Мета курсу ознайомити студентів з основами сучасної компаративістики. Компаративістика ставить собі за мету вивчення літературних явищ (твору чи літературної спадщини письменника, жанру і стилю) через вихід за межі окремого національного письменства. Зіставляючи таким чином національні літератури, компаративістика прагне глибше пізнати як їхні спільні і самобутні риси, так і закономірності світового літературного процесу, проектуючи їх відтак на широкі мистецькі, культурні, історичні, ідеологічні, етнічні контексти минувшини і сучасності.
Основні завдання вивчення дисципліни «Українська література в контексті європейських стильових течій» надати уявлення про сутність генетичних і контактних зв’язків; висвітлити питання порівняльної типології; актуалізувати дослідження зв’язку літератури з іншими видами мистецтва; розкрити аспекти імагології - розділу компаративістики, що з’ясовує національні образи народів у рецепції інших етносів та регіонів.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
знати:
– проблематизацію компаративізму як одного з основоположних принципів сучасного наукового мислення;
– основи наукової метамови, дослідницький підхід і найважливіші категорії компаративістики;
– вітчизняні і світові традиції і досягнення компаративної методології гуманітарного пізнання;
– поглиблення і переосмислення шкільних уявлень про історико-літературний процес з позицій сучасної компаративістики.
вміти:
– порівнювати літературні твори, їх компоненти (теми, мотиви, образи, поетичні засоби та інше), явищ і фактів, що належать до різних літератур;
– встановлювати зв’язки між українською, світовою літературою і літературами національних меншин;
– розглядати традиційні теми, сюжети, мотиви, образи у різних літературах;
– зіставляти оригінальні твори і україномовні переклади літературних творів.
Згідно з
вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей: Інтегральна компетентність: -
здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та
практичні проблеми у галузі середньої освіти або у процесі навчання, що
передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і
характеризується комплексністю та невизначеністю умов; Загальні компетентності: -
здатність вчитися, вдосконалювати власне навчання і
виконання, з високим рівнем автономності; -
здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; -
навички обдумування; -
здатність аналізувати, синтезувати, оцінювати, щоб
виявляти проблеми і виробляти рішення; -
цінування різноманіття та мультикультурності; -
навички роботи з інформацією (уміння знаходити та
аналізувати інформацію з різних джерел, передусім – за допомогою цифрових
технологій); -
критичне осмислення основних світоглядних теорій і
принципів у навчанні та професійній діяльності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: -
уміння організувати комунікацію учнів і вихованців; -
уміння створювати клімат,
що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх
соціально-культурно-економічного контексту.
- Profesor: Горбач Наталія Вікторівна