Загальне
Мета викладання навчальної дисципліни «Інклюзивне виховання засобами літератури» ґрунтується на широкому розумінні інклюзії як процесу сприйняття суспільством осіб, котрі зазнають проявів дискримінації та передбачає формування у здобувачів освіти системного розуміння про інклюзивну літературу як однин із засобів гуманізації суспільства через пропагування цінності людської багатоманітності і відмінностей між людьми, поширення принципів толерантності, поваги до індивідуальних особливостей людей, неупередженості та недопущення нетерпимості за будь-якою ознакою.
Основними завданнями викладання дисципліни «Інклюзивне виховання засобами літератури» є:
- засвоєння понять інклюзії та інклюзивної літератури;
- знайомство з історією використання інклюзивної літератури в освітньому процесі;
- усвідомлення самоцінності іншого як підґрунтя інклюзії;
- окреслення особливостей літературознавчої рецепції феномену інакшості;
- подання відомостей про формування інклюзивного простору в літературі, мистецтві та культурі України;
- усвідомлення специфіки інклюзивних творів для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, підліткової та дорослої аудиторій;
- розуміння мотиваційного потенціалу інклюзивних творів нон-фікшн;
- ознайомитися з творами української літератури, пропонованими для класного та позакласного вивчення;
- засвоєння методичного інструментарію для ознайомлення школярів з творами про інклюзію;
- знання визначальних жанрово-тематичних та поетико-стилістичних особливостей літературних інклюзивних творів, що потрапляють у фокус уваги;
- засвоєння основних тенденцій формування інклюзивного художнього простору новітньої літератури України;
- застосовування на практиці літературних явищ вітчизняного та світового письменств з метою формування інклюзивної культури.
Горбач Наталія Вікторівна, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української літератури