Résumé de section
-
Метою викладання навчальної дисципліни «Історія України» є: підготувати здобувачів вищої освіти бакалавр до самостійного аналізу актуальних проблем національно-державного будівництва, міжнаціональних стосунків та ідеології, сформувати національну свідомість громадян.
Історія зорієнтована на минуле та концентрацію уваги на подіях, що відбулись, однак вона старанно та невтомно систематизує, аналізує хід людського розвитку. Історію характеризують яскраві риси: актуальність та надзвичайна значущість історичного матеріалу, доступність його сприйняття, наукові відкриття та нерозкриті таємниці, дискусійність історичних тем, їх глибокий дидактичний потенціал. Змістове наповнення історичного процесу вміщує факти, події, що репрезентують різноманітні сфери людської діяльності, а тому її інформаційний, інтелектуальний потенціал є прикладним та теоретичним підґрунтям для всіх навчальних дисциплін. Універсалізм історичної дисципліни пояснюється її ціннісним підходом, застосування якого допомагає з’ясувати природу цінностей та систематизувати найкращі здобутки минулого і сучасного.
Актуальність запропонованої програми визначається необхідністю формування цілісного, глибокого розуміння історичного процесу становлення модерної української нації, важливих етапів боротьби українського народу за самовизначення, умов зростання і діяльності національних рухів в українських землях, що входили до складу двох імперій: Російської та Австрійської, однак не втратили національної самобутності.
Сутнісний елемент актуальності програми “Історія України” полягає у формуванні знань про особливості промислового перевороту, становлення ринкових відносин, досвід та закономірності яких складають важливий компонент соціально-економічного життя українців ХІХ ст. – початку ХХ ст. Розгляд подій історії України через інтегральний вплив і взаємозв’язок європейської історії сприятиме формуванню глибоких знань про місце України на світовій арені.
-

Грушева Тетяна Вікторівна
доцент кафедри новітньої історії України
ауд. 323, 5 корп.
email: grushevaznu@ukr.net
Заняття проводяться на платформі Zoom
ID: 913 408 1027
Пароль: 191020
-
-
-
1. Норманська теорія.
2. Міждержавні зв’язки Русі і Візантії.
3. Русь та країни Сходу, Північної й Західної Європи.
4. Русь та Степ: протистояння цивілізацій.
-
1. Литовсько-Руська держава.
2. Українські землі у складі Речі Посполитої.
3. Українські землі та європейські тенденції розвитку.
4. Війна за «київський спадок».
-
1. Становлення українського козацтва.
2. Причини козацької революції.
3. Козацька держава Гетьманщина.
4. Переяславська рада і міф про «воз’єднання народів».
5. Міжнародна політика Б. Хмельницького.
-
Тестування - це контрольний захід, що діагностує рівень засвоєння теоретичних знань. Максимальна кількість балів за виконання теоретичного завдання – 5
-
Змістовий модуль 2. Українські землі у складі Російської і Австро-Угорської імперій (XVIII – початок ХХ ст.)
-
1. Московсько-українська війна 1658-1659 рр.
2. Варшава, Москва і Стамбул у боротьбі за Україну.
3. І. Мазепа та боротьба за незалежність.
4. Православна церква в Україні напр. XVII – у XVIII ст.
-
1. Утворення Новоросійської губернії.
2. Міф про «Новоросію» як російську територію.
3. Крим – «исконно русская земля»? -
1. Масонство.
2. Рух декабристів.
3. Кирило-Мефодіївське братство.
4. Діяльність М. Драгоманова. Громади.
-
1. Руська трійця.
2. Русинська проблема: тоді й зараз.
3. Діяльність товариства «Просвіта».
4. Партійно-політичне життя на Заході України.
5. Ю. Бачинський та книга «Ukraina Irredenta».
-
Тестування - це контрольний захід, що діагностує рівень засвоєння теоретичних знань. Максимальна кількість білів за виконання теоретичного завдання – 5
-
-
1. Універсали УЦР.
2. Проблема соборності України під час революції.
3. Радянська окупація.
4. Підпільно-партизанська боротьба за незалежність України.
5. Українська революція на Запоріжжі.
-
1. Голод 1921-1922 рр.: причини та наслідки.
2. Страта Голодом у 1932-1933 рр.
3. Повоєнний голод 1946-1947 рр.
-
1. Організація українських націоналістів у 1929-1959 рр.
2. Збройний опір Української повстанської армії 1942-1960 рр.
3. Український визвольний рух на Наддніпрянщині у 1941-1955 рр.
4. Український визвольний рух та національні рухи Опору країн Європи.
-
-
1. Кримська проблема та загроза сепаратизму.
2. Помаранчева революція.
3. Євромайдан та Революція Гідності.
-
1. Курс на Європейську інтеграцію.
2. Україна – НАТО.
3. Проблема церкви та держави.
4. Спроби Росії реанімувати СРСР та Україна. -
1. Анексія Криму.
2. Гаряча фаза гібридної війни (2014-2015 рр.).
3. Мінський протокол та Нормандський формат.
4. Боротьба України з російською агресією на міжнародній арені.
-
1. Людський вимір війни: злочини російських військових проти цивільних громадян та українських військовополонених.
2. Оборона України: мужність і звитяга у боротьбі проти агресора.
3. Втрати культурно-історичної спадщини України.
4. Україна і світ у боротьбі проти рашизму.