Завдання до Теми 4.2

ТИПОЛОГІЯ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ СИСТЕМ ТА ДИНАМІКА СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ

 

Мета: аналіз змісту понять «культура», ознайомлення з типологією культури та соціокультурних систем; вивчення динаміки соціокультурного простору в історичному аспекті з урахуванням геополітичних чинників і тенденцій засобами картографічного методу дослідження.

Завдання:

6. Дослідити динаміку соціокультурного простору обраної соціокультурної системи в історичному аспекті з урахуванням геополітичних чинників і тенденцій засобами картографічного методу дослідження.

 Картографічний метод дослідження – це один із сучасних наукових методів, пов’язаних з використанням карт як найповніших джерел інформації про зображення на карті, об’єкти для опису, аналізу та пізнання картографованих явищ для здобуття нових знань і характеристик, вивчення їх просторових взаємозв’язків та прогнозу їх розвитку. У картографічних дослідженнях соціокультурного простору цей метод виконує п’ять основних функцій: комунікативну – збереження і передача просторової інформації;  оперативну, пов'язану з безпосереднім розв’язанням різних практичних завдань; пізнавальну – для просторових досліджень явищ природи і суспільства і накопичення про них нових знань; конструктивну і прогностичну – як один з універсальних засобів прогнозування динаміки соціокультурного простору.

Картографічний метод дослідження передбачає не тільки використання «статичного потенціалу» карти, тобто суми зафіксованих у ній знань, але і мобілізацію її «динамічного потенціалу» – можливість розширення знань у результаті індуктивних і дедуктивних висновків. В основі картографічного методу дослідження лежить картографічний метод пізнання. Під час картографічного методу дослідження можливі різні варіанти використання карт:

- безпосередній аналіз окремих карт;

- аналіз сполучених карт різної тематики;

- зіставлення карт різного періоду часу;

- порівняльне вивчення карт-аналогів;

- аналіз, пов'язаний з перетворенням картографічного зображення;

- розкладання картографічного зображення на складові частини і т. д.

7. Розробити презентацію результатів роботи засобами інфографіки.