Концепція модернізації української освіти висуває нові соціальні вимоги як до системи шкільної освіти, так і до підготовки вчителя-початківця нової формації, який орієнтується в концептуальних та теоретичних положеннях педагогічних технологій, готовий до впровадження сучасних інноваційних технологій у практику початкової школи в умовах альтернативної освіти. Курс «Інноваційні педагогічні технології в початковій школі» покликаний слугувати поглибленню і розширенню професійної підготовки спеціаліста в галузі початкової освіти, становленню його творчої особистісної та професійної індивідуальності.
Метою навчальної дисципліни «Інноваційні педагогічні технології в початковій освіті» є оволодіння студентами систематизованими знаннями з наукових основ педагогічних інновацій; формування готовності майбутнього педагога до інноваційної діяльності з урахуванням сучасних пріоритетів освіти; удосконалення професійних компетентностей майбутніх учителів початкових класів у застосуванні сучасних інноваційних педагогічних технологій навчання в початковій школі; розвиток мотивації до професійного самовдосконалення в напрямі інноватики.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Інноваційні педагогічні технології в початковій освіті» є:
- озброїти майбутніх учителів початкових класів знаннями про загальні основи сучасних інноваційних технологій навчання в початковій школі (ключові поняття та терміни, класифікації, умови й проблеми застосування, принципи побудови уроку з урахуванням інноваційного підходу до його підготовки та проведення тощо);
- формувати вміння та навички раціонального та диференційованого застосування інноваційних технологій при засвоєнні основних предметів початкової школи молодшими школярами.
Вивчення курсу допомагає фахівцям розвивати теоретичні та практичні навички педагогічного освоєння і педагогічного узагальнення технологій навчання і виховання молодших школярів, сприяє розширенню кругозору, розвитку ерудиції та бажання спрямовувати особистість на творчу діяльність у професійній сфері. Знання та вміння, одержані під час вивчення даної навчальної дисципліни, будуть використані у процесі самостійної та індивідуальної роботи студентів з інших фахових дисциплін.
В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- особистісно орієнтовані технології початкової школи;
- прийоми організації співробітництва на уроці;
- психолого-педагогічні методи дослідження і діагностики готовності молодших школярів до засвоєння нового матеріалу.
вміти:
- визначати завдання сучасних педагогічних технологій;
- аналізувати, порівнювати, визначати головне у змісті і структурі технології;
- моделювати педагогічну технологію в теорії і практиці;
застосовувати педагогічні технології на уроках у початковій школі з урахуванням індивідуальних особливостей молодших школярів.- Enseignant: Курінна Алла Феліксівна