Етапи здійснення логоритмічного впливу під час логопедичної роботи при алалії

Етапи здійснення логоритмічного впливу під час логопедичної роботи при алалії

Програма та характер логоритмічних занять повинні бути узгоджені з етапами логопедичної роботи. Працюючи із дітьми із алалією, рекомендовано дотримуватися декількох етапів.

На першому етапі створюються умови для встановлення контакту з дітьми. Окрім того, у першу чергу формуються і коригуються основні рухи, впроваджуються загальнорозвиваючі і рухові комплекси в рухливих іграх. Це важливо, адже основні рухи (ходьба , біг , стрибки , рівновага , лазіння , метання ) сприятливо впливають на всебічний фізичний розвиток дітей : зміцнюють і розвивають м'язи, покращують роботу серцево-судинної та дихальної системи, збагачують руховий досвід дітей. Означені вправи сприяють зміцненню нервової системи, благотворно впливають на співвідношення збуджувальних і гальмівних процесів у корі головного мозку.

На другому етапі логопедичної роботи в логоритмічних заняття також включаються завдання, що тренують основні рухи: біг , ходьбу, лазіння , стрибки, метання м'ячів.

У вправи та ігри вводяться різні предмети, що відрізняються за величиною, формою і кольором. Називаючи їх під час рухів, діти активізують словник. Додаються вправи та ігри, спрямовані на формування виразності, ритму і темпу рухів. Для прикладу, ходьба під музику або удари барабана в будь-якому напрямку, у тому числі, змінюючи темп рухів залежно від швидкості музики. Або ж ходьба колоною по колу. Ходьба, наслідуючи рухи  тварин (швидко як зайчик, вайлувато як ведмідь).  

На третьому етапі логоритмічних занятть сприяють вихованню пам'яті дітей. Для розвитку зорової , слухової пам'яті проводяться вправи та ігри типу «Роби , як я» , «Що змінилося? » (наприклад , у побудові дітей) , «Запам'ятай і повтори » (рух , ряд рухів або рух на координацію ) . Даються завдання в запам'ятовуванні порядку слів у реченні; проводяться ігри зі складним комплексом рухів і зі складною словесної інструкцією ; рухливі і мовні ігри ; спів дітьми поспівок, пісень. Виконання пісень виховує у дітей вокально- хорові навички і допомагає корекції мовлення.

Особлива увага приділяється розвитку мовного дихання, рухливості апарату артикуляції і роботі над дикцією . Спочатку слід співати ізольовано тільки голосні звуки, далі - ланцюжком від 2 до 4 голосних і склади, в які входять приголосні, що не викликають утруднень у дітей. Потім приступають до розучування пісень. Спочатку беруться пісні з короткою музичною фразою.  

 


Остання зміна: Tuesday 4 April 2023 13:29 PM