короткий опис курсу

1.1. Метою курсу «Типологія помилок та коректура» є формування уявлення студентів про природу, причини і типи помилок у мовленнєвій діяльності, оволодіння теоретичною базою сучасної девіатології та практичними навичками редакторської роботи над анормативами. На основі теоретичних знань майбутні редактори повинні вміти розпізнавати різні типи помилок, встановлювати причини відхилення від норми й редагувати текст.

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Типологія помилок та коректура» є:

-  вироблення умінь виявляти та розрізняти мовні (фонетичні, лексичні, морфологічні, пунктуаційні, стилістичні та ін.), логічні, модальні, фактичні, темпоральні, локальні, ситуативні, семіотичні, тезаурусні, сприйняттєві, атенційні, копіювальні та ін. помилки;

- прогнозування помилконебезпечного місця в тексті;

- опанування навичками користування коректурними знаками.  

 Основне спрямування дисципліни – практичне.

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

      Студент повинен знати:

- значення термінів норма, помилка, відхилення;

- володіти необхідними теоретичними знаннями про природу, причини, умови появи помилок, що сприятиме комплексному редакторському аналізові текстів, урізноманітнить способи редакторських виправлень, унеможливить недоречне втручання редактора в авторський текст;

- типологію помилок, запропоновану вітчизняними дослідниками в сфері видавничої справи та редагування.

      Студент повинен уміти:

-           аналізувати текст щодо унормованості;

-           визначати недоцільні відхилення від норми, і, знаючи причину і рівень локалізації помилки, знаходити оптимальні способи редагування;

-         розпізнавати типи помилок в авторському оригіналі.


Остання зміна: Thursday 26 January 2017 23:49 PM