Мета курсу – є поглиблення та оновлення фахових знань щодо формування системи теоретичних знань та практичних навичок у використанні методів аналізу статистичних даних для проведення прикладних досліджень процесів будь-якої фізичної природи за допомогою статистичних методів і моделей.
Дисципліна розрахована на один семестр.
За результатами навчання слухачі
повинні демонструвати:
знання
- методів пошуку статистичної інформації в мережі Інтернет ресурсів;
- принципів систематизації і класифікації статистичної інформації з метою використання у практичній діяльності;
- основних етапів обробки великих масивів даних у програмних продуктах;
- теоретичної складової описової статистики, можливості програмних продуктів у візуалізації результатів статистичного аналізу;
- засобів перевірки достовірності інформації шляхом визначення взаємозв’язку показників, етапів підготовки інформації, щодо обрання типу моделей, методів розрахунків їх параметрів та перевірки на адекватність;
- етапів економетричного моделювання, типів економетичних моделей та складових моделі;
- поетапного регресійного аналізу, а саме: знати суть побудови лінійної, квадратичної, мультиплікативної економетричних регресій, регресійних моделей з фіктивними і лаговими змінними;
- етапів аналізу часових рядів, а саме досліджувати тенденцію використовуючи методи уникнення випадкових флуктуацій, вимірювати коливання та сталість динаміки, визначати вплив інфляції на фінансові показники;
порядку формування кластерів та етапів рейтингового оцінювання в програмних продуктах;
уміння:
- використовувати основні методологічні підходи й прийоми аналізу даних;
- володіти принципами систематизації і класифікації статистичної інформації з метою використання в практичній діяльності;
- володіти елементами дослідницької діяльності, організації та методики щодо впровадження результатів у практичну діяльність;
- продемонструвати вміння статистичного аналізу макро- та мікроекономічного середовищ, а саме визначати репрезентативність вибірки, форму розподілу, доцільність проведення подальшого прогнозу;
- аналізувати реальні та процеси в програмних продуктах;
- аналізувати генеральну сукупність та надавати адекватні прогнози для них на майбутні періоди, з певним рівнем надійності;
- складати і розв’язувати конкретні задачі, застосовуючи програмні продукти, та вміти трактувати отриманий результат;
- застосовувати результати економетричного моделювання в практичній діяльності;
навички:
- здійснювати короткострокові і середньострокові прогнози за будь-яким соціально-економічним явищем;
- приймати обґрунтовані рішення на основі результатів статистичного аналізу даних.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
– формулювати математичну постановку задачі найпростіших задач математичного моделювання та прогнозування;
– обирати методи стосовно задачі, що розв’язується;
– розв’язувати найпростіші задачі математичного моделювання;
– визначати найімовірніший напрямок розвитку об’єкту моделювання та прогнозування на основі побудованої математичної моделі;
– оцінювати адекватність, якість й точність математичної моделі;
– проводити аналіз отриманих розв’язків та робити відповідні висновки.
- Enseignant: Леонтьєва Вікторія Володимирівна