Загальне
Метою освіти ХХІ століття є формування особистості, здатної вийти за межі отриманих знань, відкритої до інновацій, саморозвитку та безперервної освіти упродовж всього життя. Тому викладання літератури в сучасній школі ставить високі вимоги до вчителя – він повинен досконало володіти навчальним предметом, усвідомлювати його роль як репрезентанта фундаментальних цінностей української культури, невід’ємного складника діалогу культур, чинника формування ідентичності тощо.
Метою «Шкільного курсу
української літератури» є формування у студентів, які навчаються за
освітньо-професійною програмою «Середня освіта (українська мова і література)»,
розуміння основ шкільної літературної освіти, підготовка їх до впровадження
нових підходів до навчання, які б сприяли залученню учнів до надбань
вітчизняного і світового письменства, виробленню стійкої мотивації до читання
художньої літератури упродовж життя, формуванню загальної культури та
духовно-емоційного досвіду, підвищенню рівня володіння українською мовою,
усвідомлення вимог до рівня літературної підготовки учнів. Основні
завдання курсу полягають у виробленні розуміння особливостей шкільного
курсу української літератури, зокрема, його пізнавального, виховного, компетентнісного потенціалу; міжпредметних та
міжмистецьких зв’язків як фактору підвищення ефективності засвоєння вітчизняної
літератури в школі; компаративного вивчення творів української та
зарубіжної літератур; інтелектуальних,
духовних, естетичних цінностей та гуманістичного потенціалу зразків класичної
та сучасної літератури, зосібна, літератури рідного краю; засвоєнні
найважливіших теоретичних проблем, пов’язаних зі шкільним вивченням
письменства.