Практичне заняття 4. Етика та психологія педагогічної діяльності викладача вищої школи
Практичне заняття 4
Етика та психологія педагогічної діяльності викладача вищої школи
Питання для обговорення
1. Сутність і зміст педагогічної етики.
2. Педагогічна техніка та механізми впливу викладача на студентів.
3. Професійно-педагогічне спілкування у вищій школі.
4. Педагогічні конфлікти в системі вищої освіти та шляхи їх подолання.
Завдання для практичного виконання
Проаналізуйте конкретну ситуацію педагогічного конфлікту (студент – студент, студент – батьки, педагог – група, студент – група, педагог – адміністрація) за поданими етапами. Ситуацію слід описати самостійно.
Алгоритм виконання завдання:
1) Самостійно опишіть певну конфліктну педагогічну ситуацію.
2) Проаналізуйте конфліктну ситуацію відповідно до плану:
- назвіть суб’єктів конфліктної ситуації; вказати, хто став ініціатором конфлікту;
- виявіть причину(и) конфлікту (можливі групи причин: матеріально-технічні, ціннісно-орієнтаційні, фінансово-організаційні, управлінсько-особистісні, соціально-демографічні, соціально-психологічні);
- вкажіть тип конфлікту (наприклад: конфлікти, породжені перепонами в досягненні цілей спільної діяльності; конфлікти, породжені перепонами в досягненні особистих цілей; конфлікти, спричинені протидією окремих людей соціальним нормам; особистісні конфлікти, зумовлені несумісністю індивідуальних психологічних рис / фахові конфлікти, конфлікти сподівань, конфлікти особистих інтересів);
- опишіть можливе вирішення конфлікту відповідно до однієї зі стратегій (уникнення, пристосування, примушення, компроміс, співробітництво);
- перерахуйте способи попередження конфлікту на стадії передконфліктної ситуації.