Section outline

    • Мета навчальної дисципліни «Реклама і рекламна діяльність» - навчити студентів рекламній діяльності в умовах трансформації економіки України від командно-адміністративної до ринкової.

       Предметом курсу є сукупність засобів, методів і способів поширення інформації в певній сфері економічної та суспільної діяльності людей з метою привернення уваги потенційних споживачів до об’єкта рекламування.

      Об’єктом вивчення є рекламний процес у цілому, рекламна діяльність різних торгівельних, суспільних та ін. суб’єктів у системі маркетингу та зв’язків з теорією комунікацій, різномасштабні рекламні кампанії як основна форма рекламної діяльності, а також рекламна продукція усіх видів – телереклама, радіореклама, друкована та зовнішня реклама різного типу тощо.

      У країнах з розвиненою ринковою економікою маркетинг є філософією сучасних суспільних відносин. Це один із видів людської діяльності, спрямованої на задоволення потреб людей у процесі обміну. Тому маркетинг є інструментом соціального орієнтування сфери виробництва та послуг. Він поєднує споживача з виробником і повинен забезпечити продаж товарів та послуг для максимально можливого задоволення потреб людей.

      Зазначимо, що рекламування – це складова маркетингу, що опосередковано знайомить певну групу людей з фактами щодо товарів, послуг та ідей у будь-якій формі. У ринкових умовах ці послуги з рекламування є платними.

      Основна мета дисципліни – дати студентам знання про процес створення рекламного продукту, доведення його до потенційних покупців у такий спосіб, щоб вони зрозуміли, чим саме товар, послуга або ідея позитивно відрізняються від подібних до них, а виробник зміг перетворити цю новацію в реальний капітал.

      Основні завдання навчальної програми:

      -         з’ясувати місце дисципліни «Реклама і рекламна діяльність» у навчальному процесі, розкрити її основну мету та основні категорії;

      -         ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами та алгоритмами рекламної діяльності;

      -         розкрити сутність реклами і рекламної діяльності, на яку спирається сучасна маркетингова та господарська практика;

      -         ознайомитися з основними засобами рекламування товарів і послуг у ринкових умовах господарювання;

      -         набуття практичних навичок розв’язання комунікаційних завдань та виконання відповідних функцій;

      -         розкрити зміст рекламної діяльності як важливого інструменту маркетингової політики сучасних фірм;

      -         формування здатності до творчого пошуку напрямків та резервів удосконалення рекламної діяльності підприємств;

      -         вивчити основні принципи рекламної діяльності та правильного проведення рекламних кампаній;

      -         забезпечення реалізації майбутніми фахівцями галузі менеджменту набутих знань у практичній роботі, пов’язаній з необхідністю застосування методів рекламної діяльності у майбутній професії.

      Опанувавши дисципліну, студент повинен знати:

      ·     передумови та джерела виникнення, основні етапи розвитку рекламної діяльності як феномену масової комунікації;

      ·     основні напрямки сучасної рекламної діяльності – традиційні та новітні;

      ·     основні теоретичні, методичні та організаційні основи рекламної діяльності ;

      ·     особливості впливу кожної складової на комунікаційний аналіз комплексу маркетингу при складанні маркетингових планів;

      ·     основні підходи до планування рекламних компанії і їх подальший аналіз;

      ·     як обґрунтувати доцільність рекламної роботи маркетингового відділу на підприємстві, вміти розрахувати основні показники маркетингової діяльності підприємства;

      ·      функціональні можливості найпоширеніших програмних засобів комунікаційної політики управління підприємством.

      Студент повинен вміти:

      ·     практично використовувати теоретичні знання;

      · застосовувати науковий підхід до аналізу і створення рекламної продукції;

      ·   зіставляти рекламні продукти, які представляють однотипні товари різних виробників, з огляду на ефективність рекламної ідеї;

      · виявляти рівень і повноту втілення рекламної ідеї;

      · вільно орієнтуватися у традиційних та нових формах і прийомах рекламної діяльності.