Освітяни, вихованці та умови виховання – провідні компоненти освітнього процесу. Відтак ефективність освітнього процесу залежить від того:

1) як добре ми налаштуємо «Страдиварі» освітнього процесу – свою власну особистість;

2) як добре ми зрозуміємо «ментальну мапу» наших уявлень про учнів і те, наскільки точно ця мапа відбиває нашу «територію» – реальних школярів;

3) як ми вибудуємо хореографію освіти – взаємодію з учнями у процесі навчання.

Саме цим трьом магістральним темам буде присвячений наш курс. Протягом занять ми спробуємо дошукатись до коренів освітніх проблем: як спонукати учнів до навчання? У наших педагогічних вишах зрідка розповідають про мистецтво мотивації, а саме це є ключовим умінням для освітянина. Спробуємо поглянути на освіту як на задоволення потреб школярів, що дозволить зробити освітню працю приємнішою, а навчання учнів – результативнішим.

Не менш важливою є турбота про власне духовне здоров'я та емоційний добробут: які секрети гармонізації життя освітянина? Як може прислужитися досвід австрійського психотерапевта В. Франкла для цієї мети? Як реалізувати себе в освітньому середовищі та не потрапити у вир непотрібних справ, апатії, професійного вигорання тощо?

Час – це найцінніший ресурс. Приміром, гроші приходять і йдуть, а час лише йде! Як забезпечити раціональне використання робочого часу освітянина? Якими справами слід займатися передовсім?

Напевно, немає освітян, які б не були знайомі зі стресом та невротичними реакціями. Відтак актуальним є питання, яке ми розглянемо у нашому курсі: «Як використовувати стреси для особистісного зростання?».

Ключові проблеми курсу: якими мають бути ідеали освіти, або яку особистість має виховати наша освіта? Як навчати так, аби наша молодь стала успішною та щасливою? Які рецепти «освітянського щастя» є у провідних країн світу? Що з цього можна і варто використати нам? Що є стратегічною метою освіти? Як налагодити екологічний освітній процес і чи допоможуть нам в цьому стандартизовані тести? Як втілити парадигму ефективності в освітній процес та тримати баланс?

Запропонований курс дозволить опанувати мистецтвом критичного розмірковування для рефлексії своєї освітньої діяльності, відтак і фахового зростання. Навичка критично мислити навіть зможе зробити вас щасливими і задоволеними! Застосування стратегій критичного мислення підвищить методологічну підготовку, а отже й сприятиме успішності вашої викладацької діяльності. Вам не доведеться більше закликати вихованців до дисципліни, примушувати та карати, тому що ви зможете цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу.


Кредити: 3
Семестр: 122