Метою вивчення навчальної дисципліни «Системний аналіз» є оволодіння системними знаннями з основних теоретичних положень та методів дослідження та розв’язання задач системного аналізу, а також вироблення навичок аналізу, прогнозування, проектування, прийняття рішень в складних системах різної природи на основі системної методології та методів й засобів системного аналізу.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Системний аналіз» є:
● оволодіння студентами базовими теоретичними знаннями з побудови системних моделей проблемних ситуацій;
● набуття вмінь та навичок щодо обрання та використання методів системного аналізу стосовно задачі, що розв’язується;
● оволодіння знаннями з методів й підходів до розкриття невизначеностей у задачах системного аналізу;
● набуття вмінь та навичок щодо здійснення системного управління складними об'єктами;
● оволодіння студентами знаннями щодо вибору цілей, оцінки проблемної ситуації, дослідження проблем, здійснення формалізації та декомпозиції;
● оволодіння знаннями та набуття навичок з використання та розроблення програмного забезпечення дослідження та розв’язання задач системного аналізу.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
знати:
- основні поняття, принципи та технології системного аналізу;
- формальні моделі складних систем;
- математичні аспекти системного аналізу та етапи побудови математичної моделі системи;
- організацію та методологію дослідження проблеми з точки зору системного аналізу з урахуванням вибору цілей, розгляду сценаріїв та оцінки ситуації;
- розкриття невизначеностей та аналіз ризиків.
вміти:
- виділяти об’єкт дослідження з зовнішнього середовища і розглядати його як систему;
- будувати формальні і змістовні моделі досліджуваних систем;
- застосовувати при розв’язанні прикладних задач методи системного аналізу;
- користуватись математичним апаратом, покладеним в основу системного аналізу;
- застосовувати дослідницькі технології системного аналізу для розв’язання конкретних задач;
- поетапно досліджувати проблему і оцінювати ситуацію;
- використовувати комп’ютерні технології при застосуванні методології системного аналізу в процесі дослідження і розв’язання конкретних задач.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Системний аналіз» є:
● оволодіння студентами базовими теоретичними знаннями з побудови системних моделей проблемних ситуацій;
● набуття вмінь та навичок щодо обрання та використання методів системного аналізу стосовно задачі, що розв’язується;
● оволодіння знаннями з методів й підходів до розкриття невизначеностей у задачах системного аналізу;
● набуття вмінь та навичок щодо здійснення системного управління складними об'єктами;
● оволодіння студентами знаннями щодо вибору цілей, оцінки проблемної ситуації, дослідження проблем, здійснення формалізації та декомпозиції;
● оволодіння знаннями та набуття навичок з використання та розроблення програмного забезпечення дослідження та розв’язання задач системного аналізу.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
знати:
- основні поняття, принципи та технології системного аналізу;
- формальні моделі складних систем;
- математичні аспекти системного аналізу та етапи побудови математичної моделі системи;
- організацію та методологію дослідження проблеми з точки зору системного аналізу з урахуванням вибору цілей, розгляду сценаріїв та оцінки ситуації;
- розкриття невизначеностей та аналіз ризиків.
вміти:
- виділяти об’єкт дослідження з зовнішнього середовища і розглядати його як систему;
- будувати формальні і змістовні моделі досліджуваних систем;
- застосовувати при розв’язанні прикладних задач методи системного аналізу;
- користуватись математичним апаратом, покладеним в основу системного аналізу;
- застосовувати дослідницькі технології системного аналізу для розв’язання конкретних задач;
- поетапно досліджувати проблему і оцінювати ситуацію;
- використовувати комп’ютерні технології при застосуванні методології системного аналізу в процесі дослідження і розв’язання конкретних задач.
- Викладач: Кондрат'єва Наталія Олександрівна
Кредити: 4
Семестр: 2