Метою викладання навчальної дисципліни «Розвиток малих жанрових форм модерністської літератури» є вивчення малих жанрових структур (поезія в прозі, етюд, шкіц, нарис, образок тощо) модерністської літератури, вироблення розуміння їх специфіки, функціонування того чи іншого жанру в творчості письменників кінця ХІХ - початку ХХ століття.

 

Основними завданнями вивчення дисципліни «Розвиток малих жанрових форм модерністської літератури»  є повна характеристика жанрів малої прози, їх підзаголовків, класифікація й аналіз творів маловідомих письменників, поглиблення курсу «Історії української літератури кінця ХІХ – початку ХХ століття».

 

Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей): 

знати:

–        визначення жанру, жанрові підзаголовки малої прози;

–        класифікації жанрових новоутворень;

–        загальну характеристику творчості письменників-модерністів;

–        основні літературознавчі розвідки по творчості цих письменників;

–        імена дослідників малих жанрових форм.

 

уміти:

– аналізувати художні твори під заданим кутом зору, зокрема:

o                       визначати жанр, жанровий підзаголовок твору;

o                       розташовувати твір за класифікаційним розподілом;

o                       визначати символічну структуру твору;

o                       визначати художній напрям тексту;

– здійснювати порівняльний аналіз кількох творів;

– самостійно аналізувати художні твори;

– виробити власну думку про наукову, художню, історичну та естетичну цінність твору.

Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей:

Інтегральна компетентність:

-                здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;

Загальні компетентності:

-                здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і виконання, з високим рівнем автономності;

-                здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію;

-                навички обдумування;

-                здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб виявляти проблеми і виробляти рішення;

-                цінування різноманіття та мультикультурності;

-                навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових технологій);

-                критичне осмислення основних світоглядних теорій і принципів у навчанні та професійній діяльності.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

-                уміння організувати комунікацію учнів і вихованців;

-                уміння створювати клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурно-економічного контексту.




Кредити: 5
Семестр: 121