Українська література 2 половини ХХ ст. характеризується активним розвитком різних естетичних практик, які засвідчують потенціал і здатність українських письменників інтегруватися у світовий літературний процес. Конфлікт із настановами соцреалізму, трансляція національних традицій – провідні ознаки цього періоду, який є підготовчим етапом для трансформації стратегій розвитку української літератури в наступних десятиліттях: феномен шістдесятництва, діаспорна література, літературний андеграунд – цінні естетичні практики, які потрібно вивчити для розуміння специфіки розвитку української літератури від початків і до сьогодення.

Мета курсу "Історія української літератури 2 половини ХХ ст.: 60-70-ті рр." визначається необхідністю вивчення розвитку української літератури 2 половини ХХ ст. як передумови змін у літературному процесі кінця ХХ ст., потребою аналізу естетичних цінностей і поетики творів 60-70-х рр. ХХ ст., диференціації художніх напрямів і шкіл, авторської індивідуальності, біографічного, світоглядного, соціокультурного контексту, історичних і політичних проекцій.

Основні завдання визначають специфіку професійної інтерпретації особливостей літературного процесу 60-70-х рр. ХХ ст., засвоєння теоретичних параметрів курсу, особливості сприйняття корпусу текстів означеного періоду в контексті сучасних літературознавчих стратегій, формування навичок літературознавчого аналізу, літературної ерудиції, актуальної й адекватної читацької компетенції, оцінки естетичної вартості текстів.

За підсумками вивчення курсу студент повинен знати:
- основні факти і прецеденти українського літературного процесу 60-70-х рр. ХХ ст.;
- біографічні відомості провідних постатей української літератури 60-70-х рр. ХХ ст.;
- змістовні й формальні аспекти творів української літератури 60-70-х рр. ХХ ст.;
- етапи творчої еволюції письменників української літератури 60-70-х рр. ХХ ст.;
- школи й угрупування, стильові практики українського літературного процесу 60-70-х рр. ХХ ст.;
- світоглядні моделі та соціокультурний, історичний, політичний контекст літературної творчості означеного періоду;
- методологію шкільної інтерпретації біографічних аспектів та провідних творів шкільної програми української літератури 60-70-х рр. ХХ ст.

За підсумками вивчення курсу студент повинен вміти:
- здійснювати цілісний і послідовний аналіз літературного твору в межах сучасних методологічних стратегій;
- визначати естетичну цінність творів і обґрунтувати її для сприйняття здобувачами середньої освіти;
- інтерпретувати поетику творів та формувати відповідні навички самостійної оригінальної інтерпретації творів учнями;
- формувати навички критичного осмислення полемічних аспектів художніх творів і літературних прецедентів у здобувачів середньої освіти;
- активізувати пошук причин і передумов формування естетичних практик в українській літературі 60-70-х рр. ХХ ст.

Засвоєння курсу передбачає набуття компетенцій:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
- навички обдумування;
- прийняття рішень на основі ціннісних світоглядних орієнтирів;
- здатність  аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;
- цінування  різноманіття та мультикультурності;
- навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);
- критичне осмислення основних  світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності;
- уміння організувати комунікацію  учнів і вихованців;
- уміння створювати рівноправний і справедливий клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.
Кредити: 4
Семестр: 123