Структура за темами
- Загальне
Загальне
- Установочна сесія
Установочна сесія
Пленерний (франц. еn plein air – «відкрите повітря») живопис на відкритому повітрі сприяє як розширенню світогляду молодих дизайнерів, так і глибшому освоєнню фахових знань.
Перед початком роботи слід обов’язково уважно роздивитись уподобаний мотив і надалі намагатись зберегти перше зорове враження, яке має суттєвий вплив на кінцевий результат. Кілька начерків олівцем або іншим графічним матеріалом перед роботою над етюдом невеликого розміру сприятимуть кращому композиційному вирішенню, допоможуть у відборі головних елементів.
Робота над короткочасними етюдами з вивчення швидкоплинних станів природи відіграє значну роль для творчого розвитку молодих дизайнерів. Важливою складовою пленерного живопису є вміння відбору головних елементів в уподобаному мотиві. Це мають бути ті елементи пейзажу, які несуть основне смислове навантаження, другорядні ж мають бути їм підпорядковані, а в деяких випадках і зовсім відкинуті, оскільки достатньою мірою не працюють на художній образ. Підкреслення найважливіших образно-змістовних акцентів сприяють вдалому вирішенню етюду.
СЕКРЕТИ РОБОТИ З АКВАРЕЛЛЮ
Главний принцип недомовленості в акварелі - не перевантажувати акварель деталями!
1) Починайте малювати стоячи, щоб бачити всю роботу цілком і бути вільними в нанесенні патьоків фарби.
2) А вже потім в цих патьоках шукайте деталі натюрморту. Працюйте вдумливо. Головне - не переборщити, використовуйте мінімумом засобів, щоб проявити об'єкти. Для цього потрібно не забувати частіше відходити від свого малюнка, дивитися на нього здалеку.
3) Чи не занадто заглиблюйтеся в деталі, щоб краще зберегти свіжість і яскравість акварелі.
Потрібно пам’ятати 4 ПРАВИЛА багатошарового живопису аквареллю:
1) щоб уникнути бруду мало насичених кольорів, не можна накладати один на одного протилежні кольори;
2) з кожним шаром слід брати все більш темні і яскраві кольори;
3) теплі відтінки розташовувати в перших шарах (світлих), а далекі (наступні) брати темні і холодні;
4) тьмяність кольору забирається контрастом.Приклад
4. Форми дерев. Для жвавості набризгати трохи паленої сієни. Щоб краплі варіювали за розміром і тоном, коли фон почне підсихати, намалювала перші кілька стовбурів сумішшю паленої сієни і ультрамарину синього.
5. Фінальні штрихи. Намалювати ще кілька стовбурів, тіні і натяк на листя паленої сієною, змішаною з помаранчевим.
Потрібно загрузити 8 пленерних ескізів виконаних на форматі А3 (А4). Кількість балів - 20
Контрастними кольорами є наступні три пари: червоний і зелений, синій і помаранчевий, фіолетовий і жовтий. Ці кольори підсилюють один одного. Вони і контрастують і створюють гармонію. Гармонію на основі контрастних кольорів. Тому в ряді випадків можна використовувати їх в чистому вигляді і при цьому вони будуть утворювати співзвуччя і єдність. Вони будуть підпорядковані як додаткові кольори і добре поєднуватися. Однак, тут потрібно проявляти обережність. Успіх залежить, так би мовити, від контексту. Велику роль відіграє кількісне співвідношення кольорів. Тобто яку площу займає один колір і яку інший. А також велике значення має оточення. Адже, живопис рідко коли складається з двох кольорів.
Явище "кольорового контрасту" полягає в тому, що колір змінюється під впливом інших, оточуючих його квітів. Наприклад: червоний помідор буде виглядати червоно на тлі зеленої петрушки. Колір предметів ми сприймаємо в залежності від навколишнього фону. Біла скатертина здасться блакитний, якщо на неї покласти помаранчеві апельсини, і рожевої, якщо на ній виявляться зелені яблука. Це відбувається тому, що колір фону набуває відтінок додаткового кольору.
Авдиторна постановка
Приклади. Студентські роботи
Формат А2
Абстракціоні́зм, абстрактне мистецтво, безпредметне мистецтво, конфігуративне мистецтво – одна з течій авангардистського мистецтва початку XX ст. Філософсько-естетична основа абстракціонізму – ірраціоналізм, відхід від ілюзорно-предметного зображення, абсолютизація чистого враження та самовираження митця засобами геометричних фігур, ліній, кольорових плям, звуків.
Василь Кандінський говорив, що "свідомо чи несвідомо художники дедалі більше звертаються до свого матеріалу, відчувають його, зважують на духовних терезах внутрішню цінність елементів". Сказане на початку століття знову стало актуальним для наступних поколінь живописців.
Фото постановки
Формат А2
Змішана техніка - методика як така і термін в різних тезаурусах, зазвичай має на увазі використання декількох технологій або способів при створенні артефактів; спочатку і насамперед - в образотворчому мистецтві, - графічних, скульптурних і живописних творів, в реставраційних роботах - при відтворенні, відновленні тих чи інших об'єктів; в даний час також іменується - застосування різнорідних прийомів в кінематографічної, мультимедійної практиці (сам цей, останній, термін вже містить - розглянутий: лат. multi - багато і лат. media - посередництвом, спосіб, техніка).
Певною мірою, багато традиційних видів образотворчого мистецтва вже включають ряд прикладів використання інструментарію і матеріалів різної технологічної приналежності. Так, наприклад, будь-яка акварельна штудія або робота гуашшю передбачає створення на папері олівцем малюнка, композиції, безпосередньо перед початком роботи акварельними або іншими водорозчинними фарбами, що важливо - на тому ж аркуші. Також і живопис, особливо - фігуративний, що має на увазі предметність в якості основної характерної своєї риси, включає попередній малюнок, як відомо, спочатку належить до графіку, будь то навіть малюнок пензлем (та ж китайська академічний живопис в європейському розумінні відноситься до графіку - туш на рисовому папері). Тобто традиційні пластичні техніки поєднуються з прийомами і техніками, характерними для різних видів прикладного мистецтва.Особливості техніки "А-ля Прима" в акварелі:⠀
✅ використовуємо для сумішей одно пігментні фарби; в цьому випадку чим професійніше серія фарб - тим соковитіше вийде робота)⠀
✅ враховуємо інші характеристики кольорів - прозорість і покриваність, і намагаємося змішувати прозорі з прозорими, а покриваючи з покриваючими для максимальної передачі глибини роботи⠀
✅ для темних ділянок додаємо в суміші не тільки глухі відтінки, але і пігменти, у яких висока покриваність здатність⠀
✅ папір можна використовувати будь-який; наприклад, целюлозу, тому що вона зберігає яскравий колір, і сатинову текстуру - однак на ній треба працювати швидко і сміливо
✅ для завершення роботи допускається додати тільки кілька уточнюючих мазків у другому шарі, оскільки повторна покриваність заливки може зіпсувати ефект, створений фарбою в перший раз
Формат А2 (А3)
Виконати завдання на 2 аркуша формату А3 або на 1 А2
Наприклад. ЯК ДОДАТИ РАДОСТІ І мальовничості осінньому пейзажу. Гуаш.
Підсильте яскравість видимих кольорів свідомо!
Починаючи писати пейзаж, використовуйте більш чисті спектральні кольори, а не ті, які бачите. Дерево коричневе? А який колір переважає? Червоний? Сміливо пишіть дерево червоним. Здається, є холодний відтінок? Пишіть синім!
Додавайте відтінки бузкового для створення глибини простору.
Наступні шари фарб злегка пригасять це колірне буяння, але, однак, ці включення чистого кольору будуть
просвічувати між мазками й надавати етюду яскравість і мальовничість.
Для пейзажу дуже важлива композиція та вивчення натури під різними кутами зору