Практичне заняття 4. Етика та психологія педагогічної діяльності викладача вищої школи

Практичне заняття 4

Етика та психологія педагогічної діяльності викладача вищої школи

Питання для обговорення

1.      Сутність і зміст педагогічної етики.

2.      Педагогічна техніка та механізми впливу викладача на студентів.

3.      Професійно-педагогічне спілкування у вищій школі.

4.      Педагогічні конфлікти в системі вищої освіти та шляхи їх подолання.

 

Завдання для практичного виконання

Проаналізуйте конкретну ситуацію педагогічного конфлікту (студент – студент, студент – батьки, педагог – група, студент – група, педагог – адміністрація) за поданими етапами. Ситуацію слід описати самостійно.

Алгоритм виконання завдання:

1)    Самостійно опишіть певну конфліктну педагогічну ситуацію.

2)    Проаналізуйте конфліктну ситуацію відповідно до плану:

-    назвіть суб’єктів конфліктної ситуації; вказати, хто став ініціатором конфлікту;

-    виявіть причину(и) конфлікту (можливі групи причин: матеріально-технічні, ціннісно-орієнтаційні, фінансово-організаційні, управлінсько-особистісні, соціально-демографічні, соціально-психологічні);

-    вкажіть тип конфлікту (наприклад: конфлікти, породжені перепонами в досягненні цілей спільної діяльності; конфлікти, породжені перепонами в досягненні особистих цілей; конфлікти, спричинені протидією окремих людей соціальним нормам; особистісні конфлікти, зумовлені несумісністю індивідуальних психологічних рис / фахові конфлікти, конфлікти сподівань, конфлікти особистих інтересів);

-    опишіть можливе вирішення конфлікту відповідно до однієї зі стратегій (уникнення, пристосування, примушення, компроміс, співробітництво);

-    перерахуйте способи попередження конфлікту на стадії передконфліктної ситуації.