Мета курсу: формування у майбутніх вчителів початкових класів знання літературного процесу, проблематики творів для дітей, їхніх художніх особливостей та виховного значення, уміння використовувати отримані знання у професійній діяльності.
Цю загальну мету дають змогу реалізувати завдання, які ґрунтуються на аксіологічній, літературознавчій та культурологічній змістових лініях Держстандарту:
- сприяння засвоєнню основних етапів розвитку дитячої літератури та найважливіших фактів літературного процесу; змісту, структури, художніх особливостей творів для дітей;
- розвиток у студентів уміння сприймати літературний твір для дітей як явище мистецтва слова;
- набуття загальної освіченості, інтелекту для роботи в професійній педагогічній галузі;
- розвиток естетичних смаків, інтересу до художнього слова, до духовної спадщини народу; - засвоєння відомостей про загальний розвиток літературного процесу, про письменника як людську особистість та його творчість для дітей, розуміння її місця у світовій та вітчизняній культурі;
- формування гуманістичного світогляду, розвиток духовного світу, утвердження загальнолюдських морально-етичних орієнтирів;
- розвиток творчих і комунікативних здібностей студентів, їхнього самостійного мислення, вміння аналізувати твори для дітей, аргументувати власні судження;
- набуття вмінь компетентно орієнтуватися в інформаційному (зокрема літературному) просторі;
- вироблення вміння застосовувати здобуті знання у своїй професійній діяльності вчителя початкових класів;
- володіння засобами та основними методами логіко-емоційної виразності читання й мовлення.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні знати: визначення основних понять курсу; історико-літературний, критичний, теоретичний матеріал з української та світової дитячої літератури; основні характеристики виразного читання та його значення; норми української мови; стильову диференціацію сучасної української літературної мови; складові техніки мовлення та уміння їх реалізувати на практиці; специфіку опрацювання текстів різних стилів;
вміти: характеризувати основні поняття курсу; виразно, правильно читати художні тексти; робити цілісний літературознавчий і методичний аналіз програмового твору; виразно, логічно й емоційно декламувати художні твори (прозові та поетичні); обґрунтовано добирати художні твори для дитячого читання; правильно відповідно до норм сучасної української літературної мови моделювати і здійснювати комунікативну діяльність, також – і в межах кола дитячого читання.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
загальнонавчальна – здатність навчатися й оволодівати сучасними знаннями, зокрема, інноваційними методичними підходами, сучасними системами, методиками, технологіями навчання, розвитку й виховання учнів початкової школи; чинним нормативним забезпеченням початкової освіти тощо.;
соціокультурна – здатність до орієнтування у соціальних ситуаціях, розуміння соціального контексту художніх творів; здатність до цінування та повага до різноманітності і мультикультурності;
предметна філологічна – здатність до застосування професійно профільованих літературознавчих знань, умінь та навичок, що становлять теоретичну й практичну основу навчання літературного читання в початковій школі;
диференціально-психологічна – здатність до застосування знань про особливості навчального матеріалу учнями початкової школи відповідно до їхніх індивідуальних та вікових особливостей;
методична – здатність ефективно діяти, вирішуючи стандартні й проблемні методичні завдання під час навчання учнів основам культури й техніки мовлення, літературного читання;
вербально-логічна – здатність володіти доцільними формами вербального професійного спілкування в колективі, сприймати, осмислювати й відтворювати зміст і основну думку усних і писемних висловлювань, коригувати власне й чуже мовлення;
предметно-змістова – володіння змістовим аспектом комунікації, літературознавчою термінологією.
Міждисциплінарні зв’язки: навчальна дисципліна пов’язана з курсами «Українська мова за професійним спрямуванням», «Методика викладання мовно-літературної галузі», «Педагогіка».
- Trainer/in: Доброскок Світлана Олександрівна
- Trainer/in: Слижук Олеся Алімівна