Allgemeines
ДИСЦИПЛІНА ЗА ВИБОРОМ «СИНТАКСИС ПРОСТОГО І СКЛАДНОГО РЕЧЕННЯ В ШКОЛІ» (Христіанінова Раїса Олександрівна)
Мета – ознайомити студентів зі змістом теоретичних відомостей про просте й складне речення в шкільному курсі синтаксису, обсягом практичних умінь школярів із названого курсу.
Завдання:
глибоке вивчення і засвоєння студентами передбаченого шкільною навчальною програмою теоретичного матеріалу з синтаксису простого і складного речення, вироблення умінь і навичок аналізу синтаксичних явищ української мови відповідно до вимог шкільної програми.
Cтудент має знати:
потрактування простого двоскладного речення; типи односкладних речень;типи головних членів простого двоскладного та односкладного речення; другорядні члени та засоби їх вираження; потрактування простого ускладненого речення;однорідні члени речення;правила узгодження присудка з однорідними підметами;розділові знаки при однорідних членах речення та при узагальнювальних словах;потрактування відокремлених членів речення;розділові знаки при відокремлених і уточнювальних членах речення;розуміння вставних і вставлених компонентів,потрактування звертання, способи їх вираження та розділові знаки при них;потрактування складносурядного речення та семантичні різновиди складносурядних речень;потрактування складнопідрядного речення та семантичні різновиди складнопідрядних речень; потрактування складного безсполучникового речення та семантичні різновиди безсполучникових речень;
уміти:
застосовувати набуті знання на практиці; вільно теоретично обґрунтувати аналізоване синтаксичне явище чи синтаксичну одиницю; вільно визначати різні види ускладнення;правильно аналізувати текст з погляду функціонування в ньому ускладнювальних компонентів; використовувати на практиці прості неускладнені та прості речення з ускладнювальними компонентами в усному й писемному мовленні; ставити розділові знаки при однорідних членах речення, відокремлених і уточнювальних членах речення, вставних і вставлених компонентах, звертаннях; розрізняти типи складних речень та використовувати їх у своєму мовленні;користуватися всіма багатствами виражальних синтаксичних засобів української мови.