Опис навчальної дисципліни
Теоретико-методичні засади курсу фізики старшої школи.
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка .
Спеціальність: 014 Середня освіта.
Предметна спеціальність: 014.08 Середня освіта (Фізика).
Освітня програма; Середня освіта (Фізика)
Другий (магістерський) рівень вищої освіти.
5 кредитів, 150 годин, лекції – 20 годин, практичні заняття – 20 годин. Самостійна робота студентів -110годин, 1 семестр, форма підсумкового контролю - іспит, нормативна дисципліна.
Метою викладання навчальної дисципліни «Теоретико-методичні засади курсу фізики старшої школи» є оволодіння студентами основними поняттями курсу: уміння встановлювати зв'язок теоретичних уявлень про фізичні закони з результатами відомих експериментів; вміння фізично обґрунтовувати і вирішувати конкретні навчальні завдання; аналізувати фундаментальні поняття, закони, теорії з точки зору їх трактування в сучасній науці для визначення основних напрямків удосконалення методики та технології викладення їх у шкільному курсі фізики..
Основними завданнями вивчення дисципліни «Теоретико-методичні засади курсу фізики старшої школи» є:
· ознайомити магістрантів з методами пізнання природних явищ та структурою пізнавального процесу;
· висвітлити різні підходи до періодизації розвитку фізичної науки;
· ознайомити студентів з еволюцією фізичних картин світу;
· показати роль особистості в історії фізичної науки;
· розкрити особливості організації наукових досліджень на сучасному етапі розвитку суспільства.
Студенти повинні набути таких компетентностей:
· здатність набувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та інформаційні технології;
· здатність використовувати знання про сучасну природничо-наукову картині світу в освітній та професійній діяльності;
· здатність застосовувати на практиці базові загальнопрофесійні знання фізики та методики навчання фізики.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
· Наукові основи шкільного курсу фізики.
· Фундаментальні фізичні поняття та закони фундаментальних фізичних теорій.
· Інтерпретацію встановлених законів, їх місце в системі загальних фізичних знань, теоретичне узагальнення широкого кола явищ і на їх основі - синтез зазначених законів у цілісну систему, тобто єдину природничо-наукову картину світу.
· Границі застосування фізичних теорій.
вміти:
· Визначати загальні формули, закономірності, інструментальні засоби фізики та їх інтерпретацію у шкільному курсі фізики.
· Виділяти структуру фізичних теорій та їх представлення у шкільному курсі фізики.
· Грамотно користуватися мовою предметної області.
· Отримувати корисну науково-технічну інформацію з електронних бібліотек, реферетивних журналів, інтернету і т. ін.
Міждисциплінарні зв’язки.
Вивчення дисципліни «Теоретико-методичні засади курсу фізики старшої школи» ґрунтується на знаннях всіх розділів загального курсу фізики, астрономії, теорії і методики навчання фізики, математики.