Topic outline

  • Короткий опис курсу

    Мета – вироблення у філологів концептуального розуміння основних засад культури мови і мовлення, вивчення мовного етикету, який відображає правила мовної поведінки, властиві мовцям на певному історичному зрізі, вироблення навичок правильного мовного спілкування в різних життєвих ситуаціях.

    Завдання – розглянути історію українського мовного етикету;

    - з’ясувати мовно-етикетні граматичні засоби вираження чемності;

    - охарактеризувати мовно-етикетні лексичні засоби вираження гоноративності;

    - проаналізувати фразеологічні засоби вираження ввічливості.

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

    знати:

    - історію українського мовного етикету;

    - мовно-етикетні граматичні засоби вираження чемності;

    - мовно-етикетні лексичні засоби вираження гоноративності;

    вміти:

    - вибирати й доречно використовувати потрібні етикетні формули ввічливості в офіційній і неофіційній сферах;

    - шукати оптимальні способи використання мовних і позамовних засобів вираження відповідно до ситуації спілкування;

    - контролювати свою поведінку в спілкуванні;

    - аналізувати реакцію своїх комунікативних партнерів;

    - стежити за змінами правопису;

    - здійснювати самостійний пошук потрібної інформації, класифікувати та відбирати необхідні факти.


  • Контрольна атестація 1. Вступ. Мовно-етиктені засоби вираження ввічливості в сучасній українській літературній мові

    1-2. Український мовний етикет як предмет лінгвістичного дослідження.

    3-4. Формули ввічливості в системі мовного етикету українців.

    5. Граматичні засоби вираження ввічливості в сучасній українській літературній мові.

    6. Лексичні засоби вираження ввічливості в сучасній українській літературній мові.

    7. Фразеологічні засоби вираження ввічливості в сучасній українській літературній мові.



  • Контрольна атестація 2. Відображення мовного етикету українців у різних функціональних стилях.

    1. Мовно-етикетні засоби вираження ввічливості в мові української народної поезії.

    2. Культура мовлення української епістолярії.

    3. Віддзеркалення мовного етикету в художньому стилі.

    4. Культура мовлення студентів різних навчальних закладів.

    5. «Золоті» правила учителя.

  • Самостійна робота

    Підготувати реферати й презентації до тем

  • Підсумковий контроль - ЗАЛІК