Мета: Надати студентам уявлення про взаємозв’язок організмів та процесів, які відбуваються в природі, та можливі наслідки їх порушення. Метою лекційного курсу є засвоєння студентами матеріалу щодо організації природних екосистем різного рівня (від мікроекосистем до біосфери), їх розвитку та стійкості. Метою лабораторних робіт є засвоєння методів, за допомогою яких можна досліджувати екологічні особливості різних організмів в межах аутекології та синекології.

Завдання навчальної дисципліни:

знати: уявлення про екологічний фактор та особливості його дії, класифікацію екологічних факторів, рівні організації життя та вплив екологічних факторів на різних рівнях, структуру популяції та причини, які зумовлюють динаміку її чисельності, типи міжвидових взаємовідносин організмів, структуру екосистем різних рівнів організації та специфіку їх функціонування, сукцесійні процеси та клімаксовий стан екосистем, енергетичний потік в екосистемі та закони його перерозподілу, екологічні піраміди, кругообіг речовин, особливості організації біосфери, уявлення про ноосферу.

вміти: визначати лімітуючи фактори для певних організмів в конкретних умовах, вирішувати задачі екологічного спрямування, складати екологічні піраміди різного типу, на практиці створювати штучні природні екосистеми та досліджувати природні екосистеми за допомогою необхідного обладнання, визначників тощо.


Кредити: 9
Семестр: 224