Метою навчання та підготовки магістрів в ВНЗ є підготовка висококваліфікованих фахівців правоохоронної діяльності, які володіють системою знань у галузі правоохоронної діяльності, знайомі з сучасними науковими досягненнями цієї галузі, можуть критично оцінювати та застосовувати на практиці теоретичні постулати та інноваційні методи, здатні до постійного навчання і самовдосконалення, здатні брати участь у наукових дослідженнях, здатні займатися правотворчою, правозастосовною, експертно-консультаційною та організаційно-управлінською діяльністю.
Теоретичним змістом предметної області є поняття, концепції, принципи і методи, які використовуються для надання поліцейських послуг.
Здобувач вищої освіти у зазначеній предметній області має оволодіти методами, методиками та технологіями правоохоронної діяльності, системного підходу до вирішення завдань із забезпечення публічної безпеки і порядку; знаннями, уміннями та навичками, спрямованими на створення стратегій розвитку у сфері правоохоронної діяльності, публічної безпеки і порядку; розроблення і впровадження організаційно-правових заходів підвищення ефективності правоохоронної діяльності.
,,Актуальні проблеми оперативно-розшукової діяльності’’ – одна з правових дисциплін, яка вирішує зазначені завдання. Зазначена дисципліна вивчається на 1- му курсі рівня вищої освіти магістр юридичного факультету.
Метою викладання навчальної дисципліни ,,Актуальні проблеми оперативно-розшукової діяльності’’ є висвітлити основоположні, найбільш суттєві, вузлові проблеми оперативно-розшукової діяльності, сформулювати у студентів теоретичні та практичні знання про закономірності виникнення, розвитку та використання засобів та методів оперативно-розшукової діяльності (далі ОРД), основних понять і принципів оперативно-розшукової діяльності, її значення у протидії злочинності, ознайомити із особливостями їх використання на практиці, організацією та керівництвом загальним ОРД.
Завданням вивчення дисципліни є:
- оволодіння категорійно-понятійним апаратом та теоретичними знаннями оперативно-розшукової діяльності;
- вивчення позитивного досвіду боротьби із злочинністю;
- практичне застосування теорії ОРД;
- засвоєння тактичних основ практичного застосування сил, засобів, методів, заходів, слідчих (розшукових дій), негласних слідчих (розшукових) дій;
Даний курс передбачає три форми навчання: лекційну,самостійну та практичні заняття. Під час самостійної роботи студенти мають опрацьовувати відповідні розділи навчальних посібників і рекомендованої літератури, ознайомлюватися з необхідними нормативними актами, у тому числі підзаконними, рішеннями Європейського суду з прав людини, постановами Пленумів Верховного Суду України.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні:
Знати:
- основні погляди науковців із приводу природи ОРД та системи її принципів;
- перелік та повноваження суб’єктів, які вправі провадити ОРД;
- форми взаємодії слідчого з оперативно-розшуковими органами;
- поняття та види ОРЗ;
- підстави та порядок проведення оперативно-розшукових дій;
- основні напрями використання результатів ОРД;
Вміти:
-вільно орієнтуватися у системі законодавства, яке регулює ОРД, та бачити перспективи його розвитку;
- постійно ознайомлюватися з практикою використання результатів ОРД у кримінально-процесуальній діяльності;
- слідкувати за практикою Європейського суду з прав людини, який напрацьовуєміжнародні стандарти в галузі спеціальних засобів розслідування;
- вміти в подальшій правозастосовній діяльності правильно організовувати взаємодію з оперативно-розшуковими органами та використовувати результати ОРД у процесі доказування по кримінальних справах.
При викладанні матеріалів лекції і проведенні семінарських та практичних занять програмою передбачається ув'язування теоретичних положень із практичною діяльністю, при цьому необхідно звертати увагу студентів на знання тих норм права, якими вони будуть керуватися у своїй майбутній роботі щодо захисту прав та свобод людини. З цією метою для прищеплення навиків практичного застосування норм оперативно-розшукового права рекомендується на заняттях виділяти час для рішення задач, проведення ділових ігор, що активізують пізнавальну діяльність студентів, виробляють стійкий інтерес до знань.
Вивчення курсу,,Актуальні проблеми оперативно-розшукової діяльності” закладає основу для використання студентами одержаних знань як в процесі подальшого навчання, в практичній діяльності, так і в науковій роботі.
- Nauczyciel: Мельковський Олександр Вікторович
- Асистент із правами викладача: Сінєльнік Руслан Васильович