Przegląd sekcji

    • Підготуйте есе за запронованими нижче темами, дотримуючись таких вимог:

      1) есе має складатися зі вступу, основної частини, висновків, списку використаних джерел;

      2) у вступі слід визначити актуальну соціально-практичну проблему та відповідну їй мету творчої роботи автора;

      3) в основній частині послідовно викладаються авторські роздуми, присвячені вирішенню проблеми та досягненню поставленої мети;

      4) у висновках резюмується запропоноване автором рішення проблеми та визначаються перспективи подальшої роботи з удосконалення цього рішення або пошуку нових.

      5) у тексті слід виділяти абзаци, показувати логічні зв'язки між ними;

      6) загальний обсяг есе зі списком літератури - 4-5 сторінок, Times New Roman, 14 шрифт, полуторний інтервал, без інтервалів між абзацами, рівняння за шириною.      


    • Під час підготовки презентації головної ідеї та результатів есе рекомендується дотримуватися правила 1X6X6 (див. лекцію "Презентація соціальних проєктів").

    • Вступні фрази у наукових есе

      Есе присвячена темі (проблемі, питанню) …

      Есе являє собою узагальнення (виклад, опис, аналіз, огляд) …

      В есе йдеться про (оцінку, аналіз, виклад, опис, узагальнення), представлена ​​точка зору …

      Есе ділиться на …, починається з …, закінчується …, складається з …

      Сутність проблеми зводиться до того, щоб …

      Наша основна (головна) мета полягає в тому, щоб …

      Огляд літератури у вступній частині есе

      Автор зачіпає (ставить, висвітлює) такі проблеми …

      Автор зупиняється на наступних проблемах (питаннях, фактах) …

      Праця автора стосується наступних проблем (питань, фактів) …

      Сутність проблеми зводиться до … (полягає в …).

      Автор наводить (підводить нас) до висновку (висновку),

      робить висновок (висновок), підводить підсумок (говорить, стверджує) …

      Автор каже, аналізує, характеризує, розкриває, (недоліки, суперечності, сутність), розбирає, описує, називає, формулює, висуває (гіпотезу, питання), висловлює припущення, зупиняється, стосується, зазначає, підкреслює, виділяє (особливе, спеціальне) увагу, стверджує, доводить …

      Автор вважає, вважає, стоїть на точці зору, дотримується точки зору, відстоює (розділяє) точку зору …

      Автор порівнює, зіставляє, протиставляє …

      Автор погоджується (згоден), заперечує, суперечить, сперечається, спростовує, полемізує, критикує, розходиться в поглядах, висуває (призводить) заперечення, аргументи, докази …

      Автор посилається, спирається, виходить, ілюструє, наводить приклад, цитує, обґрунтовує, має на увазі; пояснює це тим, що; бачить причину цього в тому, що …

      За словами …, автор писав (відзначав, вважав) …, як стверджує автор (повідомляє, вважає) …

      Основна частина написання наукового есе

      По перше по друге по третє …

      Основне, (саме) головне, основна теза …, найбільш важливим є, істотно, істота (чого) становить …

      Звернемо увагу на …, істотно те, що …

      Слід зазначити (врахувати) …

      Як правило, в більшості випадків, частіше за все, характерно, типово, найбільш поширений …

      Звернемо увагу, серед (чого), відзначимо, що стосується, слід виділити, необхідно підкреслити, підкреслимо.

      Крім того, при цьому, додамо, слід додати …

      На додачу до всього вищезгаданого…

      Водночас, поряд з тим, ідентичне явище являє собою …

      Один з … це … зокрема, один з … виступає …

      Водночас, з одного боку, з іншого боку, навпаки, в свою чергу, в зв’язку з цим аналогічним чином, для порівняння візьмемо, натомість, проте

      Загалом, одним словом, отже, таким чином, в результаті, узагальнюючи …

      Все уже сказане означає те, що …

      Ілюструємо це положення, в якості ілюстрації використовуємо …, в застосуванні до …, … демонструємо прикладом

      Точніше, інакше кажучи, краще сказати, так би мовити; Ясно що…,

      а саме, іншими словами, в іншій термінології …

      Навіть, тільки лише, особливо, саме в цьому, тут, найбільш помітний, підкреслимо …

      По-моєму, я вважаю (гадаю), як ми спробували показати;

      думається, що …, на наш погляд, беремо сміливість стверджувати,

      ми вважаємо за краще говорити, автор вважає, на нашу думку, (глибокому) переконання …

      Висновок наукового есе

      Сутність вищевикладеного зводиться до …

      На закінчення слід сказати (зазначити, підкреслити, зупинитися над) …

      Висновок носить … характер …

      Зі сказаного раніше випливає …

      На закінчення, нарешті, в останню чергу …

       


    • 1

      Вступ

      «Інтрига»

      Що Ви будете доводити?

      Постановка проблеми

      Теза (бажано передбачити 1-3 аспекти)

      2

      Перший абзац: розвиток першого аспекту

      Вихідна пропозиція

      Доведи та поясни!

      Обгрунтування (факти, пояснення)

      Підсумкова пропозиція (бажано)

      3

      Другий абзац: розвиток другого аспекту

      Вихідна пропозиція

      Доведи та поясни!

      Обгрунтування (факти, пояснення)

      Підсумкова пропозиція (бажано)

      4

      Третій абзац: розвиток третього аспекту

      Вихідна пропозиція

      Доведи та поясни!

      Обгрунтування (факти, пояснення)

      Підсумкова пропозиція (бажано)

      5

      Висновок

      Підсумковий коментар

      До яких висновків Ви дійшли і що із цього випливає?

      Перерахування висновків за аспектами 1-3

      Погляд у майбутнє (рекомендація/оцінка/прогноз)

       


    • 1. Назва проекту (не більше 10 слів). 

      2. Опис проблеми, на вирішення якої спрямовано діяльність проекту (250 слів). 

      При описі проблеми надайте якісні та кількісні показники. 

      У сильному проекті чітко встановлюються: 

      А) конкретні істотні потреби певної кількісно визначеної групи людей у реалізації проекту; 

      Б) відповідність цих потреб суспільним інтересам (наприклад, тим, що закріплені в офіційних документах – державних програмах, стратегіях, законах та ін.). 

      Прийоми визначення потреб: А) вивчення статистичної інформації (Мінстат, профільні міністерства, урядові та парламентські доповіді, документи місцевих органів влади); Б) використання результатів соціологічних досліджень; В) аналіз матеріалів круглих столів, конференцій; та ін. 

      3. Мета та завдання проекту (не більше 100 слів). 

      Формулювання цілей і завдань проекту мають бути: 

      1) орієнтовані на конкретний РЕЗУЛЬТАТ, а не на процес. 

      Приклад некоректних формулювання: «Забезпечити розвиток молодіжного проектного потенціалу» - лишається непоясненим конкретний результат виконання цього завдання. Приклад коректного формулювання: «Забезпечити створення 20 молодіжних муніципальних проектних команд та реалізацію 10 молодіжних муніципальних проектів» 

      2) сформульовані у спосіб, що дає можливість ВИМІРЮВАТИ прогрес у їх виконанні. 

      Приклад некоректного формулювання: «Сприяти вирішенню економічних проблем молоді». Приклад коректного формулювання: «Створення 20 нових робочих місць для молоді в сфері інформаційних технологій». 

      3) реальними, тобто співвідноситися з Вашими конкретними можливостями та ресурсами; 

      4) взаємоузгоджуваними, для чого рекомендується використовувати метод побудови древа цілей – схема переходу від місії (головної цілі) до більш часткових цілей і завдань. 

      4. Цільові групи проекту (не більше 200 слів). 

      Вкажіть основну цільову групу, її якісні та кількісні характеристики. Зазначте інші зацікавлені сторони. В цьому розділі також важливо вказати яким чином Ви плануєте залучати цільові групи. 

      5. Опис діяльності, що здійснюватиметься в межах проекту (не більше 300 слів).

      Опишіть, яка діяльність передбачається в рамках реалізації для виконання завдань та досягнення цілей проекту. Період виконання (тижні та місяці) Завдання Діяльність на виконання завдання Місто та місце проведення Очікувані результати відповідної діяльності В разі необхідності додайте необхідну к-сть рядків 

      6. Очікувані результати проекту (не більше 240 слів).

      Опишіть конкретні очікувані короткострокові та довгострокові результати, яких плануєте досягнути під час виконання проекту, а також довгостроковий вплив проекту. Під час опису використовуйте якісні та кількісні показники. У цьому розділі важливо!!! – довести соціальну сталість результатів, що буть досягнуті у ході реалізації проекту навіть за умов припинення зовнішнього (наприклад, грантового фінансування). Для цього слід показати, що проект ВІДПОВІДАЄ ІСТОТНИМ ПОТРЕБАМ ВЕЛИКОЇ ГРУПИ ЛЮДЕЙ і в ньому зацікавлені різноманітні інституції (держава, громади, підприємства, громадські організації) та в цілому суспільство, а відтак, за умовим реалізації проектних завдань завжди знайдуться ресурси потрібні для подальшого збереження проекту.