Мета курсу передбачає поглиблення знань студентів з історії української літератури ХІХ століття; показати як протягом розвитку української літератури однією з ознак української культури було прагнення зануритись у психіки й психологію людини здатної на порушення морально-етичних і правових законів. Показати, як в умовах постійного розширення сфер духовної обсервації соціальні, пізнавальні, морально-виховні, естетичні функції творів детективного жанру реалізуються в залежності від індивідуальних особливостей письменників. Нам конкретних прикладах розглянути історіософську позицію авторів, жанрову специфіку творів, авторську концепцію у творах детективного жанру. Довести, що детективна література є своєрідним виявом внутрішніх потреб та культурних інтересів українського народу.

Завдання: за результатами вивчення курсу спеціалізації студенти повинні засвоїти теоретичні аспекти творів детективного жанру, збагатити базові знання з історії української літератури, удосконалити вміння та навички, здобуті під час вивчення вітчизняного літературного процесу.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні досягти таких компетентностей:

№ з/п Програмні компетентності Результати навчання
1. Інтегральна Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в процесі навчання і професійної діяльності Знати традиційні й новітні теорії та методи літературознавства як підґрунтя системного підходу до вивчення літератури

Уміти творчо, критично, аналітично добирати і використовувати літературознавчі методології задля досягнення навчальних і професійних цілей
2. Загальні Здатність учитися й оволодівати сучасними знаннями, опрацьовувати та аналізувати інформацію з різних джерел, зокрема, з використанням інформаційних і комунікаційних технологій Знати традиційні і сучасні джерела інформації, можливості інформаційних і комунікаційних технологій у процесі вивчення літератури

Уміти віднаходити та використовувати джерела офіційної інформації про актуальні проблеми та основні тенденції розвитку сучасного літературознавства, працювати з бібліотечними фондами, фаховими філологічними виданнями
3. Дотримання етичних норм, повага до різноманіття та мультикультурності в процесі навчання і професійної діяльності Знати етичні норми як передумову створення сприятливих умов виконання професійних обов’язків
Уміти діяти відповідно до етичних міркувань, соціально свідомо, коректно, із урахуванням різноманітності та мультикультурності в колективі
4. Уміння виявляти, ставити та вирішувати актуальні фахові проблеми, працюючи в команді та автономно Знати теоретичні проблеми, перспективи удосконалення знань та особливості їх застосування в умовах зміни умов діяльності та професійних завдань.
Уміти в команді та самостійно з високим рівнем автономності виявляти, ставити та вирішувати фахові проблеми у процесі професійної діяльності
5.
6 Фахові Здатність використовувати в професійній діяльності системні знання про основні періоди розвитку літературознавчої науки від давнини до ХХІ століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу Знати основні періоди розвитку літературознавчої науки від давнини до ХХІ століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу

Уміти застосовувати знання про основні періоди розвитку української літератури упродовж історії її розвитку, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу з метою забезпечення якості літературної підготовки в середніх навчальних закладах


7 Уміння здійснювати літературознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів, Знати особливості літературознавчого аналізу текстів різних стилів і жанрів
Уміти здійснювати літературознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів
8 Уміння використовувати виховний потенціал української літератури простежувати виявлення й розвиток традиції художніх творах Знати теоретичні основи літературознавства
Уміти застосовувати можливості літературознавчої науки для аналізу художнього твору. Застосовувати можливості літератури для інтелектуального та літературно-естетичного розвитку, формування і розвитку особистості

Кредити: 4
Семестр: 123