інформації. Інші джерела масової інформації, що не належать до числа ЗМІ: кіно, театри, концертні зали тощо. Таким чином, масова інформація — це значно ширше поняття, ніж та інформація, яку розповсюджують ЗМІ.

У словосполученні "масова інформація" складник "масова" має важливе значення. На перший план висуваються такі ознаки масовості:

-  спрямованість на масу (на  все  населення)  при  відсутності безпосереднього контакту, незалежно від розмірів і просторової розосередженості аудиторії;

-  відповідність до потреб маси в інформації. Журналістика зорієнтована переважно на загальнозначущу інформацію, змістом якої є відображення життєдіяльності суспільства в повідомленнях, відомостях, знаннях;

-  прагнення до консолідації, тобто вироблення спільної для багатьох позиції.   Формуючи  громадську  думку   навколо   найважливіших проблем   суспільного   буття,   журналістика   сприяє   об'єднанню людей за поглядами й інтересами;

- доступність для маси. Ця проблема має кілька аспектів. Передусім інформація має бути доступною читачам за змістом і формою, тобто зрозумілою їм, написаною  простою  мовою, має містити пояснення складних понять. По-друге, інформація повинна бути доступною  економічно,  тобто   продаватися  за  невеликі  гроші.   і, нарешті,   по-третє, ще один аспект доступності   -   зручність доставки;

- відкритість для співпраці. Журналістика містить потенційну можливість виступу кожного громадянина з будь-якого питання, аби цей виступ був здійснений на достатньому для сприйняття аудиторією рівні.


Ostatnia modyfikacja: Monday, 14 December 2015, 16:32