Практине заняття 4
Практичне заняття 4
Тема: «Загальні методи виховання»
Мета – дати уявлення про класифікацію методів виховання, встановити характер взаємозв’язку між ними; проаналізувати шляхи вдосконалення методів виховання, застосування їх при розв’язуванні педагогічних ситуацій, а також формувати навички аналізу, уміння порівнювати, узагальнювати, робити самостійні висновки.
Основні поняття: методи виховання, засоби виховання, прийоми виховання, напрями виховання
План
1. Поняття методу, прийому та засобу виховання.
2. Класифікація методів виховання.
2.1. Методи формування свідомості
2.2. Методи організації діяльності, спілкування і формування досвіду суспільної поведінки
2.3. Методи стимулювання діяльності і поведінки
Завдання для практичного виконання
1. Підготувати доповідь на одну із тем:
- Методика виховання М. Монтесорі. Дитина повинна вирішувати сама.
- Методика Рудольфа Штайнера. Вольфдорська педагогіка.
- Методика Глена Домана. Як виховати генія.
- Система виховання Нікітіних. Мінімум опіки – максимум любові.
2. Визначте критерії вихованості сучасної особистості (7–10 критеріїв) та охарактеризуйте кожен із них. Заповніть таблицю:
Критерій |
Характеристика |
Наприклад: Чесність |
Наприклад: Правдивість, щирість, виконання обіцянок, нетерпимість до брехні, крадіжки, обману, добровільне визнання своїх помилок, готовність не приховувати дійсний стан справ. |
|
|
3. Скористайтесь власним досвідом навчання в школі і опишіть педагогічну ситуацію, в якій мало місце використання методів виховання (вдале чи невдале) і проаналізуйте її.