Біотехнологія ФАР

II. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ

Метою викладання навчальної дисципліни «Біотехнологія фізіологічно активних речовин» є вивчення основних методів біотехнології та добування  класів фізіологічно активних сполук, їх фізичних та хімічних властивостей, а також методів їх ідентифікації.

Основна увага при викладанні дисципліни приділяється навчанню студента використовувати теоретичні знання в рішенні практичних завдань; самостійно працювати з науковою літературою, аналізувати явища та виділяти закономірності при проведенні синтезу, виділення та ідентифікації хімічних сполук. Особлива увага приділяється застосування знань та навичок для самостійного вирішення науково-дослідницьких задач. Такий напрямок дозволить майбутнім фахівцям в галузі хімії застосовувати теоретичні знання біотехнології, хімічних дисциплін та біохімії для рішення конкретних науково-дослідницьких задач.

Завдання навчальної дисципліни − вивчення теоретичних основ біотехнології; вивчення теоретичних основ отримання фізіологічно активних речовин; вивчення класичних способів синтезу, біосинтезу і властивостей різних фізіологічно активних речовин; дослідження методів видалення, виділення та ідентифікації фізіологічно активних речовин (ФАР); встановлення взаємозв'язку між будовою, реакційною  здатністю і властивостями фізіологічно активних речовин в тому об'ємі, який необхідний для подальшого вивчення і розуміння основних хімічних та біологічних процесів, які відбуваються на молекулярному рівні.

Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової ) програми студенти  повинні досягнути таких результатів навчання (компетентностей):

·              володіти основними положеннями біотехнологічних процесів та хімії фізіологічно активних речовин;

·              орієнтуватись у електронній будові фізіологічно активних органічних сполук;

·              розрізняти типи хімічних реакцій, які використовують для синтезу фізіологічно активних речовин та основні класи фізіологічно активних органічних сполук та їх властивості;

·              володіти номенклатурою органічних сполук;

·              проводити якісний аналіз фізіологічно активних органічних речовин по функціональних групах;

·              усвідомлювати основні біотехнологічні особливості виділення фізіологічно активних речовин.

·              поясняти явища, закономірності і процеси, що спостерігаються при взаємодії фізіологічно активних органічних сполук;

·              проводити аналіз ФАР за функціональними группами.

·              здійснювати різнобічне застосувування ФАР.

Міждисциплінарні зв’язки. Знання, отримані студентами з дисциплін «Неорганічна хімія», «Фізика», «Органічна хімія», «Біологічна хімія», «Хімічні процеси в живих організмах», «Фізичні методи дослідження речовин», «Біологічно активні речовини» забезпечують засвоєння курсу «Біотехнологія фізіологічно активних речовин» тощо. Вивчення курсу «Біотехнологія фізіологічно активних речовин» створює фундамент для розвитку та поглиблення знань для подальшої роботи на підприємствах та лабораторіях.

Вивчення курсу «Сучасні методи досліджень в хімії» забезпечується успішністю вивчення наступних навчальних дисциплін:

1.                 Фізика: знання про будову і склад речовин, розуміння основних фізичних процесів.

2.                 Основи вищої математики: знання основних математичних операцій, проведення арифметичних і алгебраїчних розрахунків під час розв’язування хімічних задач.

3.                 Аналітична хімія: знання основних хімічних законів, властивостей речовин, проведення якісних реакцій на катіони та аніони, виконання розрахунків під час виконання кількісного аналізу.

4.                 Органічна хімія: знання хімічної термінології, основних законів та понять хімії.

5.                 Фізичні методи дослідження речовин: застосування фізичних та фізико-хімічних параметрів у сучасному обладнанні та  апаратурі.

6.                 Техніка експерименту: знання про хімічний посуд, властивості, будову та перетворення речовин.

7.                 Хімія фізична: знання про будову і склад речовин, розуміння основних законів хімії, а також основних закономірностей протікання хімічних реакцій.

8.                 Біохімія: знання основних хімічних законів, властивостей речовин, їх перетворень та біологічної ролі окремів класів ФАР.

9.                 Хімічні процеси в живих організмах: хімічні біотрансформації білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, ферментів, гормонів.

Біологічно активні речовини: знання про будову і склад речовин, номенклатура і класифікація ФАР, їх застосування.

ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

За підсумками вивчення курсу студент повинен знати:

ØОсновні положення та правила хімії фізіологічно активних речовин;

ØЕлектронну будовуфізіологічно активних органічних сполук;

ØТипи хімічних реакцій, які використовують для синтезу фізіологічно активних речовин;

ØОсновні класифізіологічно активних органічних сполук та їх властивості;

ØНоменклатура органічних сполук;

ØЯкісний аналіз фізіологічно активних органічних речовин по функціональних групах;

ØЗначення фізіологічно активних органічних сполук в біологічних та екологічних процесах;

ØОсобливості біохімічних взаємодій між рослинами та рослинами, рослинами та тваринами, тваринами та тваринами;

ØМеханізми детоксикації та біодеградації ксенобіотиків; механізми репарації ДНК.

Студент повинен вміти:

ØВиконувати хімічний експеримент в межах практикуму з органічної хімії;

ØПояснити явище, закономірності і процеси, що спостерігаються при взаємодії фізіологічно активних органічних сполук;

ØПроводити аналіз фізіологічно активних органічних речовин за функціональними групами;

ØВикористовувати при роботі довідкову і учбову літературу

ØВикористовувати знання і навички, одержані під час вивчення спеціальних дисциплін і в подальшій трудовій діяльності.

Клацніть мета.doc для перегляду файлу