Метою викладання навчальної дисципліни «Історія української літератури І половини ХІХ століття: перші десятиріччя» є простежити становлення і розвиток української літератури в першій половини ХІХ століття перших десятиріч, усвідомити естетичні функції творів, осмислити їх жанрово-стильові особливості, виявити продовження і розвиток традицій. Основні завдання вивчення дисципліни «Історія української літератури І половини ХІХ століття: перші десятиріччя»: подати матеріал у межах кожного періоду за типами літературних творів у хронологічній послідовності їх появи й розвитку в новій українській літературі; розкрити суть історико-літературного процесу, художніх методів, літературних напрямів, течій, стилів; визначити місце письменника у світовому контексті; розглянути літературні напрями, літературні роди; дати аналіз поетичної творчості, художньої прози, драматургії, сценічного мистецтва; охарактеризувати творчість письменників, які визначили подальші шляхи розвитку української літератури; творчо засвоїти матеріал, щоб вільно орієнтуватися в літературному процесі і давати правильну оцінку літературним фактам і явищам. Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні: Знати: - своєрідність періодизації літературного процесу ХІХ століття перших десятиріч; - основні віхи життєвого і творчого шляху письменників І пол. ХІХ ст. перших десятиріч; - зміст художніх текстів; - імена дослідників української літератури ХІХ століття перших десятиріч. Вміти: - орієнтуватися в історико-літературному процесі ХІХ ст. перших десятиріч, характеризувати образи творів, систему художньо-виражальних засобів; - аналізувати художні твори відповідно до вимог сучасного літературознавства, виділяти суттєве, робити зіставлення та узагальнення; - здійснювати літературознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів, ураховуючи специфіку шкільного вивчення літератури в 5-8 і 9-11 класах; - виявляти, ставити та вирішувати актуальні фахові проблеми, працюючи в команді та автономно; - застосовувати знання у практичних ситуаціях і професійній діяльності в галузі середньої освіти; - використовувати виховний потенціал української літератури задля створення сприятливого психологічного клімату в шкільному колективі. Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей: Інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; Загальні компетентності: - здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності; - здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; - навички обдумування; - здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення; - цінування різноманіття та мультикультурності; - навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій); - критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - уміння організувати комунікацію учнів і вихованців; - уміння створювати клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціальнокультурно-економічного контексту. Вивчення курсу «Історія української літератури І половини ХІХ століття : перші десятиріччя» передбачає володіння вміннями та навичками, отриманими студентами при вивченні вступу до літературознавства, усної народної творчості, історії України.

Кредити: 4
Семестр: 224