У XXI ст. епоха цифровізації та трансформації освіти вимагає нових підходів до вдосконалення професійної підготовки педагогів, що зумовлено підвищеним попитом суспільства на висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівців. Успішна професійна діяльність сучасного педагога уможливлює реалізацію ідей міждисциплінарності праці за рахунок збільшення гуманітарної складової та введення складової педагогічної ергономіки в його професійно-педагогічну освіту. Педагогічні риторичні практики дозволяють оптимізувати умови розвитку особистості на мікро- і макрорівні в організованому відкритому ергономічному просторі.

Курс має на меті формування у студентів цілісного уявлення про риторичні практики в єдності їх теоретичних, прикладних та ергономічних аспектів; ознайомлення з основами педагогічної риторики та ергономіки, необхідних для продуктивної педагогічної діяльності; набуття інтегральних, загальних та фахових дослідницьких, проектувальних й культурологічних компетентностей для збереження і підвищення працездатності людини, забезпечення безпеки, надійності, стійкості, збереження здоров'я та її особистісного й професійного розвитку.

Розроблення та використання в межах курсу навчальних риторичних практик дозволяє вирішувати пріоритетні завдання в руслі сучасних світових тенденцій розвитку освіти, її інтеграції в європейський простір. Інтерактивний формат курсу розрахований на інтенсивний мовленнєвий, інтелектуальний та соціальний розвиток риторичної особистості майбутнього педагога, створює умови для вибудови мегаресурсу фахівця й сучасного закладу освіти.

Виконання риторичних практикумів, групових практичних завдань та підсумкових групових творчих проектів спонукає до розвитку вмінь будувати свою діяльність відповідно до моральних, духовних, етичних і правових норм, працюючи в команді; оволодіння навичками самоорганізації і саморегуляції. Використання новітніх програмних засобів під час виконання практичних завдань розвине як загальні, так і професійні цифрові компетенції слухачів.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

У разі успішного завершення курсу студент зможе:

  •  розпізнавати жанрову специфіку риторичних практик під час проєктування відкритого ергономічного простору сучасного педагога-початківця з урахуванням портретних характеристик його риторичної особистості та досвіду відчизняних й зарубіжних риторичних шкіл;
  • створювати та удосконалювати власний мегаресурс риторичної особистості педагога початкової ланки  щодо розбудови відкритого ергономічного простору сучасного закладу освіти, робити якісні та переконливі науково-популярні огляди різних за жанром текстів професійного спрямування для просвітницьких ресурсів;
  •  самостійно складати риторичні практики різного рівня й призначення та презентувати їхні результати під час захисту підсумкових групових творчих проектів, на студентських науково-практичних конференціях;
  •  впевнено користуватися сучасними програмними продуктами (Storyboard, Prezi, WordCloud, MindMeister) для створення презентацій, візуалізації риторичних практик та публічних виступів, дизайну наративу, урізноманітнення навчального та виховного процесу в початковій освіті.



Кредити: 3
Семестр: 223