Метою навчальної практики є закріплення, поглиблення та
удосконалення знань, отриманих під час семестрового вивчення загальної екології, а
також оволодіння базовими навичками та вміннями польових досліджень.
Основними завданнями навчальної загально-екологічної практики є:
1) формування у студентів вмінь визначати та аналізувати біогеоценози;
2) збір та первинна обробка об’єктів рослинних та тваринних організмів;
2) вивчення в польових умовах різноманіття таксонів місцевої фауни, флори;
3) вивчення біометрії та систематики представників місцевої фауни та флори;
4) з’ясування екологічних взаємозв’язків між представниками різних популяцій
фауни та флори;
5) практичне засвоєння прийомів польових досліджень та фіксації отриманих
матеріалів;
6) виконання самостійних навчально-дослідницьких робіт зі спостереження за
тваринними об’єктами у польових умовах
7) збір флористичних об’єктів, їх камеральна обробка та створення гербарію.
У результаті проходження навчальної загально-екологічної практики студент
повинен:
уміти:
- самостійно проводити біогеоценотичні дослідження;
- визначати вплив екологічних і антропогенних чинників на популяції хребетних
тварин;
- вміти користуватись знаряддями для вивчення хребетних тварин, знати основні
методики по вивченню диких ратичних та хижих тварин;
- вміти визначати до виду найбільш поширених хребетних тварин та птахів;
- проводити точне визначення видового складу птахів і тварин на визначених
територіях;
- визначати види по слідам їх життєдіяльності, за їх зовнішньою будовою,
поведінкою, голосом;
- визначати вік тварин за морфологічними ознаками;
- визначати видову належність сховищ, гнізд, нір, лігвищ тощо;
- оцінювати значення окремих екологічних факторів для життя видів птахів і
тварин району практики;
- оцінювати розподіл тварин в залежності від змін абіотичних факторів
середовища;
- Enseignant: Домніч Андрій Валерійович