Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи» є забезпечення готовності студентів магістратури до професійної діяльності через формування системних знань щодо закономірностей та педагогічних характеристик системи вищої освіти, її структури та змісту, методологічних, психолого-педагогічних та методичних основ організації освітнього процесу у вищій школі, науково-дослідної роботи у закладах вищої освіти; загальної та педагогічної культури викладача закладу вищої освіти.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи» є:
- формування глибоких і міцних знань теоретико-методологічних та методичних основ педагогіки вищої школи;
- розкриття сутності й закономірностей освітнього процесу у вищій школі;
- інтеграція та систематизація набутих у процесі професійного навчання знань про психолого-педагогічні передумови підвищення якості вищої освіти;
- формування професійного мислення магістрантів, набуття ними досвіду творчого використання психолого-педагогічних знань для вирішення конкретних завдань навчально-професійної та майбутньої науково-педагогічної діяльності;
- сприяння професійному самовизначенню та набуттю магістрантами професійно-педагогічної ідентичності через усвідомлення закономірностей організації фахової діяльності педагога вищої школи.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
Знати:
- зміст базових понять і категорій дисципліни: педагогіка та психологія освіти, розвиток, навчання, освіта, самоосвіта, дидактика, форми та методи навчання, виховання , самовиховання, виховний процес, методи психолого-педагогічних досліджень, професійна підготовка, педагогічна система, педагогічний процес, педагогічна діяльність, педагогічне спілкування, етика та психологія педагогічної діяльності.
- теоретико-методологічні основи педагогіки вищої школи;
- основні закономірності, види, форми, принципи і методи організації навчально-виховного процесу у виші;
- сучасну систему вищої освіти України та напрями розбудови національної вищої школи України на сучасному етапі, законодавство України про педагогічну діяльність;
- дидактичні основи освітнього процесу у вищій школі, основні педагогічні технології;
- зміст і механізми професійного становлення особистості студентів як майбутнього фахівця з вищою освітою;
- психологічні аспекти особистості та діяльності викладача вищої школи.
Уміти:
- розкривати зміст основних понять і концептуальних положень дисципліни;
- застосовувати новітні й традиційні технології навчання та виховання в процесі здійснення педагогічної діяльності в закладах вищої освіти;
- організовувати позитивне професійне спілкування зі студентами на основі безконфліктної взаємодії;
- проводити психолого-педагогічні дослідження та запроваджувати їх результати в практичну викладацьку діяльність.
- Викладач: Гура Олександр Іванович
- Асистент із правами викладача: Гречаник Марія Ігорівна