Метою викладання навчальної дисципліни «Регіональне варіювання мови» є забезпечення фундаментальних знань про словниковий склад сучасної англійської мови, закономірності його розвитку, функціонування та шляхи збагачення; засоби словотворення; систему лексичного значення та його структуру; закономірності розвитку англійської мови та окремі механізми її трансформації в національно негомогенну; головні проблеми сучасної англомовної лексикографії, типи словників та історію їх укладання.
Завдання:
· ознайомити студентів з головними галузями лексикології (ономасіологія, семасіологія, словотворення, етимологія, фразеологія, лексикографія тощо);
· сформувати у студентів уявлення про системність лексичного складу англійської мови;
· визначити основні типи морфологічної будови слів;
· розглянути способи та засоби словотворення з огляду на ступень їх продуктивності;
· сформувати у студентів уявлення про систему лексичного значення, його структуру;
· систематизувати відомості про семантичні класи слів;
· окреслити закономірності розвитку англійської мови та окремі механізми її трансформації у національно негомогенну;
· розглянути основні проблеми сучасної англомовної лексикографії, типи словників та історію їх укладання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
· термінологічний апарат лексикології та визначення основних понять (лексикологія, лексикографія, лексичне значення, денотат, конотація, лексико-семантичний варіант, запозичення тощо);
· принципи класифікації словникового складу (англійської) мови;
· особливості морфологічної будови слів;
· продуктивні та непродуктивні шляхи словотворення;
· типи семантичної структури слова;
· механізми семантичних змін;
· основні типи відношень в лексиці;
· принципи класифікації та особливості англійської фразеології;
· основні проблеми укладання англомовних словників, їх структуру.
вміти:
· коректно вживати терміни лексикології;
· визначати джерела походження іншомовних слів;
· визначати та характеризувати морфологічну будову слів;
· розрізняти шляхи, способи та засоби словотворення;
· розпізнавати стилістично нейтральні та забарвлені лексичні одиниці;
· користуватися лексикографічними довідниками, визначати їх тип;
· дати загальну характеристику лексичного складу основних (первинних) варіантів сучасної англійської мови.
- Teacher: Козлова Тетяна Олегівна