Мета навчальної дисципліни "Системний аналіз та діагностика стану підприємства": формування системи теоретичних
знань і прикладних вмінь і навичок щодо використання методичного апарату та
інструментарію системного аналізу й економічної діагностики для дослідження
підприємства за різними аспектами його діяльності в
конкурентному середовищі.
Основні завдання навчальної дисципліни:
- засвоєння основних понять системного аналізу й економічної діагностики;
- оволодіння навичками системного аналізу й економічної діагностики для забезпечення ефективного управління підприємством;
- придбання вмінь і навичок використання теоретичних знань у практичних ситуаціях, а також формування необхідних для професійної діяльності компетенцій.
У результаті вивчення курсу студенти повинні
знати:
- сутність категорій «системний аналіз» та «діагностика»;
- методичні основи проведення системного аналізу та діагностичного дослідження;
- склад чинників зовнішнього й внутрішнього середовища, механізм їх впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства;
- інструментарій оцінки конкурентного середовища підприємства, особливості діагностики конкурентоспроможності підприємства та його продукції (залежно від її призначення);
- підходи в управлінській діагностиці;
- принципи та інструментарій діагностики результатів діяльності та стану підприємства.
вміти:
- здійснювати збір, зберігання, обробку й оцінку інформації, необхідної для проведення системного аналізу та діагностики стану підприємства;
- оцінювати рівень конкурентоспроможності підприємства;
- проводити діагностику майна підприємства;
- проводити управлінську діагностику;
- застосовувати на практиці інструментарій оцінки організаційної культури підприємства.
Дисципліна «Системний аналіз та діагностика стану підприємства» базується на знаннях таких дисциплін: «Економіка підприємства», «Маркетинг», «Статистика», «Економічний аналіз», «Фінанси», «Фінансовий аналіз», які створюють методологічне підґрунтя для опанування положень вказаної дисципліни.