ОПИС КУРСУ
Мета навчальної дисципліни «Архітектурне формоутворення» є формування художньо-образного мислення студентів на базі освоєння макетної технології тривимірного моделювання для реалізації своїх проектних задумів в матеріалі, забезпечення знань і практичних умінь у створенні об'ємно просторового середовища і організують її елементів, розвиток просторового мислення у студентів, художнього відтворення світу. Спрямованість курсу визначається фаховою адаптацією мислення, почуттів, візуальних особливостей і одержанням початкових проектно-технічних засобів і навичок роботи з формою, площиною, простором, естетичними засобами композиційної гармонізації формально-логічних об'єктів, прищеплення практичних навичок у використанні та вільному оперуванні закономірностями формоутворення і засобами композиції, що дозволять студенту надалі створювати різноманітні форми у зв'язку з вирішенням проектних завдань.
Завдання курсу:
- є освоєння візуальної мови, засобів зображення об'ємно-просторових структур, методів активізації проектного мислення, пошуку джерел виразності форми та способів втілення задумів, що складає базу розвитку професійного інтелекту майбутнього дизайнера.
- розкрити можливості засобів створення об'ємно-просторових структур в архітектурі;
- навчити студента вільному володінню закономірностями формоутворення;
- розвинути та удосконалити методи активізації проектного мислення студента;
- збагатити індивідуальну особливість об'ємно-просторовохого мислення;
- стимулювати процес творчості, спонукати до пошуку нових засобів об'ємно-просторового вираження.
знати:
-роль основ формоутворення в творчості архітектора;
- види композицій, які використовуються в процесі формоутворення;
- чинники, що впливають на характер формоутворюючих факторів;
- властивості об’ємної форми в залежності від етапів проектування;
- властивості та методи виконання макетів, як засобу фіксації та моделюванням проектної ідеї;
- властивості і методи виконання макетів, як засобу візуалізації та активізації проектної думки;
- властивості, головні принципи й закономірності виконання об'ємно- просторової форми та композиції.
У разі успішного завершення курсу студент зможе вміти: розробляти тримірні структури із заздалегідь заданими властивостями, аналізувати форму різноманітних об'єктів, їх пропорції, взаємне розташування та взаємозв'язок частин і елементів, свідомо використовувати прийоми та засоби композиції для створення власних рішень, при цьому виявляти певну самостійність, правильно організувати робочий процес, вдало користуватися графічними та макетними матеріалами і інструментами.
- опанування методологічною основою, побудовану на законах, правилах, принципах, методах та засобах моделювання об’єкту у трьохвимірному просторі та їхню взаємодію у полі формату;
- розвинуті творчі здібності до формування композиційних структур;
- формування практичних навичок трансформації елементів матеріально-предметного середовища, практичних навичок макетування;
- реалізовувати свої ідеї і методи вироблення макетів в пізнанні дійсності естетичного сприйняття навколишнього світу;
- придбання навичок в роботі при виконанні макетів, формування цілісного, різноманітного бачення кінцевого результату.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
- опанувати навчально – аналітичними принципами архітектурного формоутворення у відповідності з об'єктивними законами існування форми у просторовому середовищі;
- опанування принципами перспективи, законами оптики, закономірностями архітектурного формоутворення;
- будувати свою композицію на основі законів образотворчої грамоти;
- передавати реальні предмети згідно об'єктивних законів існування форми у просторі;
- вміло використовувати специфічні особливості різноманітних графічних матеріалів, володіти творчим підходом до архітектурного формоутворення, художньо-образним сприйняттям об'єкту, вмінням інтерпретувати, переосмислювати реальну дійсність для реалізації ідеї в певну матеріальну форму відповідно до своєї спеціалізації;
- виконувати композиційно – ескізні пошуки;
- вирішувати аналітично-синтетичні, інтерпретаційні, кольористично – пластичні форми, візуалізаційні процеси;
- моделювати натурний об’єкт на базових принципах образотворчої грамоти (конструкції, пропорції, анатомії, характеру, колориту, образного творення, синтезу і композиційної організації поля формату.);
- методично правильно виконувати етапи завдання: етюд, ескіз, начерк, побудова, архітектурного формоутворення завдання.
- Nauczyciel: Архіпова Катерина Каньюлівна
- Асистент із правами викладача: Осиченко Галина Олексіївна