Метою викладання навчальної дисципліни «Історія української літератури І половини
ХІХ століття: перші десятиріччя» є простежити становлення і розвиток української
літератури в першій половини ХІХ століття перших десятиріч, усвідомити естетичні функції
творів, осмислити їх жанрово-стильові особливості, виявити продовження і розвиток
традицій.
Основні завдання вивчення дисципліни «Історія української літератури І половини
ХІХ століття: перші десятиріччя»: подати матеріал у межах кожного періоду за типами
літературних творів у хронологічній послідовності їх появи й розвитку в новій українській
літературі; розкрити суть історико-літературного процесу, художніх методів, літературних
напрямів, течій, стилів; визначити місце письменника у світовому контексті; розглянути
літературні напрями, літературні роди; дати аналіз поетичної творчості, художньої прози,
драматургії, сценічного мистецтва; охарактеризувати творчість письменників, які визначили
подальші шляхи розвитку української літератури; творчо засвоїти матеріал, щоб вільно
орієнтуватися в літературному процесі і давати правильну оцінку літературним фактам і
явищам.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні:
Знати:
- своєрідність періодизації літературного процесу ХІХ століття перших десятиріч;
- основні віхи життєвого і творчого шляху письменників І пол. ХІХ ст. перших
десятиріч;
- зміст художніх текстів;
- імена дослідників української літератури ХІХ століття перших десятиріч.
Вміти:
- орієнтуватися в історико-літературному процесі ХІХ ст. перших десятиріч,
характеризувати образи творів, систему художньо-виражальних засобів;
- аналізувати художні твори відповідно до вимог сучасного літературознавства, виділяти
суттєве, робити зіставлення та узагальнення;
- здійснювати літературознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів, ураховуючи
специфіку шкільного вивчення літератури в 5-8 і 9-11 класах;
- виявляти, ставити та вирішувати актуальні фахові проблеми, працюючи в команді та
автономно;
- застосовувати знання у практичних ситуаціях і професійній діяльності в галузі
середньої освіти;
- використовувати виховний потенціал української літератури задля створення
сприятливого психологічного клімату в шкільному колективі.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
Інтегральна компетентність:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі
середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та
методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
Загальні компетентності:
- здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем
автономності;
- здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;
- навички обдумування;
- здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти
рішення;
- цінування різноманіття та мультикультурності;
- навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних
джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);
- критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та
професійній діяльності.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- уміння організувати комунікацію учнів і вихованців;
- уміння створювати клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціальнокультурно-економічного контексту.
Вивчення курсу «Історія української літератури І половини ХІХ століття : перші
десятиріччя» передбачає володіння вміннями та навичками, отриманими студентами при
вивченні вступу до літературознавства, усної народної творчості, історії України.
- Trainer/in: Кравченко Валентина Олександрівна