Тема 1: "Вивчення досвіду роботи конвергентних ньюз-румів"

Заняття 1-5

План

1.     Поняття «мультимедійність», «медіаконвергенція», «конвергентні медіа», «конвергентна журналістика», «конвергентний ньюз-рум».

2.     Різниця між поняттями «крос-медіа» і «трансмедіа».

3.     Розгляд прикладів конвергентних ньюз-румів в українських та іноземних ЗМІ.

4.     Нові терміни «медіахаб», «інтегрований ньюз-рум», «деск», «супердеск», «жива команда» та ін.

5.     Механізми створення й опрацювання журналістських матеріалів у конвергентному ньюз-румі.


Завдання

1. Пригадати все, що вже доводилося вивчати про мультимедійність та медіаконвергенцію на інших дисциплінах. Колективно обговорити й узагальнити наявні знання. Пригадати визначення, причини й наслідки медіаконвергенції, занотувати в зошиті.

2. Прочитати, осмислити й підготувати обговорення наукових статей, у яких згадуються терміни «кросмедіа» і «трансмедіа». Зокрема з колективної монографії «Конвергентність як основна ознака сучасних медіа»:

  • Захарченко А. Феномен сюжетних ліній в інформаційному просторі українських медіа та соціальних мереж. С. 92-101.
  • Синоруб Г. Трансформаційні процеси в сучасній медіаіндустрії як шлях до якісної журналістики . С. 23-32.
  • Федорчук Л. Наукові та практичні дослідження в галузі кросмедіа (світовий досвід). С. 18-22.
  • Хворостина О. Трансмедійність контенту.  С. 130-138.

А також:

  • Василик Л. Є. Кросмедіа як тренд сучасної журналістики. Наукові записки Інституту журналістики.
  • Женченко М. І. Поняття «мультимедіа», «кросмедіа», «трансмедіа» у науковому дискурсі цифрової доби.

Знайти інші наукові статті на цю тему з допомогою scholar.google.com.ua. Прочитати все і відповісти на запитання:

  • Як слід розуміти значення поняття «кросмедіа»?
  • Як слід розуміти значення поняття «трансмедіа»?
  • Чи є різниця між ними?
  • Чи є різниця в тлумаченні цих термінів у різних джерелах?
  • Як ці поняття стосуються явища медіаконвергенції?
  • Що таке «трансмедійний сторітелінг»?
  • Як ви розумієте таке твердження «Трансмедійність і конвергенція стають філософією контенту, платформ, нових професій і сучасних споживачів медіа» (стаття Г. Синоруб)?

3. Переглянути інтернет-публікації, в яких розповідається про ньюз-руми:

  • Ньюз-руми, об'єднані і конверговані (мультимедійні). URL : https://bit.ly/2kVPbDw
  • Изменись или умри. Заметки о том без чего у медиа нет будущего. Интегрированный ньюсрум. URL : http://www.uapp.org/pub_pr/9363.html.
  • Поладова Д. Конвергентний ньюз-рум для суспільного мовника: технічне оснащення, робота журналістів, ціна питання. URL : https://bit.ly/2mrYfAH.  
  • Час бути креативними, інноваційними та відважними. URL : http://1tv.com.ua/news/channel/70119.
  • Лавриш Ю. Конвергентний ньюз-рум у системі локальних медіа. Медіакритика. URL : https://bit.ly/2ktUha7.  
  • «Радіо Свобода» запускає мультимедійний проект «Ньюз-рум». Детектор медіа. URL : https://bit.ly/2m4RJiR.  
  • Радіо Свобода. URL : https://www.radiosvoboda.org/p/7030.html.

Також ознайомитись із проектом «НЬОЮЗРУМ» від «Радіо Свобода» на Youtube: https://bit.ly/2GSjlQG.

Проаналізувати прочитане. Скачати файл «схеми» і переглянути схематичні зображення влаштування ньюзрумів. Самостійно сформулювати словами типову структуру й організацію роботи ньюз-рума. Занотувати в зошит. Виділити нові терміни, зокрема «медіахаб», «інтегрований ньюз-рум», «деск», «супердеск», «жива команда», постаратись зрозуміти їх значення, обговорити на занятті. Пояснити своїми словами механізми створення, опрацювання й поширення журналістських матеріалів, підготовлених співробітниками конвергентного ньюз-рума.

4. Прочитати цю статтю в колективній монографії «Конвергентність як основна ознака сучасних медіа»:

Зелінська А. Кросмедійна редакція як новий видорганізації роботи сучасних ЗМІ. С. 159-167.

Крім того, ознайомитись із такими матеріалами:

Иванова О.  Обзоры ньюз-румов крупнейших газет США : почему конвергенция не помогает "Вашингтон Пост" оставаться среди медиалидеров? Журналист. 2012. № 6. С. 48–50.

Кайда О., Полякова Г. О.  Конвергентна редакція як нова форма роботи журналістів. Молода наука - 2011. Запоріжжя, 2011. Т. V : Секція № 14 "Історичні науки" ; Секція № 15 "Журналістика". С. 265–268.

Переповісти зміст і дати відповідь на запитання:

  • Як ці матеріали розширили ваші знання про конвергентний ньюз-рум?
  • Які нові посади в медіа виникли завдяки новим формам роботи та їх призначення?

5. Створити концепцію редакції, яка працюватиме на засадах конвергентної журналістики.


ВПРАВИ АНГЛІЙСЬКОЮ (за вибором студента)

1. Скачати внизу файл "media convergence" із завданням, основаним на роботі з цим відео:

Роздрукувати, уважно ознайомитись і виконати.

2. Ознайомитись із відео:

1) 

Після перегляду відео занотувати, які основні напрямки медіаконвергенції у ньому розглянуто.

2) 


Після перегляду відео занотувати, які думки висловлюють американські журналісти щодо конвергентної журналістики і змін у медіа галузі, пов'язаних із нею.

3. У книзі Quinn S., Filak V. Convergent Journalism an Introduction: Writing and Producing Across Media. Focal Press, 2005. 240 p. опрацювати стор. 3-16 (Chapter 1). Зробити конспект-переклад основних напрямків конвергенції і факторів, які на неї впливають.

Далі в аудиторії студенти, які працювали із англомовними відео і текстом, презентують свої нотатки після перегляду і прочитання і обговорюють із усіма студентами в аудиторії (укр.мовою), порівнюючи американський досвід з українським.


Література

1. Василик Л. Є. Кросмедіа як тренд сучасної журналістики. Наукові записки Інституту журналістики. 2013. Т. 52. С. 297–300.

2. Женченко М. І. Мультимедійна, конвергентна чи кросмедійна редакція? Співвідношення понять у науковому дискурсі цифрової доби. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. 2016. №16. С. 88–91.

3. Женченко М. І. Поняття «мультимедіа», «кросмедіа», «трансмедіа» у науковому дискурсі цифрової доби. Наукові записки Інституту журналістики. 2013. Т. 52. С. 72–75.

4. Иванова О.  Обзоры ньюз-румов крупнейших газет США : почему конвергенция не помогает "Вашингтон Пост" оставаться среди медиалидеров? Журналист. 2012. № 6. С. 48–50.

5. Кайда О., Полякова Г. О.  Конвергентна редакція як нова форма роботи журналістів. Молода наука - 2011. Запоріжжя, 2011. Т. V : Секція № 14 "Історичні науки" ; Секція № 15 "Журналістика". С. 265–268.

6. Шевченко В. Е. Конвергентність як основна ознака сучасних медіа / Кросмедіа: контент, технології, перспективи : колективна моногр. / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В. Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ : Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. С. 8-17.

7. Quinn S., Filak V. Convergent Journalism an Introduction: Writing and Producing Across Media. Focal Press, 2005. 240 p.