Організація інформаційного простору на сайті інтернет-видання
План
1. Дослідження мап сайтів відомих інтернет-видань.
2. Створення концепції нового журналістського інтернет-видання.
3. Розробка архітектури головної сторінки інтернет-ЗМІ.
ЗАВДАННЯ
1. Скласти карту сайту одного з провідних журналістських інтернет-видань (погодити з викладачем), підготувати усну розповідь.
Перш ніж готувати завдання, слід ознайомитись із поясненням значення терміна «карта сайту» за адресою http://www.web-palette.ru/sub/useful/cozdaem/vozvopros/3w:
2. Скласти аналітичний план розвитку власного журналістського інтернет-видання.
Необхідно постаратись передбачити відповіді на всі з перерахованих нижче запитань:
· Які саме інформаційні продукти і послуги ви будете пропонувати?
· На яку цільову аудиторію ви будете розраховані?
· Яку інформаційну нішу ви таким чином закриєте?
· З якими конкурентами вам доведеться мати справу?
· Які суттєві переваги матиме ваше інтернет-видання?
· Яким буде його тематичне, ідеологічне, світоглядне, емоційне спрямування?
· Скільки співробітників, зокрема, творчих і технічних працівників, необхідно для реалізації вашої ідеї?
· Які саме це будуть люди (спеціальність, вміння, вік, характер, погляди тощо)?
· Скільки коштів ви зможете витратити на домен, хостинг, дизайн, зарплати, гонорари, оренду приміщення?
· Якими будуть ваші джерела фінансування?
· Скільки ви розраховуєте отримувати від реклами?
· Як ви збираєтесь просувати свій інформаційний продукт на медіа-ринку (SEO, SMM)?
· Яким чином досягнете популярності?
· На які показники в рейтингах розраховуєте?
· На яких юридичних засадах працюватиме інтернет-видання?
· Хто буде його власником?
· На яких підставах буде здійснюватись комерційна діяльність?
· У якому приміщенні буде розташована редакція, на яких умовах?
3. Розробити власну схему головної сторінки інтернет-видання.
Для успішного виконання цього завдання слід звернути увагу на стандарти, які вже склалися в інтернет-журналістиці. А саме:
Інтернет-видання, що прагнуть демонструвати професійність, можна визначити, насамперед, за інформаційною насиченістю, швидким оновленням і певною, вже загальноприйнятою, архітектурою веб-сторінок. Центральне місце на головній сторінці, зазвичай, відводять новинам; сторінки розбиті на відносно велику кількість блоків, що допомагає сортувати матеріали за темами, жанрами, популярністю тощо; клік на рубриці відкриває ціле дерево підрубрик. Типове інтернет-видання, як правило, не обходиться без таких компонентів, як модуль виведення останніх новин, коментарі під повідомленнями, архіви публікацій (влаштовані за принципом календаря), рекламні банери, інформери.
Більшість інтернет-ЗМІ цим не обмежується. Новини подають не лише в текстовому форматі, а й у вигляді відеофайлів, аудіофайлів, що вимагає відповідного місця на сайті. Часто є коментарі, форуми, де користувачам пропонують обговорювати актуальні медіа-повідомлення.