Критерії та порядок оцінювання
Критерії оцінювання діяльності студентів
у період клінічної практики
Тривалість «Клінічної практики з фізичної терапії» в магістрів спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» освітньої програми «Фізична терапія» складає шість календарних тижнів. За результатами роботи на кожному тижні студент може отримати максимум 10 балів.
Поточні контрольні заходи:
• відпрацювання визначеного програмою практики обсягу годин – максимум 5 балів на тиждень;
• виконання поточних індивідуальних завдань керівників практики (наявність конспектів, методичних матеріалів з фізичної терапії, реабілітаційних програм) – максимум 3 бали на тиждень;
• якісне оформлення документації з фізичної терапії, звітної документації тощо – максимум 2 бали на тиждень.
Загалом за результатами підсумкового контролю студент може отримати 60 балів.
Умовою допуску студента до підсумкового заліку є виконання програми практики, наявність достатніх балів з поточного контролю, надання звітної документації.
Підсумкові контрольні заходи:
• захист реабілітаційних програм для пацієнтів з травмами та захворюваннями нервової системи – максимум 20 балів;
• складання диференційованого заліку з виробничої клінічної практики – максимум 20 балів.
Оцінка діяльності студентів у період клінічної практики здійснюється за інтегральною шкалою оцінок, яка встановлює взаємозв'язки між рейтинговими показниками і шкалами оцінок (таблиця).
За виконання розділів програми клінічної практики студент отримує такі бали:
Оцінка 90-100 / відмінно виставляється за:
• Студент виконав увесь обсяг роботи за програмою практики; усі види робіт проведені на високому науково-методичному рівні; раціонально застосовував різні методи реабілітаційної роботи, прийоми організації й активізації осіб, що підлягали реабілітації, підтримувалась належна дисципліна; виявляв інтерес до проведення занять з фізичної терапії як асистент фізичного терапевта, та взагалі до процесу надання реабілітаційних послуг; на певному професійному рівні проводилась реабілітаційна робота в пацієнтів/клієнтів різних нозологічних груп, практикант демонстрував творче і якісне виконання всіх завдань, запропонованих керівником практики.
• Володіння організаторськими здібностями, широтою кругозору й ерудицією, професійною етикою тощо.
• Подання звітної документації в зазначений термін, документація виконана в точній відповідності з усіма вимогами до її змісту та оформлення.
Шкала оцінювання: національна та ECTS
За шкалоюECTS |
За шкалоюуніверситету |
За національною шкалою |
Диференційований залік |
||
A |
90 – 100 (відмінно) |
5 (відмінно) |
B |
85 – 89 (дуже добре) |
4 (добре) |
C |
75 – 84 (добре) |
|
D |
70 – 74 (задовільно) |
3 (задовільно) |
E |
60 – 69 (достатньо) |
|
FX |
35 – 59 (незадовільно – з можливістю повторного складання) |
2 (незадовільно)
|
F |
1 – 34 (незадовільно – з обов’язковим повторним курсом) |
Оцінка 75-89 / добре виставляється якщо:
• Студент виконав увесь обсяг робіт з програми практики; усі види робіт проведені на достатньому науково-методичному рівні; застосовувалися різні методи реабілітації, прийоми організації й активізації контингенту, що потребував застосування реабілітаційних заходів; підтримувалась належна дисципліна; виявлявся інтерес до проведення занять з фізичної терапії в якості асистента фізичного терапевта; на достатньому рівні проводилися самостійні заняття з різних форм реабілітаційної закладу охорони здоров’я, але недостатньо ефективно використовувались окремі методичні прийоми активізації, допускалися помилки при побудові, проведенні й аналізі занять з фізичної терапії.
• Студент проявив меншу самостійність і творчість в підготовці та проведенні різних форм реабілітаційної роботи.
• Правильне і якісне виконання більшості завдань (за винятком одного-двох, у яких допущені помилки, недоліки).
• Допуск незначних помилок у визначенні завдань фізичної терапії в осіб з різними формами порушень нервової системи.
• Надання звітної документації в зазначений термін і відповідно до основних вимог.
Оцінка 60-74 / задовільно виставляється за:
• Усі види робіт практики проведені на недостатньому науково-методичному рівні, застосовувалися одноманітні методи навчання, прийоми організації й активізації контингенту, що потребував застосування реабілітаційних заходів; не підтримувалась належна дисципліна; виявляв слабкий інтерес до проведення занять з фізичної терапії в якості асистента фізичного терапевта, і взагалі до професії; допускалися помилки в організації та проведенні занять з різних форм реабілітаційної роботи у режимі конкретного закладу охорони здоров’я, недостатньо ефективно використовувались окремі методичні прийоми активізації, припускалися помилки при побудові, проведенні й аналізі занять з фізичної терапії.
• Виконання тільки деяких завдань з виробничої (клінічної) практики.
• Відсутність ініціативи, прагнення використати додаткові методичні матеріали.
• Надання звітної документації, що не повністю відповідає вимогам за змістом й оформленням.
Оцінка 0-59 / незадовільно виставляється за:
• Студентом були допущені серйозні помилки під час організації та проведення занять з фізичної терапії, інших форм реабілітаційної роботи у режимі конкретного закладу охорони здоров’я; виявлено незнання основних методичних прийомів побудови реабілітаційного процесу; не забезпечувалась належна дисципліна на заняттях; спостерігалась відсутність інтересу до проведення занять з фізичної терапії і взагалі до професії; студент показав слабке володіння професійною етикою, навичками спілкування та некритично ставився до своєї роботи.
• Відсутність знань при побудові, проведенні й аналізі занять із застосуванням засобів фізичної терапії.
• Відсутність готовності до проведення реабілітаційної роботи.
• Відсутність необхідних здатностей до організації реабілітаційного процесу, підтримки робочої атмосфери, дисципліни на заняттях, встановлення контакту з особами, що потребують застосування реабілітаційних заходів.
• Невміння застосовувати знання для рішення практичних завдань.
• Недостатньо високий рівень загальної й педагогічної культури, відсутність уміння аналізувати роботу практиканта-однокурсника й свою власну.
• Пропуск практики без поважних причин.
• Недбале виконання завдань (грубі помилки в зборі емпіричних даних й їхній обробці та застосуванні у практичній діяльності).
• Надання звітної документації, що не відповідає вимогам за змістом й оформленням.
Студенти-практиканти несуть повну відповідальність за виконання робочої програми виробничої клінічної практики. Студент, який не виконав у повному обсязі робочу програму практики або отримав негативну залікову оцінку з практики, відраховується з університету за поданням декана факультету. У разі невиконання повного обсягу програми практики за поважної причини студенту за поданням його заяви на ім’я ректора університету з доданням відповідних документів практика може бути подовжена на відповідний строк без відриву від навчальних занять в університеті.